Hulp bij ovulatie test action

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ZijnVrouw, 17 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZijnVrouw

ZijnVrouw Lid

23 jan 2014
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik hoop dat iemand met ervaring mij kan helpen.
    Na 2 miskramen , onregelmatige cyclus en 5 jaar kinderloos te zijn,
    heb ik voor me zelf besloten om eindelijk eens mijn ei ovulatie testen op te sporen.
    Eigenlijk heb hier niet zoveel kennis van.
    Ik ben op dag 8 van mijn cyclus begonnen met testen, wat uiteraard te vroeg kan zijn,
    ik zie inmiddels op dag 12 het lijkt net of de strepen toch wat kleur krijgen gezien dag 8.
    Ik test niet op de zelfde tijdstip.

Mijn vraag is moet ik gewoon door testen op vasten tijden, zoja hoelaat en hoevaak per dag?
    en moet ik net zolang door gaan tot ik een positief test heb.

Ik gebruik overigen de testen van de action omdat ik dit voor het eerst doe
    dus please dames help me out

2. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, doortesten. Niet met de eerste urine. Als je denkt dat je ei eraan komt twee keer per dag

Wat zijn normale cycli voor je?

ZijnVrouw vindt dit leuk.
  3. ZijnVrouw

ZijnVrouw Lid

23 jan 2014
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    mijn cycli dagen van de afgelopen maanden; 30, 33, 39, 24, 33.
    ik voel nu wat ongemakkelijke krampen in mijn buik, en slijmvlies is wat witter en meer..
    normaal ging ik hier van uit en heb ik geklust afgelopen 5 jaren . misschien dat het daar fout gaat? want heb daarnet een test gedaan en je zag een vage streep dus geen positieve ovulatie test van de action. dus ik moet door testen en wachten.. heeft water drinken invloed op de testen.. dankjwel

4. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Je kan dat slijm volgens mij tot 5 dagen van te voren of zo krijgen, echt betrouwbaar is dat allemaal niet. Ik zou een paar cycli testen, en als je dan steeds rond dezelfde dag je eisprong hebt weet je dat iig en kan je wellicht stoppen met testen.

Met het meeste begin 30 is er een zeer goede kans dat je eisprong er later nog aan komt, dus inderdaad nog niet stoppen met testen.

Volgens mij is rond een uur of 11 een goed tijdstip om te testen, maar pin mij er niet op vast.

Ik schijn de enige te zijn hier, maar ik begon altijd wel zes dagen van te voren van de verwachte eisprong omdat zaad wel tot 5 dagen kan leven, moet je alleen niet te vroeg stoppen. Ik vind het zelf iig echt een gemiste kans om pas rond de positieve test te beginnen.

5. ZijnVrouw

ZijnVrouw Lid

23 jan 2014
    53
    0
    6
    NULL
    NULL

Dat is goed dat je dat zegt Vievienne.. want ik lees net dat het beter voor de zaadkwaliteit niet langer dan 10 dagen tussen de zaadlozing moet zitten.. en laat nou net voor ons wat langer geleden zijn ( gezien de drukte ettc).. Word morgen aan de slag om de dag tot ik een positieve ovulatie test heb..heb vorig jaar follikel metingen gehad 3 maanden lang, en had 1 keer op dag 17 een ei en 2 keer dag 20..

ik heb nog wel een vraag, heeft water drinken invloed op de test? Bijvoorbeeld; ik heb ongeveer 2 uur geleden water op en ik ga nou weer testen. Do or don't. Je bent zwanger zie ik ! Gefeliciteerd, was dit ook met behulp van testen, of medische molen? Hoelang was jij bezig..

6. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Volgens mij mag je prima om de dag seks hebben, of zelfs elke dag als er niets mis is met het zaad. Ik deed het zelf voor de zekerheid dan wel om de dag, ook al was zijn zaad getest en prima.

Ik heb geen idee of water drinken veel met de tests doet. Als het twee uur geleden is geweest zal het wel niet zoveel uitmaken.

De eerste duurde een goede tien maanden, daarna ronde 1 zwanger maar werd een miskraam, nu twee maanden na miskraam weer zwanger.
    Ik heb elke keer wel even getest, maar zat steeds rond dag 14 dus heb het daarna gelaten en gewoon van ongeveer dag 14 uitgegaan sindsdien :)

Als je nu op dag 12 zit zou ik nog niet meerdere keren gaan testen hoor met jouw cycli, eerder richting dag 16 dan of eerder als ze goed gaan oplopen (oplopen hoeft niet met ovulatietests, kan wel)

7. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik heb pcos en de gynaecoloog gaf aan daf als ik geen gebruik maakte van ovulatie testen, we het het beste om de dag konden doen zodat je m zeker niet mist.
    Ook elke dag kon als we dat leuk vonden maar hoefde niet.

Afgelopen maand zondag een knipperende cb, gelijk dezelfde avond gedaan, maandag al een vaste, ei springt bij mij of dezelfde dag of 1 van de 2 erna. Dus deze keer hebben we het wel zondag, maandag, dinsdag en donderdag gedaan voor de zekerheid en het is raak!

8. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Wat betreft het slijm. Ik heb een aantal maanden 4 dagen ervoor slijm gehad, en afgelopen maand helemaal niet dus dat zegt helaas niks of de eisprong er wel of niet is.

Ik zou voor nu alleen de ochtend testen, niet met eerste urine, en als je denkt dat de test donkerder wordt 2 keer per dag. En gok dat je eisprong rond dag 16-18 is dus vanaf dag 12 beginnen met het om de dag te doen?

9. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Dag acht is prima om mee te starten.
    Geen ochtend urine idd gebruiken.
    En wanneer je denkt dat hij redelijk donker is naar 2 keer op een dag gaan.
    Ik deed altijd uur of 11:00 als ik thuis was dan. En een uur of 17:00
    Als ik twee keer ging testen op een dag.
    Je slijm kan idd al doorzichtig zijn een paar dagen voor je ei.
    Hier trouwens nu (merk het steeds meer) gevoelige tepels rond de eisprong.
    Dus voor mij wel een signaal van me lichaam.

Hopelijk wil het de komende ronde lukken 5 jaar kindloos, lijkt me verschrikkelijk als de wens er is.
    Hopelijk werkt het positief uit :)

10. ZijnVrouw

ZijnVrouw Lid

23 jan 2014
    53
    0
    6
    NULL
    NULL

wat een lieve bericht Ashley & Anouk!
    Ik hoop dat ik met een beetje hulp van deze ovulatie testen zwanger word.
    Als ik de reacties lees over het slijm vlies dat dat niks met de eisprong te maken heeft, denk ik wat gek.. ik altijd denken als je dat hebt dan zit je in je ovulatie!
    Ik ben eigenlijk vanaf dag 8 begonnen met testen, die waren spierwit,
    nu zit ik op dag 14 en de testen krijgen vanaf het weekend wat meer kleur, gister had ik een tuur streepje, en vandaag een streepje maar niet tuur.. dus het loopt denk ik op!
    Bedankt voor je advies.. wil die maar al te graag. zeker nu het nog nieuw voor mij is.

Nog een vraagje heeft water/thee/koffie 1 a 2 uur drinken voor het testen invloed op de uitslag.

11. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hey Meis, zolang je niet super veel drinkt heeft een kop thee/koffie oid geen invloed op je testen. (Je urine moet er niet als water uit zien) en je moet eigenlijk 4 uur niet plassen. Het beste is rond het eind van de ochtend/begin middag te testen. Lh cyntethiseert in de ochtend. Wat betekend dat je volgens de boekjes rond 11-13 uur de hoogste concentratie hebt. Maar goed, elk lijf is natuurlijk anders. Ik hoop dat je je eisprong vindt en je toch eindelijk zwanger mag raken en blijven. Succes meis

Bij mij lopen de testen overigens nooit echt op. Hij is op 1 dag goed zichtbaar en de dag er na positief. Het is overigens niet gek wanneer je testen de ene dag lichter zijn dan de andere. LH schommelt namelijk tijdens je cyclus.

12. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik zou niet teveel drinken. Als je weet dat je om 5u wil testen zou ik zeker vanaf 4u niets meer drinken.

13. ZijnVrouw

ZijnVrouw Lid

23 jan 2014
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi lieve dames die hebben gereageerd op mijn topic. Ik zit in middels op dag 19 van mijn cyclus. Ik heb op dag 16 geklust ondanks een negatief ovulatie test.

dag 17 en 18 hebben niet kunnen testen omdat niet thuis was had dit toch even gedaan toen ik thuis kwam middennacht op de 18 ook negatief ovulatie test. Vandaag op dag 19 net een test een gedaan wederom negatief..

Ik weet nou niet of ik hem de dag 17 heb gemist, dan zou ik hem gister nacht ook hebben gehad( lijkt me stuk)... of ik moet verder testen... begin de hoop te verliezen, morgen is dag 20... of ik heb een late eisprong. Ach kan het zo zijn dat je wel een ei hebt maar die test van de action gewoon niet goed is? Of ik doe iets fout met testen..

Help me out

Deel Deze Pagina