Hallo allemaal, In september 2015 ben ik bevallen van mijn 1e die ik nog steeds borstvoeding geef. Na de bevalling keerde mijn cyclus niet terug. Ik gebruikte ook geen anticonceptie onder het mom van we kijken wel wat er gebeurt. Een volgend kindje is erg gewenst. Afgelopen maand probeerde ik mijn ovulatie een beetje te tracken aangezien mijn kind ook langer doorslaapt. Geen ovulatie wat me niet bevreemde. Afijn twee weken geleden voelde ik me beroerd, krampjes in de buik en deed ik een paar ovulatietesten. Ik had duidelijk een positieve test. Geen sex gehad want voelde me beroerd en wilde mn menstruatie afwachten. Afgelopen zondag had ik in ene vruchtbaar slijm te pakken. Dat was echt niet te missen. Ik was erg verbaasd. Toch maar weer een paar ovulatietesten er tegen aan gegooid en wat schetst mijn verbazing! Weer een duidelijke positieve test. Ik heb gisteren en vandaag 3x getest omdat ik echt het idee hadden dat ik wat verkeerd doe. Verder ook meer buikpijn dan 2 weken geleden. Ik ben erg in de war. Nog meer mensen die zoiets hebben meegemaakt rondom het terugkeren van de cyclus na de bevalling?
Hey minala, Ik vind deze testjes niet allemaal positief (kan aan de foto liggen) het is pas positief als de streepjes even donker zijn. 12-07 om 20.00 zie ik wel een positieve test. Dus ik denk dat je 14e / 15e een eisprong kan verwachten. Ik ben natuurlijk geen expert Ben benieuwd naar de verdere reacties. X
Yup alleen de 12e om 20 uur is positief. Dus ik denk dat je ei vandaag of morgen komt. Je weet toch dat de strepen even duidelijk moeten zijn (of teststreep duidelijker) voordat je kan spreken over een positieve test
Ik snap dat jullie zeggen geen positieve test te zien maar ik heb in de afgelopen maanden dat ik de terugkeer van mijn cyclus een beetje in de gaten probeer te houden echt niet zulke testen gehad. Ik denk dat die van gisteren 20:00 en vanochtend 11:30 de piek zijn geweest. Want de laatste vandaag begint al vager te worden. Het is jammer dat ik de voorgaande testen niet bewaard heb. Ik voel trouwens ook overduidelijk ovulatiepijnen
Jawel hoor. Er zit 1 positieve bij.. die van gisteren 20.00.. dus dat er een eisprong aankomt is een ding wat zeker is
Helaas is dat niet juist! Een positieve ovutest geeft alleen de lh piek weer. Vaak wordt dit dan gevolgd door een eisprong maar het komt ook wel regelmatig voor dat het eitje toch niet rijp genoeg was en dus niet springt na de piek. Je krijgt dan een x aantal dagen later weer een lh piek met hopelijk een eisprong er na. Een posi ovu is absoluut geen garantie dat het ei gaat springen. Wil je 100% zekerheid dan moet je gaan temperaturen.
Hoe kom je er bij dat wij zeggen dat er geen posi test bij zit?? Volgens mij zeggen wij dat die van de 12e om 20 uur positief is wat betekent dat je ei vandaag/morgen zou gaan moeten springen. De ovulatiepijn is dus de groeipijn die je vlak voor je eisprong voelt.
Aah oke! Dan heb ik dat verkeerd geantwoord.. ik dacht dat een positieve ovulatietest een garantie voor de eisprong was .. im sorry weer wat geleerd
Verkeerd gelezen zo snel tussen de bedrijven Door. Maar begrijp ik nou goed dat een positieve ovulatietest geen garantie is voor een daadwerkelijke eisprong? Ik ben wat betreft testen e.d. echt een newbee. Heb dit niet eerder gedaan.
Klopt. Een ovulatietest meet een piek, maar dit is een moment voor je eisprong. Of het eitje daadwerkelijk springt daarna, kan je met een ovulatietest niet meten. Het kan gebeuren dat er soms een cyclus is waarbij er geen eisprong heeft plaatsgevonden.
Ja dat klopt. Een posi ovu is geen garantie tot een eisprong . Met tempen ga je dus vanaf cd 1 elke dag rectaal/billen je temp opnemen. Dit doe je elke dag op dezelfde tijd (ook op je vrije dagen), direct na het ontwaken en nog voor je je bed uitkomt. Dus....wekker uitzetten, thermometer pakken en gelijk meten. Je zal zien dat je temp voor je eisprong (basale temp genoemd) vrij laag is. Bij mij is dat gemiddeld 36.4 (soms 36m3 of 36.5). De dag na de eisprong (heel soms 2 dagen daarna) stijgt je temp met 0.2-0.3 graden ten opzichte van je basale temp. Bij mij was dat 36.7 of hoger. Deze "verhoging" moet minimaal 3 dagen achter elkaar aanhouden om van een eisprong te spreken. Het kan zijn dat je tussen dpo 1 en dpo 5 (dagen na de eisprong) een kleine dip krijgt. Dit komt door het gele kichaam wat progesteron gaat aanmaken. Als je zwanger bent dan blijft je temp zo hoog en kan je op 14 dpo een test doen (gemiddeld nod). Ben je niet zwanger dan zakt je temp weer terug naar het basale niveau. Dit kan de dag voor je ongi gebeuren, op de dag zelf of de dag na de start van je ongi. Het luistert dus heel nauw (aangezien he werkt met tienden van graden) dus stipt tempen is noodzakelijk. Je kan je tempen in een grafiek noteren. Ik zelf gebruikte fertility friend. Deze zet dan een rood kruis als hij je eisprong gevonden heeft. In mijn handtekening kan je mijn templijst zien van de zwangerschap en eronder van de maand ervoor Tempen betejent dus wel achteraf je eisprong weten dus je kan ovu testen er bij doen om te kijken hoe het gaat.
In de maand dat ik zwanger raakte had Ik rond dag 19 een positieve ovulatie test... maar geen typische eipijn en vruchtbaar slijm... Ik vertrouwde het niet en ben door blijven testen. Dat was mijn langste cyclus ooit. Uiteindelijk op dag 44 de positieve ovulatietest en toen inderdaad wel gesprongen.. Het resultaat uw nu 1, 5 jr
Bedankt @RoGiJuli voor je uitgebreide antwoord. Ik ga dat temperaturen uitproberen. Heb de thermometer al naast mijn bed liggen maar denk dat ik daar pas mee moet beginnen na mijn menstruatie?
Wat gek hè? Ik heb dus nu vergeleken met 2 weken geleden echt een Veel gevoeligere onderbuik. Ook de seks deed in eerste instantie veel pijn. Ik kan me niet meer goed herinneren dat ik dit zo duidelijk had voor dat ik zwanger raakte van mijn eerste of dat ik er nu meer aandacht aan besteed. Als ik zondag niet opeens hele andere afscheiding had gehad had ik nu nog mijn menstruatie af zitten wachten. Ik vermoed dat 2 weken geleden mn lichaam nog aan het "resetten" was of iets dergelijks. Vervelende vind ik dat ik nu nog helemaal niets kan zeggen over de duur van mijn cyclus. Ik was voorheen altijd zeer regelmatig. Een keurige cyclus van 28 dagen.
Ik snap er niks meer van. Gisterochtend verloor ik bloed en dacht ik dat mijn menstruatie begon. Te vroeg na de positieve ovulatietest van vorige week. Het bloedverlies is nu wat minder. Het was donkerrood van kleur. In het begin wat bruinig. Ik heb het idee dat mijn cyclus helemaal in de war is..... iemand ervaring hiermee??
Het lijkt nu overigens gestopt te zijn. Ook raar een menstruatie die zo kort is. Of misschien moet het nog doorzetten?