wijntje en bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ons Kleintje, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi ik vraag me af, kun je ook een wijntje drinken als je borstvoeding geeft, ik dacht dat je dan de keer erna kon afkolven en wegdoen. Hoe zit dat ook alweer?

2. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Bij mij vertelde de gyn dat ik best eens een wijntje mocht maar dan liefst meteen na een voeding zodat het meeste weer weg is tegen de volgende voeding.
    Heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, hoewel ook hier met de warme dagen de trek in een lekker glaasje witte wijn ook aanwezig was. Maar op één of andere manier was de verantwoordelijkheid die ik voelde naar dat kleintje groter dan de trek :eek:

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    De één zegt van wel, de ander van niet. Och, dit is waarschijnlijk de laatste kleine voor ons en ik zit die tijd nog wel uit zonder alcohol. Zit al sinds augustus 2007 zonder dus een jaartje meer of minder maakt me nou ook niet meer uit.

4. Ik drink af en toe wel een wijntje hoor. Hij krijgt om een uur of 10 zijn laatste voeding en die kolf ik dan rond 9 uur (dan doe ik er wat rijstebloem doorheen) en dan vind ik dat ik daarna heus wel een wijntje mag nemen. De volgende voeding is dan tussen 5 en 6, dus dat kan dan echt geen kwaad volgens mij :)

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Adriana: Volgens mij kan dat ook niet veel kwaad hoor. Zeker niet als er zo'n acht uur tussen zit.

6. Alita

Alita Niet meer actief

in het begin deed ik dat niet, inderdaad dan zorgde ik dat ik afgekolfd had en dan kolfde ikvervolgens de bv af op de normale tijden...
    nu geef ik de laatse bv om 19:00 en dan drink ik weleens een wijntje hoor want de volgende bv is dan pas s`morgens om 8:00

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken
    Niet waar!
    Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.

http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-2.html

ik heb vandeweek ook gewoon een flesje jillz opgedronken moet wel zeggen dat deze hard aan kwam :)

8. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar ik zou absoluut niet tussen de voedingen door gaan drinken, maar dit is persoonlijk ik voel me hier niet prettig bij. Ik doe het dus bij de laatse voeding en aangezien ze doorslaapt is de aklcohol allang weer verdwenen s`morgens...

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik drink in het weekend na de laatste voeding een wijntje of een biertje, er zit dan ruim 9 uur tussen. Ik heb ook altijd een flesje afgekolfde melk in de koelkast, voor het geval dat ze toch ineens na 2 uur wakker zou worden met honger (nog nooit gebeurd, maar oke, je weet maar nooit :) ).
    1 glas alcohol is na 3 uur uit je lichaam, dus ik neem aan ook uit je voeding :)

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bedankt voor het meedenken!, naar aanleiding van jullie reacties en de info op eerstgenoemde site, begrijp ik dat je gewoon na het wijntje 3 uren geen bv moet geven omdat er dan een schadelijke stof in de bv zit, die er vervolgens weer uitgaat. Ik kan dus gewoon een wijntje drinken wanneer ik de avondvoeding gekolfd heb omdat ik pas sochtends 8 uur weer kolf.
    Groetjes

Deel Deze Pagina