Wanneer ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door sverige, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sverige

sverige Lid

11 mei 2013
    20
    1
    3
    NULL
    NULL
    Half november ben ik gestopt met de pil en gelijk zwanger. Daarna met Kerst een miskraam gehad.
    De cyclussen die ik daarna heb gehad waren vrij lang en geen pijl op te trekken wanneer mijn ei springt. Zie mijn handtekening.
    Nu wil ik met ovulatietesten gaan beginnen. Maar om niet de hele cyclus ovulatietesten te doen vraag ik mij af wanneer het het handigst is om deze te doen?

Mijn 1e dag van laatste menstruatie is 15 april.
    Iemand tips?

2. RozeNikki

RozeNikki Actief lid

2 feb 2016
    141
    0
    0
    Ik hou mijn cyclus bij in een app (ladytimer)
    Die app geeft aan wanneer ongeveer mijn ovulatie zou plaatsvinden
    Ik begin een week voor de voorspelde ovulatie met testen voor de zekerheid.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je neemt de kortste cyclus, die je gehad hebt. Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Je trekt 18 dagen van je kortste cyclus af en dan begin je ongeveer twee-drie dagen ervoor met testen. Ik zou de cyclus van 35 dagen nemen - 18 = dag 17. Beginnen met testen op cyclusdag 14.

Bij een langere cyclus zul je langer door moeten gaan met testen, aangezien je eisprong dan over het algemeen later komt.

4. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Als je kijkt naar mijn onderschrift zie je ook wisselende cyclussen.. Ik ga beginnen op CD 13.. Kan inderdaad zijn dat ik dan veel moet testen.. maar liever dat dan missen heel eerlijk gezegd..

Deel Deze Pagina