Hallo dames even een update... Ik heb ondertussen een afspraak bij de arts gehad ivm met leeftijd, miskramen en kortere cyclus... Was een goed gesprek hij heeft me echt een optimistische oppepper gegeven. Hij vond dat we ons nog geen zorgen hoefde te maken, we zijn ondanks onze leeftijd 2 keer zwanger geweest vorig jaar, en dat het nu 5 maanden al niet is gelukt was geen rede voor zorg (nog) want gemiddeld duurt het zo'n 6 maanden voordat het raak is ( zou het deze maand raak moeten zijn ) We zijn 3 keer in ons leven zwanger geweest dus alleen onze leeftijd zou in de weg zitten. Ik zit nogal met mijn leeftijd, ik word 39 deze maand dus ik heb echt zoveel stress qua tijd. Maar dat heeft ie ook wel weggenomen. Hij zegt dat we makkelijk tot 41 door kunnen gaan. (Weet niet of we dat doen maar haalt toch de tijdsdruk beetje weg) Verder gaat hij mijn bloed prikken op progesteron 2 x in mijn cyclus of kijken of dat oke is. juli weer terugkomen voor de uitslag. ( hoop eerder voor vroege echo ) Verder heeft hij ons gevraagd of we willen nadenken over ivf mocht het over een tijdje nog niet gelukt zijn. Hij heeft wel aangegeven dat ook dat maar 20 procent kans van slagen heeft maandelijks en dat ze daarbij een miskraam natuurlijk niet kunnen voorkomen. Dus daar ga ik nog goed over nadenken. Je moet aardig wat hormonen spuiten en met mijn geschiedenis van postnatale depressie vind ik dat toch een beetje eng.( bijwerkingen) Maar voorlopig heb ik even een paar maandjes goede moed. En ohja hij zei : GOOI DIE OVULATIETESTEN DE DEUR UIT!!! Niet nodig met mijn cyclus gewoon vanaf dag 10 om de dag klussen! Nou of ik dat kan laten weet ik nog niet nu heb ik tenminste nog ergens een goed streepje
wat fijn dat je een heel goed gesprek hebt gehad en dat je zorgen wat weg zijn genomen. wat betreft je leeftijd ook ik ben 39 en zie mijn banner. ja ok hier wel even een ander verhaal want door twee keer buitenbaarmoederlijk geen eileiders meer dus IVF moeten doen, maar dat wil niet zeggen dat je op 39 jarige leeftijd dus niet zwanger kan worden of zijn. Ik duim me totaal simpel voor jullie.