goede tips tegen reisziekte

Discussie in 'De lounge' gestart door tresje, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    wie heeft er de beste tip tegen reisziekte??
    allebei mn dochters hebben er last van.
    vind het zo sneu. ze willen al niet op schoolreis omdat ze dan moeten spugen.
    ik moet altijd tasjes meegeven en kleren.
    ik heb het zelf ook, maar niet meer zo erg als vroeger.
    dus ik weet hoe rot het is.
    zelfs bij een klein stukje rijden hebben ze er al last van.
    Primatour helpt wel iets....

2. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik heb zelf altijd pillen van kruidvat. Er bestaan ook armbandjes tegen reisziekte en die schijnen ook goed te helpen.

Verder voorin in de bus zitten en niet bovenin. Geen rare dingen eten, maar wel een gevulde maag. Niet lezen in de bus of auto.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn oudste heeft het ook, heel zielig.
    We geven haar regelmatig een kwart Primatourtje, niet teveel eten, vooral geen suiker en vettigheid. En haar uit het raam laten kijken ipv naar boekjes oid. En dan gaat het wel...

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Die bandjes in combinatie met primatour werkt bij mij het beste.

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ja ik heb een hele goede tip!!!

ik had er als kind ook altijd heel erg last van en pillen hielpen niet tot mijn vader las in een tijdschrift dat je een watje in je oor moet doen (linker als je rechts bent en anders andersom) en ben nooit meer misselijk geweest in de auto.. heeft met je evenwicht te maken

6. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik weet niet hoe groot ze zijn, maar ik leg altijd een krant op de bodem van de auto. Daar ga ik met mijn sokken op. Deze tip klinkt heel dom. Ik geloofde t zelf ook eerst niet. Maar het werkt wel bij mij. Dat is het belangrijkste.

Primatour kreeg ik vroeger ook van mama. Maar dat hielp bijna niet. Ik spuugde de heel weg. Was kotsmisselijk. Pas na een paar uur op bestemming knapte ik op. Was heel vervelend!!

Met de krant ben ik niet meer misselijk geweest.

Verder wil ik net als de anderen zeggen, naar buiten kijken. Zodat je ogen zien dat je beweegt. Sterkte voor je meiden

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit werkt ook inderdaad!

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    bedankt voor de tips meiden!
    ga t proberen! dat watje lijkt me ook wel een goed idee!
    vind het zo sneu voor mn meiden!
    vorige week ging de oudste op schoolreisje, kwartiertje in de auto maar. heen en terug gespuugd....
    zo rot!

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

toevallig heb ik dat zelf ook van jongs af aan al en eergisteren las ik dat dit erg goed hielp:
    als je dochter rechtshandig is, stop je een oordopje in het linkeroor, als z links is dan in het linkeroor. het schijnt heel goed te helpen.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

links in het rechteroor bedoelde ik

11. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wat bij mij altijd goed hielp waren inderdaad reistabletten innemen, van te voren goed eten ( gewoon brood) en jaja klinkt misschien heel stom maar onder het rijden af en toe snoep eten!

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here... Ik had altijd een hele voorraad fruittella mee die ik onderweg op at...
    E nog steeds bijv in de bus eet ik vaak gewoon een boterham.
    (As de bus gewoon normaal rijdt is het geen probleem trouwens.. Maar filerijden is echt verschrikkelijk)

Vorige keer een buschauffeur die opmerkte dat ik niet mocht eten in de bus.
    Uitgelegd dat ik echt heel misselijk was en dat het alternatief een stuk viezer was dan broodkruimels.
    En toen zei de beste man... Zeg dat dan meteen! Dan hou ik er met rijden namelijk rekening mee!

Vooral remmen en optrekken triggert het misselijke gevoel... Als je dat heel rustig doet gaat het beter.

En verder heb ik het idee dat het een beetje proberen is wat bij wie werkt.

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    en heb je het al eens geprobeerd dmv watje?

Deel Deze Pagina