41 jaar en zwangerschapswens

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pennytje, 26 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pennytje

Pennytje Nieuw lid

26 mei 2021
    2
    1
    3
    Vrouw
    Lieve dames,

Zo graag wil ik horen of het bij sommigen van jullie gelukt is om toch nog een eerste kindje te krijgen op latere leeftijd (lees +40 - ik ben er 41 nu)
    Mijn leven is niet zo gelopen dat ik het veel vroeger kon nl. door sterfte van mijn partner, maar met een nieuwe liefde in mijn leven zijn we er superklaar voor nu!
    Beiden nog kinderloos dus de wens is groot.
    Ik ben momenteel in ICSI behandeling. Eerste poging helaas niets (1 eitje in PU slechts, maar wel bevrucht geraakt dus eenTP maar helaas....)
    Ik ben een minder goede responder op stimulatie van eicellen maar 1 gouden eitje is genoeg he.
    Net een 2e poging gestart: 2 weken gonapeptyl spuiten nu, dan op dag 1 van mijn regels zal ik Elonva doen, daarna Menopur en hopelijk een pick up waardoor ik net ervoor de Pregnyl zal spuiten.
    Alleszin, dit als mijn achtergrond....
    Maar als jullie succes stories hebben van dames op latere leeftijd die een eerste kindje toch hebben gekregen via IVF/ICSI: oh wat lees ik ze graag!

Warme knuffel en goede moed iedereen xxx

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hi meid, jammer dat de eerste poging mislukt is.

Is je amh ook gemeten? Dat geeft een indicatie voor je eicel voorraad.

er zijn hier genoeg vrouwen met kinderwens op vergelijkbare leeftijd. Sommigen lukt het wel, anderen gaan voor eicel donatie.
    Er valt generiek denk ik weinig over te zeggen.

ben je direct naar icsi gegaan? Geen iui waarschijnlijk?

dat de eerste poging niet lukt zegt nog niet heel veel. Hopelijk komende ronde meer embryo’s / kansen

Pennytje vindt dit leuk.
  3. Pennytje

Pennytje Nieuw lid

26 mei 2021
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hi Do1981,

Dankje voor je reactie!
    Mijn amh was 'volledig in lijn met mijn leeftijd' - niet beter maar ook niet slechter waren de woorden van onze gynaecoloog. Ik denk iets van 5, (als dat een juiste waarde kan zijn? ik herinner me het niet meer!)
    Er is ons natuurlijk ook al wel voorzichtig gesproken over eiceldonatie, is ook logisch ergens gezien mijn leeftijd, maar na slechts 1 poging wil ik er zeker nog enkele wagen alvorens daar op over te schakelen.

Onze gynaecoloog gaf ook aan dat dit weer een wachttijd van 6 maanden betekent. Maar ze bracht ook Cyprus ter sprake moet ik zeggen.... (wij zijn in behandeling in Belgie trouwens - ik ben Belgische :) )

Ik zou al blij zijn als ik zou lezen dat er toch links of rechts iemand met een succesverhaal is die het met eigen eitjes heeft klaargespeeld via IVF/ICSI op 40+ ....

Hoop doet leven :)

Wij zijn meteen op ICSI gegaan. Om toch weer die enkele percentjes van verhoogde kans mee te pikken. (Nochtans geen enkel probleem met het zaad van mijn man, maar volgens onze gyn scheelde het toch 10% kans in bevruchting van de eicel)

Blij dat ik op de forum af en toe mijn hartje kan luchten - goeie beslissing!

Liefs
    Pennytje

Do1981 vindt dit leuk.
  4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    #4 Kramertje, 26 mei 2021
    Laatst bewerkt: 26 mei 2021
    Ja hoor hier een 42-jarige en zwanger van ons 1e kindje. Elkaar leren kennen toen ik 37 was en een jaar later direct het ICSI traject in. Helaas is het allemaal niet vlot verlopen bij ons. Was wel direct zwanger bij de 2e terugplaatsing, maar liep mis (was 39 toen). Daarna direct weer zwanger (was toen met 40), maar liep ook fout af. Toen ik 41 was wederom 2 zwangerschappen maar ook deze bleven niet zitten. Uiteindelijk na 7 ICSI pogingen in bijna 4 jaar, 2 missed abortions en 2 biochemische zwangerschappen, zijn wij afgelopen voorjaar toch overgestapt op eiceldonatie. 1e Terugplaatsing (april 2021) zwanger en morgen 9 weken.

Uiteraard zijn er ook dames van onze leeftijd die gewoon natuurlijk zwanger raken en een gezond kindje krijgen en ook via IVF ICSI. Maar ons werd wel verteld dat die kans op deze leeftijd (toen wij eiceldonatie deden was ik 41) maximaal 5% is. Dat trok ons over de streep om toch over te stappen, want nog jaren aanklooien wilde we niet gezien beide leeftijden.

Pennytje vindt dit leuk.
  5. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb alle leeftijden gedaan :cool:

Ik moet wel zeggen dat de miskramen pas kwamen op latere leeftijd, maar ik ben natuurlijk zwanger geworden van E. Ik had de handdoek al in de ring gegooid, toen zij zich had vast gebeten :roflmao:

Veel succes gewenst! En ik zie nog oudere dames op mijn werk, die bevallen van de mooiste kindjes! Dus dat geeft de burger moed :cool:

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    die 6 maanden wachttijd kan @Kramertje je meer over vertellen. In Spanje ging dat in razend tempo. Als je daar meer over wilt lezen kun je ook bij haar posts kijken (door op haar naam te klikken)

maar snap wel dat je eerst je pogingen nog wilt wagen.

Ben toch ook wel benieuwd wat je amh dan is. Het zal zeker geen 5 zijn, dat zou extreem hoog zijn.
    Het geeft wel iets aan over hoeveel voorraad je nog hebt en kans dat je cryo’s gaat verkrijgen om je pogingen te verhogen.
    Kun je dat nog ergens terugvinden denk je? Of anders eens navragen. Overigens bepaald amh zeker niet alles

Ik ben zelf inmiddels ook 40 dit jaar. Helaas nog geen succesverhaal op deze leeftijd. Wel 4 jaar terug zwanger geworden van iui en gezond kindje gekregen. Maar nu voor de 2e al 10 terugplaatsingen gehad en zit nu op de wachtbank van de 10e terugplaatsing

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik dacht dat mijn amh 1.4 was....dat was in lijn met mijn leeftijd. Als ik het mezelf goed herinner hoor.

Do1981 vindt dit leuk.
  8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Als je uit 77 komt en het is recent gemeten, dan is dat meer dan prima. 1.4 kun je volgens mij ook nog prima opbrengst verwachten

Pennytje en Cindy1977 vinden dit leuk.
  9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Bij mij was het ook een ander probleem, ik had miskraam op miskraam. Sindsdien vind ik dat ook een vreselijk naar woord :|

Do1981 vindt dit leuk.
  10. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ik druk op ‘leuk’ maar vind het niet leuk natuurlijk.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  11. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    De 6 maanden wachttijd waar TS aan refereert is bij eiceldonatie in België. Mits je een eigen donor meeneemt, dan kan je sneller starten.

Verder is er geen wachttijd voor eiceldonatie in Cyprus, Spanje, Portugal of Finland. Overal kan je zo starten en binnen 3 maanden je 1e terugplaatsing ongeveer.

Pennytje en Do1981 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina