HCG lijkt langzamer te stijgen (foto!)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jessmin, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    #1 Jessmin, 21 feb 2010
    Laatst bewerkt: 21 feb 2010
    Hai allemaal,

Mijn vraag gaat over de stijging van HCG op mijn zwangerschapstesten. Ik had getest op NOD 16-2 (hele lichte teststreep), op 19-2 (nog steeds was de teststreep lichter dan de controlestreep) en op 21-2 (de teststreep was eindelijk dikker dan de controlestreep). Punt is dat ik me meen te herinneren dat HCG per 1 of 2 dagen twee keer zoveel moet worden, en dat lijkt hier niet zo te zijn. En verder dat de tests van mijn dochter de eerste keer wel ongeveer hetzelfde waren als de eerste test hier (maar bij mijn dochter testte ik 2 dagen voor NOD al!), maar de tweede keer dat ik bij mijn dochter testte - ook drie dagen na NOD - was 'ie net zo sterk als de derde keer dat ik dit keer testte. Ik heb na mijn dochter ook een MA gehad (kindje had fysieke afwijking) en die tests leken veel meer op deze (kindjes met een afwijking maken minder HCG aan). Je raadt het al; nu ben ik dus bang dat dit kindje ook niet gezond is of dat het weer een MK of MA gaat worden, omdat dit HCG minder lijkt te stijgen dan bij mijn dochter. Wat denken jullie ervan als jullie de tests bekijken?

HELP!! :(

2. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    hcg verdubbelt om de ca 3. dagen.
    En aangezien jouw streep zeker weten duidelijker is geworden (merk ik op uit je verhaal), ben je gewoon zwanger en vind ik je HCG wel hartstikke goed stijgen!

ik zie helaas (nog) geen foto's

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Sorry *bloos*, foto is er nu wel, maar ik kreeg 'm qua formaat even niet goed. Wel handig om erop te klikken want dan wordt ie groter en iets minder vaag dus...

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    #4 Jessmin, 21 feb 2010
    Laatst bewerkt: 21 feb 2010
    Hmmm ik krijg de foto niet duidelijker. Nou meiden, hoop dat er toch iets over te zeggen valt... Bah, ik haat het om me zo onzeker te voelen... Bij die MA heb ik 14 wkn zwangerschap gehad en was zooooo moe en beroerd en toen bleek het niet goed te zitten. Ben zo bang voor die ellende weer...

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik vind het verschil heel duidelijk hoor ,dus jou hcg is mooiaan het stijgen !!!

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hadden jullie ook soortgelijke testen qua verhouding teststreep/controlestreep?

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    vooral jou laatste test knalt er vanaf , ik had op het laatse ( ook een heleboel gedaan) ook hele duidelijke testen , toch zou ik niet meer testen als ik jou was , je kunt er alleen maar onzeker van worden , en dat je een klein wondertje bij je draagt is nu wel duidelijk ................

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Mijn tests zijn op, dus kan niet eens meer, hihi :) Bij mijn vorige zwangerschap, die dus eindigde in een MA, had ik ook een klein wondertje in mijn buik. Bij de echo bleek dat het kindje geen armpjes had en dat het daarom opgehouden was met leven. Geloof me, dat blijft je bij, vooral bij een volgende zwangerschap. Je wilt toch dat je kindje gezond is....

9. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Ik zie hier echt geen probleem,

dus genieten maar!

10. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (Belgiƫ)
    ik heb nooit donkerder getest dan jouw eerste test en hier liggen 2 perfect gezonde meiden in hun bedje te slapen.

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Echt?? Ook niet een week na NOD-datum?

12. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (Belgiƫ)
    op nod waren ze nooit donkerder dan dit.
    en ik heb nooit verder blijven testen. heeft weinig nut volgens mij.

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    denk ook niet datjou laatste testje veel donkerder zou knnen worden ..............................................

14. leiff

leiff Actief lid

17 jan 2010
    119
    0
    16
    het ziet er mooi uit, zo doen de testen bij mijn eerste bevalling ook en nu ook weer...

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    jouw testen worden mooi donkerder hoor.

hier had ik testen die pas 2 weken na NOD echt donker werden.
    die onzekerheid ken ik wel, omdat ik inmiddels 4 MKen achter rug heb.
    en nu het zolang duurde voor ik een knaltest had.. hou ik overal rekening mee tot ik een echo gehad heb

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier worden ze ook langzaam donkerder :) Dat was bij mijn vorige zwangerschap ook zo. Sterker nog, zo'n knaltest als jouw laatste heb ik toen nooit gehad en mijn zoontje is gezond en wel geboren ;)

17. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.802
    96
    48
    Ik begrijp da tje heel onzeker bent na je miskraam maar dit ziet er prachtig uit!

18. MissTinkerbell

MissTinkerbell Actief lid

4 feb 2010
    117
    1
    0
    Neverland
    langzaam te stijgen? Mij lijkt het juist een perfecte stijging! Ik heb ook zo'n testen (zie album) Proficiat!

19. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    Ik vind hem ook heel duidelijk stijgen en de laatste test een echte knaltest, volgens mij kan hij niet donkerder. Dat je hcg verdubbelt betekent, volgens mij, niet dat je de donkerte van het streepje ook moet verdubbelen.
    Gefeliciteerd!!

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    prachtige testen.. GEFELICITEERD!!!

Deel Deze Pagina