Van mijn schoonzusje kan ik een 3 in 1 nutrtion centrer van Phillips overnemen. Hier kan je flesjes mee steriliseren, opwarmen en later ook groente stomen. Ik vindt het alleen wel een ontzetten groot ding. Heeft iemand deze? Is hij handig? Of is een magnetron sterilisator veel makkelijker? Lossen flessenopwarmer hebben we nl. ook gekregen want daar vonden ze hem zelf te lomp voor.
je kan net zo makkelijk je flessen uitkoken in een pannetje water, heb je geen enkel apparaat bij nodig
jep, pannetje water gaat super en is goedkoop. Voor opwarmen voldoet magnetron goed . Slimme geldklopperij van Philips
ik gebruik ook geen sterilisator. Gewoon een heet sopje en af en toe in de afwasmachine. Heb er al 2 kinderen mee groot gekregen..
Wij hebben in het begin de magnetronsterilisator gebruikt. Lekker makkelijk. Past meer in dan in onze pannen Moedermelk opwarmen deden we idd met een flessenwarmer. Flesvoeding gewoon eerst het water opwarmen in de magnetron (gaat sneller). Ik vind die nutrition center wel heel gaaf. Zeker voor als je straks groentehappen gaat geven. Lijkt me wel heel makkelijk als ie stoomt en pureert. Als je het goedkoop of gratis kan overnemen zou ik geen nee zeggen, maar zou er niet teveel geld voor over hebben. Want groente in een pannetje koken en dan pureren is ook niet heel ingewikkeld...
Ik had de sterilisator van avent voor de magnetron. Denk dat die handiger is dan deze, kan veel meer in dus kun je meer tegelijk doen. En op zich hoef je niet super lang te steriliseren, heb het alleen de eerste twee maanden gedaan geloof ik. Opwarmen deed ik ook in de magnetron (voorzichtig op een lage temp).
Bedankt voor de tips. Zal eens meten of zo'n magentron sterilisator past want we hebben en vrij kleine magnetron
Ik heb de sterilisator van de hema. Zijn begonnen met een pannetje, maar ik vond zo'n bak in de magnetron toch makkelijker. Geen omkijken meer naar, behalve dan eruit te halen Geen ervaring overigens met flessenopwarmers. Water in de magnetron is zo gepiept. Pureren van groente is ook niet heel veel moeite. Dus zou alleen als je hem heel goedkoop kunt overnemen voor die 3in1 gaan.
Ik doe hier alles met de magnetron. flesje is in 40 sec. opgewarm. hetzelfde als met de groente. ik heb een steraliseerbak die in de magnetron gaat. 6 min. met 200 ml water en klaar is kees. voor het pureren heb ik de allergoedkoopste staafmixer van de blokker. dat pureren doe je echt maar heel even, daarna is prakken voldoende. dus nee, ik zou er niet zo'n groot apparaat voor willen hebben. en mocht de bak niet passen dan pak je een bak met deksel die er wel in kan daar hoef je niet persee een "speciale" bak voor te hebben.
Magnetron We leven niet voor niets in het makkelijke tijdperk Ik moet wel ff een nieuwe magnetron aanschaffen, maar die krengen kosten toch amper meer iets
Hier ook gewoon een pannetje en als het er niet allemaal in paste dan deed ik de 2e lading erna (in hetzelfde water).
(moeder)melk opwarmen doe ik in een bakje warm water (mbv waterkoker). Ik gebruik een grote pan (idd 2x indien nodig) om uit te koken als ik toch aan het avondeten koken ben. Uk eet hier gewoon dezelfde groentes als wij eten (evt langer gekookt) dus dat is ook geen extra werk en pureren heb ik nooit gedaan (is vanaf 6 maanden ook niet nodig). Dus ik zou hem niet op mijn aanrecht hoeven
hier gewoon au bain marie....pannetje op fornuis! heb wel voor de nachten een flessenwarmer op de slaapkamer gehad, dit was ideaal....