Is deze zwangerschapstest positief ??

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Jay91, Aug 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jay91

Jay91 Lid

Aug 28, 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    Ja ik ga ook morgen maar even na Kruidvat en dan met ochtend urine maar weer , als die negatief uitslaat zal het wel vals is geweest , maar het spookt door me hoofd dat ergens stond ieder streep is een streep . Misschien naïef dat ik ben geen idee . Duimen maar !

2. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Dat klopt, je hoeft geen enorme knalstreep te hebben om een positieve test te hebben. Maar met exact dezelfde urine een negatieve test, zegt niet veel positiefs, helaas.

Succes morgen!

3. Jay91

Jay91 Lid

Aug 28, 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    Nou en ik vraag me dan wel af altijd hoe het kan dat je toch een streep krijgt en dan nog niet te beginnen over die ovulatie testen waar je helemaal geen pijl op kan trekken !

4. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Tja geen idee, vals positief komt helaas wel eens voor... Heb op dit forum al verhalen voorbij zien komen van testen die positief uitsloegen op kraanwater, kattenurine en meer gekke dingen...

Is ie morgen weer negatief dan weet je in elk geval zeker dat deze vals positief was. Maar wat ik net ook al zei; je test echt vroeg, misschien heb je over een paar dagen gewoon een hele mooie, duidelijke test!

5. Jay91

Jay91 Lid

Aug 28, 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    Ja dat is waar .. Dan kijken of mijn NOD uitblijft , maar begin nu te twijfelen aan mijn ovulatie , omdat jij dat zei , ik heb echt drie dagen geleden die hevige pijn in me buik gehad links onder en volgens mijn app heb ik de 20e mijn ovulatie gehad ... Dus dat zou betekenen dat ik een week later me ovulatie heb

6. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Als je drie dagen geleden heftige buikpijn had, en dat was idd de groeispurt, dan zou je nu je ovulatie kunnen hebben. Er zijn ze testen die daarop reageren.... Anders zou ik voor nu even uitgaan van een vals positieve test en het over een paar dagen proberen met een ander merk!

7. Jay91

Jay91 Lid

Aug 28, 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    Groeispurt ?? Wat bedoel je daarmee ?? Maar dan klopt toch niks van mijn cyclus en klus ik in de verkeerde dagen ??

8. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    De hevige buikpijn die vrouwen voelen rondom de ovulatie, is in 99% van de gevallen niet de eisprong zelf. Het is de laatste groeispurt van het eitje, daar gaat veel energie naartoe zeg maar, en dat kan pijn doen. Vervolgens springt het eitje 24-48 uur later. Omdat je aangeeft dat jouw ovutesten ook niet zoveel duidelijkheid bieden, zou het kunnen dat er nu een laat ei is. Niet iedere maand springt het eitje op dezelfde dag, kan soms een cyclus zomaar wat dagen later zijn.

Heb je vandaag al ovulatietesten gedaan?

9. Jay91

Jay91 Lid

Aug 28, 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    Nou heb er een gedaan vandaag ene van Kruidvat ( 2e streep redelijk duidelijk ) ene van action ( na lang kijken streepje ) maar die ovulatie testen ben ik al vanaf 3 dagen voor de gedachte ovulatie aan het doen , en die zijn tot vandaag positief dit kan toch ook niet ? Hoe weet ik dan nu ( stel ik ben niet zwanger ) wanneer ik moet klussen ? Heb nu ook telkens zeurende buikpijn onderin . Die app wat ik heb heeft dus ook geen zin dan ...

10. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Dat bedoelde ik op pagina 1 dus ook...

Aan een app heb je ook niet al te veel nee, is puur een leidraad. Die berekend je eisprong op basis van gemiddelden van gegevens die je zelf hebt ingevuld. Zal gerust weleens kloppen, maar lang niet altijd.

Heb je een foto van je ovulatietesten? Dan kunnen we even meekijken

11. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Je kan sowieso nooit van een app uitgaan! Je lichaam is geen robot en je cyclus kan verschillen per maand. Zelfs als je iedere 28 dagen ongesteld wordt, kan de ene maand je eisprong op dag 11 zijn en de maand erna pas op dag 17. Om je eisprong echt te kunnen vinden zijn en ovulatietesten, een temperatuurmethode of echo's voor dames in een medisch traject. Als het zo makkelijk was zouden artsen natuurlijk ook een app gebruiken ;)

Je kan het beste even doorgaan met ovulatietesten om te kijken of je een piek kan vinden. En anders zou je je eens kunnen verdiepen in het temperaturen voor de volgende cyclus.

Ovulatiepijn kan overigens ook echt een paar dagen aanhouden. Hou in je achterhoofd in ieder geval dat de pijn niks zegt over de daadwerkelijke dag van de eisprong.

12. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Als ik het zo hoor denk ik niet dat je ovulatie een week later is geweest maar dat je de innesteling hebt gevoeld. Wacht even rustig tot je NOD (Hoe moeilijk dat ook is....) dan heb je tenminste een beetje zekerheid.

13. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dan zou ze nu toch al een aantal dagen na innesteling zitten en zouden beide zw testen wel positief aan moeten geven. Niet eentje een tuurtest en andere blanco. Innestelingspijn bestaat maar TS geeft aan dat het duidelijk de ovupijn was die ze eerder heeft gevoeld. Die pijn voel je overigens ook echt bij een eierstok en niet in je baarmoeder.

14. Jay91

Jay91 Lid

Aug 28, 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    Als je na de " app " en verschijnselen gaat zoeken zeggen ze ook innesteling , dit omdat het echt als messteken voelde en daarna weg was en savonds kramp had met veel afscheiding . Verder straalde die messteken na mijn lies uit . En als het de innesteling was ( afgelopen vrijdag ) kan de test bijna niet na twee dagen positief zijn . Zal het even voor jullie uittypen .. 6-8 ( eerste dag van laatste ongesteldheid ) vul rest zelf maar in jullie zitten hier langer als mij :)

15. Jay91

Jay91 Lid

Aug 28, 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    @annoniempje die pijn die ik vrijdag heb gevoeld was links onderin me buik dus bij mijn eierstokken rechts heb ik bijna niks gevoeld was beduidend links

16. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    De pijn die je omschrijft herken ik als ovulatiepijn. Die had ik twee dagen voor de dag dat ik volgens de gynaecoloog zwanger ben geraakt.

Veel afscheiding klinkt ook als een ovulatieding. Maargoed, je kunt hoe dan ook niets anders doen dan afwachten.

17. Jay91

Jay91 Lid

Aug 28, 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    Dat klopt . Maar heb de week ervoor hele andere pijn gevoeld en dit was rond mijn ovulatiedag ( volgens de kalender ) en zeker kan ik niks anders doen als afwachten . Maar het frustreert me als ik op de verkeerde dagen aan het klussen ben daar gaat het me meer om want dat zou zonde zijn namelijk . En ik snap niks van de ovulatie testen die waren bij mij al 9 dagen bijna positief en nog steeds

18. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    Je hebt altijd LH. 'Bijna' positief zegt dus helaas niet zo veel...
    Maar zoals ik al zei; als je een foto kunt plaatsen, kijk ik, en wss een hoop andere dames, graag met je mee om beter advies te kunnen geven :)

19. Jay91

Jay91 Lid

Aug 28, 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    image.jpg

Bij deze de testen ( en dan heb ik er 4 al bij het andere vuilnis gegooid maar van dezelfde ronde dus deze ronde ik zie geen duidelijk verband . Vandaar dat ik vanmorgen de test heb gedaan . De laatste paarse is van vanmiddag en daar zie ik een heel licht streepje . Ben begonnen met testen 3 dagen voor mijn ovulatie 20-8 zei de app dan .

20. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,067
    17,022
    113
    De een na laatste paarse lijkt mij positief! Van wanneer was die?

Share This Page