Is deze test positief of verbeeld ik me dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nienie, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Echt een geweldig verhaal! *redelijk jaloers* ;)

Geniet er vooral van! Gefeliciteerd!

2. Alita

Alita Niet meer actief

@Niene ja niet zo`n beste tijd idd.....
    Maar alles gebeurt met een reden, en daarbij leven we maar een keer dus we moeten het er maar het beste van maken meid!!
    Je bent gezegend dat je nu moeder mag zijn..ondanks dat het niet je keuze was om he nu te zijn, maar goed daar heeft je baby niks aan natuurlijk.
    Nu groeit er een mooi wonder in je buik die je over 8 maanden zult gaan ontmoeten en meid dat is het mooiste wat er is op deze wereld!! Maar genoeg gezwijmel hahaha

Fijn dat je ouders zo reageren nu, kan me ook wel voorstellen dat zij een ander senario in gedacht hadden niet? Nu nog aan de papa vertellen en dan is het voor het echie!!

8 maanden genieten!! En wat daarna komt is met geen pen te beschrijven!! Ik kan zelf ook niet wachten totdat wij ons tweede wondertje mogen krijgen!!

3. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Allereerst, gefeliciteerd! Soms weet je pas hoe graag je iets wil als het je overkomt ;) Zo positief als jij klinkt denk ik dat het helemaal goed gaat komen met jou en die kleine, al dan niet met papa erbij!

Ik moest ook heel vroeg (5w+6d) voor een echo naar de gyn om een BBZ uit te sluiten. Bleek gelukkig ook niet zo te zijn. Het was voor mij dus gewoon een extra vroege kans om mijn kindje even te zien. Daardoor werd het toen ineens heel concreet en bijzonder. Ik hoop dat jij er ook zo van zult genieten volgende week!

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je zo positief bent en nu maar genieten.

Toch zit ik bij dit verhaal met 1 vraag in mijn hoofd......;)

Jij zegt geen condoom ik ben aan de pil.....dan een man zo uit de kroeg en in je bed erg leuk allemaal natuurlijk:D

Maar ben je dan niet bang voor andere ziektes? ook omdat je die man bijna niet kent?

Sorry voor mijn vraag.

5. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je vraag geeft niet hoor. Als ik het had gelezen, had ik het mij ook afgevraagd ;)

Als ik heel eerlijk ben heb ik er toen helemaal niet bij nagedacht op dat moment. En ik heb m niet zomaar meegenomen, ken m al wel een tijdje. Alhoewel ik m alleen uit de kroeg ken.. Maar je hebt wel gelijk hoor.. Maar het gebeurde allemaal zo snel, kan me nu wel voor mn kop slaan hoor..

6. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Xaph

Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Van alle reacties hoorde ik wel dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar toch doe je dat wel. Vanmiddag de gynaecoloog en nu jij die zeggen dat t wel vaker gebeurd, maakt me toch een stuk rustiger hoor :)

Ik post dinsdag hoe het geweest is! Mn moeder zegt ook steeds dat ik het straks helemaal geweldig vind, zodra je daadwerkelijk ziet dat er iets in je groeit en het hartje hoort enzo. Dan is het echt echt he ;)

7. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Hei, heb even bijgelezen, wat een situatie zeg....
    Maar.... ik las iemands reactie, sorrie, weet ff niet meer wie het was, dat alles gebeurd voor een reden, daar sluit ik me helemaal bij aan... klinkt zweverig, zo ben ik helemaal niet, maar ik denk dat bepaalde dingen in je leven komen als je er klaar voor bent
    (voor de mensen die al heel lang wachten, ik denk niet dat het niet komt omdat je niet klaar bent, hoor....)
    Twijfel en heftige emoties hoort bij een zwangerschap, ook de as moeders die het gepland hebben kampen met onzekerheid en twijfel.... daarom heb je 9 maand de tijd om aan het idee te wennen..... en tegen die tijd ben je helemaal klaar, dat weet ik zeker.....
    Mijn eerste kindje was niet ongewenst maar wel onverwacht. Moest ineens een omschakelen van een carierevrouw met een juppenhuis naar een moeder met een kindvriendelijk huis..... naar 9 maanden, ook dankzij de hormonen, ben je helemaal klaar en kun je niet wachten om het in je armen te sluiten......

:D

8. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

hey nienie,
    als ik je verhalen zo lees krijg ik er haast tranen van in mn ogen! heel bijzonder hoe het allemaal gegaan is, hoe jij je er bij voelt, hoe goed je ouders er op hebben gereageerd en je helemaal steunen. Echt fijn voor je! Ik zou zeggen geniet er van! en laat het op je afkomen!
    liefs

9. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Wat een verhaal! Vind je wel positief! Knap van je. Geniet ervan..

10. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Nog ff een waarschuwing, zelfs als alles goed is, hoef je nog geen hartje te zien. Doordat je aan de pil was weet je niet hoe lang je al zwanger bent. Meestal zie je pas hartactie rond week 6 of iets erna. Horen duurt nog een paar weken langer.

Mijn eerste echo was met 5w+6d (gerekend vanaf laatste dag menstruatie) en toen was er geen hartactie te zien. Ze dachten toen dat de zwangerschap minder ver was. Ik kreeg zelfs geen foto mee :( Twee weken later moest ik weer. Toen lag het kindje precies op schema met een kloppend hartje, dus was de 'achterstand' weer ingehaald.

Ik zeg dit alleen maar zodat je je geen zorgen maakt als je dinsdag geen hartje ziet. Het doel van die echo is uitsluiten van een bbz, dat kan zeker. Hartslag zien is bonus ;)

11. Alita

Alita Niet meer actief

was ik;)

12. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    super zeg!! en alsof het zo heeft moeten zijn stuurt die jongen een sms!!

13. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    dan ben ik het met je eens;)

14. Alita

Alita Niet meer actief

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dat dacht ik ook, het zou helemaal lullig zijn als hij het hoort vertellen van een ander.

gefeliciteerd, spannend hoor. misschien moet je je erop instellen dat hij eerst wat geschokt reageert? het is natuurlijk niet niks (van een scharrel, niet lullig bedoelt)
    en ja, carnaval is voor veel dingen goed;):D

16. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Xaph, dank je voor je reactie :) Kan ik me er even op instellen. Ga namelijk alleen heen en als ik dan helemaal in de stress raak is dat niet handig. Al kunnen ze wel goed schatten, denk ik, aangezien ik maar 1 keer seks heb gehad met hem. Dan word het ook makkelijker vast te stellen wanneer ik mn ei heb gehad.

@ Siri, wat grappig dat je dat zegt. Vorig jaar in bij ons in het dorp iemand geweest die dinsdags naar het ziekenhuis is gegaan, omdat ze steeds zo'n buikpijn had en daar kreeg ze te horen dat ze weeen had en de volgende dag was haar zoontje geboren. Ik heb toen ook tegen iemand gezegd dat een zwangerschap niet voor niets 9 maand duurt, zodat je er aan kan wennen enzo. En dat ik het zo knap van hen vond dat ze het zo positief op pakten. Ook al konden ze niet veel anders.

@ Brenjomi, dat is zeker waar. Ben ook superblij dat ie met pasen thuis is, dan hoef ik het hem niet over de telefoon te vertellen. Want zulk nieuws kun je beter in real life vertellen. Ik zou het ook dolgraag met vriendinnen delen, maar voor de zekerheid doe ik dat niet. Niet dat ik van hen verwacht dat ze het gaan rondbazuinen, maar toch. Stel dat iemand het toch opvangt enzo, en dat tegen de jongen in kwestie zeggen, dat zou helemaal lullig zijn. Ben ook wel bang voor de reactie. Ik heb dan al 2 weken de tijd gehad om aan het idee te wennen, heb een echo gehad enzo, en voor hem komt het rauw op zn dak vallen. Hoop dat t allemaal meevalt, maar heb geen idee hoe die reageert. Ga gewoon van het ergste uit, dan kan het alleen meevallen.

17. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

ik kom net bij de gynaecoloog weg. In eerste instantie kon zij niets zien, toen met mn kont op een verhoging gelegen en kon ze wat zien. Het was een vruchtzakje met een bultje er op. Nu moet ik aanstaande vrijdag weer komen, om te kijken of er dan meer te zien is. Heb ook weer bloed geprikt, voor alle zekerheid.

Aangezien tweelingen zowel aan oma's als aan opa's kant (van moeders kant) veel voorkomen. Opa en oma waren allebei tweeling en alle broers en zussen ook, willen ze kijken of dat bultje misschien een tweede vruchtzakje is (ofzoiets), of dat het alleen zo leek.

Ik weet nu dus zeker dat ik zwanger ben, en het geen bbz was, nu is het afwachten of ik er 1 of 2 krijg. Pfff.. T lijkt wel niet op te houden zeg!
    Iemand hier ervaring met tweelingen?

18. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje!!!!!

Maar normaal slaan tweelingen en generatie over?

Maar een bbz is het dus niet jeeeeehhhhhh

19. Nienie

Nienie Actief lid

26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ cindy

De gyn had het er over dat tweelingen 2 generaties overslaan. Dus dat mn oma en mn moeder minder kans hebben en bij mij de kans dat weer vergroot.

20. Alita

Alita Niet meer actief

oh stel je voor!!!!!

Deel Deze Pagina