Ehm. wij hebben net nieuwe stenen uitgezocht bij bestrating.nl (zitten bij ons om de hoek) en daar waren maar weinig stenen duurder dan 29 euro per vierkante meter. Dus ik vind dat wel veel geld.
de prijs ligt echt aan de tegel die je hebt... (de soort en het formaat en de dikte).. als je een link/foto met meer info plaatst wil ik mijn man wel ff laten kijken.... hier ben ik het helemaal mee eens!!! als mijn man een tuin maakt voor de uurprijs dan doet ie dat in net zo'n tempo als voor een vaste prijs... erg jammer dat er weer een stempeltje gedrukt wordt!!
dat vaste prijs afspreken heeft niets te maken met feit dat die een stratenmaker is... er word hier vrij algemeen over gesproken.. dus klussen in algemeen en niemand die zegt dat er met uurprijs altijd gekloot word.. de kans bestaat gewoon, daar moet je reeel in zijn.. ik heb helaas die ervaring en zal dus niet snel meer per uur betalen
ja ik snap ook wel dat er klussers zijn die er wel mee lopen te kloten om zoveel mogelijk geld binnen te slepen maar wat ik bedoelde is dat niet iedere klusser zo is! erg vervelend dat je die ervaring hebt en ik geef je groot gelijk dat je niet meer per uur betaald (zou ik ook niet meer doen dan)
Een beetje ervaren klusser kan goed inschatten hoe lang hij ermee bezig is en kan dus een vaste prijs berekenen. Dat is helemaal niet zo ingewikkeld volgens mij. 20 euro per uur is trouwens weinig. Je moet er vanuit gaan dat de man meer dan de helft kwijt is aan allerlei belastingen en verzekeringen die hij nog moet betalen doordat hij voor zichzelf werkt (pensioen, ed).
Over de tijd dat hij ermee bezig is, kan ik niets zeggen. Maar de uurprijs vind ik echt laag. Wij hebben pas een aannemer in de arm genomen voor hulp bij het aanleggen van het terras. (Mijn man heeft zelf de tegels gelegd, maar de aannemer heeft het voorwerk gedaan, beton storten enzo.) We hebben verschillende offertes aangevraagd, maar de uurprijs lag steeds zo rond de 35 euro. Exclusief materiaal. Ik vind 20 euro per uur dus echt weinig voor iemand die zulk zwaar werk doet. Dan houdt hij per uur echt maar weinig over. Want, zoals hierboven ook al werd beschreven, hij is nog een flink deel kwijt aan belastingen en verzekeringen.
Of 29 euro duur is voor een m2 ligt er helemaal aan wat voor tegels het zijn Wat voor materiaal ed. Wij hebben net onze voortuin bestraat en wij hadden Ton sur Ton tegels voor 17,95 per m2. Misschien kan je diezelfde tegels die je graag wil eens op internet opzoeken en kijken wat andere leveranciers voor hetzelfde vragen. Dan zie je meteen of het duur is of niet.
Nog een tipje: een beetje onderhandelen over de prijs van de tegel kan geen kwaad . Wij hebben een mengsteen die in de catalogus stond voor 37 euro/m2. Na bij verschillende leveranciers offertes te hebben aangevraagd en wat onderhandeld te hebben, kwamen we uiteindelijk op een prijs van 27 euro/m2. Scheelt behoorlijk op 100 m2 !
Vriend van mij doet het in 1 dag met zijn maat voor 500 euro ex uitgraven maar incl de rest, als je zelf de tegels verzorgd uiteraard. Dus denk dat de prijs redelijk is.
20 euro is inderdaad goed prijsje, het is wel zwaar werk natuurlijk. Mijn vriend werkt liever niet voor een vaste prijs want het gebeurd regelmatig dat er nog iets bijkomt wat dan ook opeens moet gebeuren van die mensen en dan naait ie zichzelf een oor aan. En hij werkt net zo snel als voor een vaste prijs hoor! Hij wil het ook af hebben, hij zit liever thuis in de bank als bij andere mensen in de tuin te zwoegen
mijn man had laatst de tuin gedaan bij de vader van de vrouw van mn vader en ook een vaste prijs afgesproken... maar ook afgesproken voor welk werk.. bleek tijdens het werken nog een rij met coniferen weggehaald te moeten worden en dat heeft die man gewoon extra moeten betalen want dat was niet afgesproken...
het is al eerder gezegd, maar gewoon een vaste prijs afspreken! ik heb gelazer gehad door dat niet te doen en viel toen heel vies tegen.
Ik heb voor zowel mijn voor als achtertuin een vaste prijs betaald. Uurprijs zou ik zelf nooit doen gezien ze dan langzamer kunnen gaan werken. Voor mijn achtertuin heb ik 250 euro betaald en dat ging om 45m2. ex zand en tegels. Van te voren is hij komen kijken en hebben we besproken wat er precies gedaan moest worden.
Netjes dat die man toch bijbetaald, bij mijn vriend hebben ze in het verleden dus een paar keer niet bijbetaald. Dan zeiden ze ´We hebben gewoon een vaste prijs afgesproken daar moet je je aan houden´ Of ze worden boos als je zegt dat ze bij moeten betalen.