hoi meiden, ik sta voor de klas (groep 7) en mijn leerlingen moeten per tweetal een doek maken met het thema water. Hiervoor hebben we een aantal stukken van een laken gekregen. het is voor een kunstproject. Nu wil ik altijd iets origineels, maar ik kom gewoon niet op iets leuks. Ik dacht eerst aan: op elk doek een grappige originele vis ( je mooiste vis) is warme kleuren en de achtergrond in koele kleuren. Maar ik loop een beetje vast. Het thema water mag heel breed...... Heeft 1 van jullie een leuk idee wat makkelijk uitvoerbaar is met verf op een laken.
Ik vind het idee van allemaal een mooie vis verven erg leuk, de doeken zou ik aan elkaar naaien en klaar is kees (maar ik ben dan ook niet zo heel erg crea ), ik hoop dat je mooie ideeën krijgt . (je kunt ook glitters gebruiken, lijkt het een beetje 'water'-achtig)
Ik weet niet of je er wat aan hebt, of dat ik überhaupt in de juiste richting denk. Werken onder water? Bijvoorbeeld een duikboot en dat soort beroepen. Plezier in/op het water? Zwemmen, duiken, op een vlot, op een banaan, schaatsen, sleeën, Het leven op en onder het water? Vissen, zeehonden, haaien, soorten vogels. Het water door de seizoenen heen? In de zomer maak je een zwembad en zwemmen met dolfijnen, In de herfst een lekkere wandeling aan het strand met vlieger en zeilboten/surfers. In de winter kun je schaatsen en een ijsbeer erbij, In de lente een sloot met kikkervisjes en kikkertje met kikkerdril.
dankjewel! Ik wil ze alleen een bepaald thema meegeven (bijv. vissen) zodat ze deze groot kunnen afbeelden en niet te klein gaan werken. Zelf vind ik het ook altijd leuk om met kunstenaars te werken, alleen kan er niets over vinden en ben een beetje inspiratieloos.
Even puur ter inspiratie: Ella Joosten - 'Vissen' Carla van den Bergh - 'Diverse' De onderste drie. Dini Simons - 'Zee & Schoonheid -1-' Girafenzoo :: Kinderkamerkunst :: Schilderijen thema strand / zee http://blogimages.seniorennet.be/themafotos_41/494657-2b0e6a01d797d43817f1619b134e5e36.jpg http://www.kunstcentrum-haarlem.nl/uploads/images/agenda/thumbs/15.jpg
met zand een tekening maken.. ehm.. een soort onderwaterwereld ( heb je toch t water) maar dan getekend met zand ( lijm erop ..zand en ff afschudden) ik hou ook wel van lekker anders ben btw groep 8 juf