we hebben een ford focus station en 2 kinderen. dit past prima. kids zitten goed en er kan veel bagage mee. we willen echter heel graag in ieder geval nog een derde kind. weet iemand of er 3 kinderzitjes op de achterbank van een ford focus passen? want tegen de tijd dat de derde komt (duurt nog wel even hoor) zit de oudste waarschijnlijk ook nog in een kinderzitje.
Wij hebben een ford focus station, maar ik kan me niet voorstellen dat 3 stoeltjes achterin passen. Je houdt dan in het midden toch niet veel ruimte over.
Als je met 3 kinderen achterin wilt, dan is het niet verplicht 3 zitjes te hebben als het niet past. Je moet zoveel zitjes gebruiken als er passen (2 dus) en het derde kind mag dan zonder zitje in de gordel. Er is een site waar je de regels kunt vinden, maar die weet ik even niet.
Soms kan het net passen. Ik heb de maxicosi (van mutsy) ook wel eens bij een vriendin op de achterbank geplaatst en er waren al 2 kinderstoeltjes in de auto. Maxi cosi zat wel aan de zijkant, niet in het midden. Ik denk dat het aan het merk auto ligt (dit was een volvo) en aan merk kinderstoeltjes. Je zou het eens kunnen uitproberen. En een verhoger voor je oudste kind is inderdaad een goeie optie.
om een kinderzitje goed te kunnen bevestigen moet er wel een 3punts gordel in zitten, veel auto's hebben in de midden alleen een heupgordel. daar moet je dus wel even naar kijken