Foliumzuur en haaruitval??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jessie80, Apr 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Misschien een rare vraag, maar ik heb het idee dat ik sinds in met de pil gestopt ben, meer last heb van haaruitval. Ik was vandaag bij de kapper en haar viel het ook meteen op. Nu had ik ff zitten googelen en ik vond dat haaruitval vaak een gevolg kan zijn van een vitamine B tekort. Nu eet ik echt voldoende producten waar dat in zit volgens mij, en toen las ik ergens dit ook het gevolg kan zijn van een tekort aan "Intrinsic Factor en/of aanwezigheid van IF-antistoffen". En dat je dan juist geen foliumzuur moet slikken. Dat doe ik natuurlijk wel.. want ik wil graag zwanger raken.

Zijn er dames die dit probleem herkennen en wat hebben jullie gedaan?

Ik moet zelf nog een aantal Kruidvat foliumzuur pilletjes en dan stap ik over op Materna van Centrum, daar zitten meer vitamines in.. dus als het een echt tekort is, zou het over moeten gaan?

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik lees even mee want heb dit probleem ook:x;)..

Liefs

3. layla26

layla26 Bekend lid

Aug 24, 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Ik heb het ook, de kapper rade mij aan om vitamine B tabletjes te nemen, en dat bevalt me prima zo, het haar valt echt veel minder uit, ik merk het verschil duidelijk.
    Groetjesss

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Ik heb ook vitamine B in huis maar kan je dat gewoon samen in nemen met het foliumzuur?

Liefs

5. layla26

layla26 Bekend lid

Aug 24, 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Ja hoor geen probleem, het zijn gewoon vitaminen pillen.

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    #6 LuckyMommy, Apr 3, 2010
    Last edited: Apr 3, 2010
    Ik heb net op het potje gekeken, en er zit even veel foliumzuur in als in de normale foliumzuur tabletten dus het lijkt mij sterk dat je van foliumzuur haaruitval krijgt.Dus als je ze beiden neemt neem je 2 foliumzuur tabletten in, in plaats van 1. Weet niet of dit goed is maar er staat teveel gebruik van foliumzuur kan tot bloedarmoede leiden of Laxeer effect hebben.

Weet natuurlijk niet of dit waar is, maar dit hier boven las ik erover:D

Wat is foliumzuur?

Foliumzuur is een vitamine. Je lichaam heeft deze vitamine nodig om gezond te blijven. Foliumzuur wordt ook wel vitamine B11 genoemd.

7. Meiden doordat ik in het verleden een kindje heb gehad met anencephalie, slik ik nu 5.0 foliumzuur. Dat is 10 keer zoveel als wat normaal voorgschreven wordt. Teveel kun je niet nemen, kan echt geen kwaad!

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Helemaal toppiej weten we dat ook weer!!:D
    Dankuu

Liefs

9. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Grote kans dat je haaruitval komt door het stoppen met de pil. Dat komt namelijk heel vaak voor. Heb zelf veel haaruitval, bij het minste of geringste ligt het doucheputje vol, en heb er heel veel over gelezen op haarweb.nl. Kijk daar maar eens als je er meer over wil weten. Over een poosje zou het probleem vanzelf over moeten gaan.
    Maar een goede multivitamine kan nooit kwaad en is zelfs aan te raden als je zwanger wil raken.

Share This Page