Is deze positief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Cuddy, 30 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cuddy

Cuddy Lid

25 jul 2017
    69
    32
    18
    Vrouw
    Hi allemaal,

Ik heb net een zwangerschapstest gedaan omdat ik ineens weer een positieve ovulatie test had vanmorgen. Een week geleden had ik ook al een positieve ovulatie test. Volgens mij zie ik een streep? Deze kwam na 2 of 3 minuten te al te voorschijn.

Ik ben volgens mij iets van 6 dpo, dat is toch veel te vroeg om al positief te testen?
    Of kan dit echt positief zijn? Ik sta helemaal te trillen :oops:

Bijgevoegde bestanden:

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.795
    8.464
    113
    Vrouw
    Ik zie het streepje idd.

Hoe denk je 6 dpo te zijn? En wanneer ben je begonnen met ovulatietesten/wanneer was ie positief?

3. Cuddy

Cuddy Lid

25 jul 2017
    69
    32
    18
    Vrouw
    Ik ben begonnen met testen nadat mijn laatste menstruatie was gestopt. Toen had ik een positieve ovulatie test vorige week dinsdag uit m’n hoofd, dat was op CD12. Alleen die dag hebben we het ook gezellig gehad samen.

Ben ik dan 6DPO vandaag? Of klopt dat niet o_O

ik ga zo naar de winkel om nog een test te halen, ik had er maar 1 liggen. Maar ik heb op deze testjes nooit een vals positief gehad oid.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.795
    8.464
    113
    Vrouw
    Als je test 24 december positief was is je eisprong uiterlijk 26 dec geweest. Dat maakt je vandaag pas 4 dpo en dan kan je onmogelijk positief testen. Heb je een foto van de ovulatietest?

5. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    935
    779
    93
    Vrouw
    Zo begon de test bij mij ook maar het is inderdaad vroeg, zeker als je eisprong pas 26 dec was. Gebruik je toevallig medicijnen zoals Ovitrelle of Pregnyl?

6. Cuddy

Cuddy Lid

25 jul 2017
    69
    32
    18
    Vrouw
    ja ik snap er niks van, ergens klopt er iets niet. Of ik reken niet goed, of de test zwangerschapstest klopt niet.

dit was mijn ovulatie test:

Bijgevoegde bestanden:

7. Cuddy

Cuddy Lid

25 jul 2017
    69
    32
    18
    Vrouw
    Nee, ik gebruik geen medicatie oid

8. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    935
    779
    93
    Vrouw
    Had je op cd12 voor het eerst getest en was die gelijk positief of dagen ervoor negatieven testen? Heb je misschien de rest van je tests op volgorde?

Ik denk dat je het beste morgen rond dezelfde tijd weer kan testen. Wel zorgen dat je ervoor 2 uur lang niet hebt gedronken. Als je oploop ziet zal het vast een hele vroege innestelling zijn geweest.

9. Cuddy

Cuddy Lid

25 jul 2017
    69
    32
    18
    Vrouw
    Nee, ik heb de ovulatie testen helaas niet bewaard en ook geen foto van de oploop, was misschien wel handig geweest idd.

Ik heb net dezelfde test als vandaag besteld bij Bol, hopelijk komt ie morgen binnen. Ik heb nog een test van de Kruidvat gedaan net (zie foto) maar ik begreep dat die niet de beste kwaliteit zijn? Dus dat streepje negeer ik voor nu.

Thanks voor het advies! Morgen nog maar eens testen.

Bijgevoegde bestanden:

10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.795
    8.464
    113
    Vrouw
    Heb je recent een miskraam gehad? Of heb je normaal langere cyclussen?

Bij een miskraam kan het evt nog positief uitvallen nu en als je een langere cyclus hebt normaal gesproken dan kan t zijn dat je eisprong niet geweest is toen je het dacht (vorige week) en dat ie het recent opnieuw heeft geprobeerd.

11. Cuddy

Cuddy Lid

25 jul 2017
    69
    32
    18
    Vrouw
    Nee, geen miskraam gehad. Mijn spiraal is er een maand uit, had de koper spiraal. Ik heb normaal idd wel een langere cyclus! Wellicht dat de test op m’n eisprong reageert dan? Kan dat het zijn?

12. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.795
    8.464
    113
    Vrouw
    Ik weet niet helemaal zeker of dat kan maar ik dacht het wel eens gelezen te hebben. Als je echt pas 4 dpo bent kan je nu niet positief testen, dus dat vooral de kruidvattest nu positief lijkt is heel gek (dat is geen early test)

13. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    935
    779
    93
    Vrouw
    En die piek was niet op cd10 bijvoorbeeld? Ik heb wel eens 2 dagen een positieve test gehad. Dan kan je wellicht toch 24e eisprong hebben gehad en hele snelle innestelling op 5 dpo. Het blijft wel bijzonder. Misschien nog ff een test van de Etos of Plus oid proberen? Ik vond zelf de Plus erg fijn. Kruidvat is inderdaad wat twijfelachtig de laatste tijd. Maarja het enige wat je echt kan doen is afwachten denk ik.

14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    Een ei kan evt wel springen op de dag van de positieve ovulatietest. Dus stel dat dat gebeurd is op 24 dec, ben je vandaag inderdaad 6dpo, maar maximaal 6dpo en niet echt in de lijn der verwachting. Ik vind hem behoorlijk duidelijk, en dat verwacht je bij max 6dpo dan weer niet. Eigenlijk überhaupt geen positieve test :p Het kan ook nog een eisprong zijn, dat hij vorige week niet gesprongen is. Heb je andere signalen die wel of niet op ovulatie kunnen wijzen? Zoals vruchtbaar slijm of eipijn?

Cuddy vindt dit leuk.
  15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Het kan ook zijn dat je ei NIET is gesprongen vorige week en het nu opnieuw probeert.
    De zw testen kunnen daarom ook op LH reageren.
    Ik zou gewoon vandaag of morgen nog een ovulatietest doen.
    Is deze wedeeom even positief als gisteren, dan kan je weer een zwtest doen.
    Is de ovutest negatief, dan weet je dat het een nieuwe lh piek was en geen hcg.

16. Cuddy

Cuddy Lid

25 jul 2017
    69
    32
    18
    Vrouw
    Ja, dat zou idd ook kunnen. We hebben het gisteren ook voor de zekerheid nog maar even gezellig gemaakt. Vandaag doe ik nog voor de zekerheid een zwangerschapstest, als het goed is komen die ergens vandaag binnen.

Thanks voor het meedenken!

17. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook een keer gehad en bij mij was het een ei dat eerder niet gesprongen was. Heb je inmiddels nog een keer getest?

Cuddy vindt dit leuk.
  18. Cuddy

Cuddy Lid

25 jul 2017
    69
    32
    18
    Vrouw
    Ja, heb net weer getest! Zwangerschapstest is nu negatief, dus dan heeft deze gisteren denk ik op m’n eisprong gereageerd?

Vanavond kan ik in ieder geval een klein glaasje champagne drinken om 12u, dat dan weer wel ;)

Bijgevoegde bestanden:

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Idd vermoedelijk een 2e lh piek.
    Have fun ;)

Cuddy vindt dit leuk.
  20. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Als links de teststreep is zou ik deze nog als negatief beschouwen dus denk dat nu je eisprong is

Cuddy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina