Oplopende positieve test 22 dagen na curettage??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Tammie81, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Hoi meiden, ik zou graag jullie blik willen hebben op mijn testen en verhaal :)

Op 15 maart heb ik een miskraam opgewekt gekregen door cytotec. Later die week nog een keer omdat nog niet alles eruit was en helaas op 29 maart nog een curettage onder gaan omdat ik toch niet helemaal schoon bleek.

Nu had ik gelezen dat je de curettage als dag 1 van je cyclus moet zien en heb sindsdien elke week (dus dag 8/15/22) een test gedaan om te kijken of het HCG in mijn bloed wilde afnemen. Nu was alleen de test afgelopen dinsdag op dag 22 veel positiever dan op dag 8 en 15. Zou dit van een nieuwe zwangerschap zijn of zou dit nog van de MA zijn? Ik twijfel zo en weet nu echt niet wat ik moet doen. Dag 22 van de cyclus lijkt me zo vroeg om al zo'n test te hebben. Ik heb ze hieronder ook bijgevoegd.

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    allereerst sterkte met je miskraam! Hoe lang was je cyclus voor je miskraam? Mijn cyclus was 27 en na de miskraam ineens 24 dagen. De testen dan dag 8 en dag 15 zijn zo goed als negatief. Dag 22 is duidelijk positief. Na een miskraam zal het HCG alleen maar aflopen. Als het HCG oploopt lijkt het in mijn ogen er op dat je opnieuw zwanger bent! Nu zou je nog kunnen denken dat het kan komen door de concentratie in de urine, maar daar vind ik het verschil van de kleur van de streepjes te groot voor. Het enige wat je kunt doen is morgenochtend met ochtendurine weer een testje doen om te kijken of die weer donkerder is geworden. Als hij blijft oplopen denk ik dat het van een nieuwe zwangerschap komt. Superspannend dit voor je meis!!

3. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend! Het HCG kan (zoals hierboven al gezegd) niet meer oplopen na een miskraam, maar je urine kan natuurlijk wel geconcentreerder zijn. Ik denk dat hij positief is!!
    Gewoon nog even een keer een testje herhalen over een paar dagen (of eerder, kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent!).

4. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Voor mijn zwangerschap was mijn cyclus ongeveer 30 dagen met een ei rond dag 20 met behulp van Clomid. Ik kreeg Clomid omdat ik van mezelf geen regelmatige/goede eisprong had. Pas half mei moet ik weer naar de gyn om te kijken hoe alles gaat en eventueel Clomid weer op te starten. Heb nu dus ook niets gebruikt.

Ik zie dat de testen op de foto wel iets onduidelijker zijn dan als ik ze zo bekijk. Dag 8 heb ik in de middag gedaan wel na een paar uur mijn plas op te houden en dag 15 en 22 dus mijn eerste plas na het opstaan. Zeker bij die laatste 2 zou ik dan niet echt een concentratie verschil verwachten.

Oh ik snap er echt helemaal niets van :) en heb uiteraard geen geduld :D Ik ga vrijdagochtend weer testen in ieder geval. Moet van mezelf in ieder geval tot dan wachten... Een nieuwe zwangerschap zou wel erg gewenst zijn maar merk dat ik er nog niet in durf te vertrouwen dat het zo zou kunnen zijn. Had net tijdens de lunch een broodje met filet american en bedacht me later pas dat ik dat eigenlijk helemaal niet meer zou mogen mocht ik idd zwanger zijn!

5. Katheleine

Katheleine Actief lid

12 dec 2015
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, dan vind ik hem zeker wel duidelijker geworden!! Ik duim voor je!!

Filet americain kun je misschien beter laten staan ;) Aan de andere kant heb je nu nog geen bloedband met het kindje, dus heel veel kwaad zal het nog niet kunnen..

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Nou meid, dit lijkt toch een nieuwe zwangershap, gefeliciteerd! Hopelijk een plakker

7. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Het is misschien wat snel na 22 dagen.. maar ik denk ook echt dat je zwanger bent! :) Hopelijk krijg je snel duidelijkheid, probeer anders een clearblue over een weekje met indicator? Dan krijg je ook een termijn en is het misschien een extra bevestiging?

8. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Het kan!
    En het ziet er ook positief uit! Ik denk dat je vandaag of morgen nog wel een keer testen kunt, de streep is erg duidelijk zichtbaar. Ook al is het venster achter de streep wel wat geliger dan voor de streep, wat kan duiden op slecht doorgelopen (en dus opgehoopte) kleurstof. Al vind ik daar het streepje wel te duidelijk voor.
    Zou fantastisch zijn als het zo snel alweer raak is!
    Ik duim voor je!

9. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Dank jullie wel :) Ik ga me vandaag nog even inhouden en morgenochtend weer testen. Dan laat ik even weten hoe het er dan voor staat. Ik durf het eerlijk gezegd nog helemaal niet te geloven...

10. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Spannend maar lijkt wel op een nieuwe zwangerschap :)

11. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Vanmorgen weer een test gedaan maar dit keer was het streepje echt heel licht. Ik denk dat je hem op een foto niet eens zou zien. Geen idee waarom mijn test eerder deze week dus zo positief was :(

Positieve nieuws dan wel weer dat het hcg zo goed als verdwenen lijkt en ik hopelijk binnenkort een eisprong krijg of ongesteld wordt zodat we weer door kunnen.

Dank jullie wel voor het meekijken/denken!

Deel Deze Pagina