Ik ben nu 12+3 en heb sinds gister buikkramp en moet veelvuldig naar de toilet met zachte ontlasting. Is dit een symptoom of kan het een voorbode van dat het misgaat?
Mijns inziens kan het niet veel kwaad, misschien heb je wat gegeten waar je niet goed op reageert, of er zit een buikgriep(je) aan te komen. Beide hoeft niet schadelijk te zijn voor je kindje. Het kan ook gewoon zijn dat je darmen nu wat in de verdrukking beginnen te komen en dat ze reageren op alle verschuivingen. Houd het in de gaten en bel bij angst altijd de vk.
Niet onzeker zijn hoor! Klinkt voor mij erg bekend! Ik heb gedurende mijn zwangerschap alleen maar dunne ontlasting gehad ipv dikke. En mijn zoontje is alweer vier maandjes ook ik was erg onzeker, maar probeer er toch van te genieten het gaat al zo snel allemaal. Groetjes raatje
Bedankt dames Ben ik die 12 weken voorbij en nog onzeker..pff Ik had ergens gelezen op, ja op google, dat het eem voorbode kan zijn van een miskraam. Nu heb ik wel al mijn hele leven pds dus misschien is het daaraan te wijten. En soms denk ik weer dat het zeurende menstruatiepijn is..
Diarree als voorbode van een miskraam heb ik nog nooit van gehoord. Wel na een miskraam (uit eigen ervaring ook). Als je je verder goed voelt, zou ik me niet te veel zorgen maken. Blijf je wel bezorgd, vraag dan je verloskundige om raad (die kan je vast wat meer geruststellen dan de rare verhalen op internet) Zie nu dat je pds hebt, dat kan ook een oorzaak zijn. Vanaf 12 weken begint de placenta ook te werken, dan komt er steeds wat meer progesteron vrij, wat ook invloed heeft op je darmwerking.
Bedankt Linky..ik mag 9 januari weer naar de vk. Probeer een keer niet eerder contact te hebben. Heb al verscheidene malen gebeld ivm menstruatiepijn. En de laatste keer was vorige week en toen zei de dienstdoende vk dat het best nog eens mis zou kunnen gaan op deze termijn. Misschien realistisch maar heb me er ook bij bedacht dat het dus onzinnig is om te bellen.. Bedankt voor je info in ieder geval. Op welke termijn had jij je miskraam? Ik zie zelfs 3 keer? Ik heb zelf 1 keer een mk gehad op 6 weken en daarna lukte het heel lang niet meer.
Het kan laat nog mis gaan, maar de kans is met jouw termijn wel erg klein. Om zo maar te zeggen: misgaan kan het altijd, ook als het geboren is, of 3 jaar oud. Voel je nooit bezwaard om hierover te bellen. Beter tien keer te veel gebeld dan één keer te weinig. De miskramen bij mij waren allemaal vroeg. de eerste was met 4,5 weken, dat was 5 jaar geleden en niet gepland. Ik was veel te slordig geweest met de pil. Daarna ben ik wel weer verder gegaan met de pil. De tweede was vorig jaar mei, toen is er een missed abortion vastgesteld op 10 weken, maar het kindje was al gestopt met groeien na 8 weken. Twee maanden later weer zwanger. De derde met 6 weken (een van een tweeling, de ander zit nog in mijn buik en dat gaat tot nu toe goed!).
Moeilijk hoor 3 keer na elkaar. Ik hoop dat het me nu bespaard blijft.. Heb jij gedurende je zwangerschap ook weleens last van menstruatiepijn..
Ik heb nog nooit gehoord dat diarree een voorbode is van een miskraam. Ik ben nu ruim 28 weken zwanger en ik heb al vanaf het begin diarree. De verloskundige raadde me aan om minder vezels te eten (ik eet normaal veel volkoren en vezels) en dat hielp wel wat. Dus wit brood, witte pasta en geen Fries roggebrood meer (jammer!). Ik heb ook PDS dus we zouden wel eens hetzelfde probleem kunnen hebben. Ik kan trouwens ook geen friet, vette pizza e.d. meer eten nu ik zwanger ben. Dan zit ik de halve nacht met gruwelijke krampen op de wc. Opletten met vet eten dus.
Diarree is ZEKER GEEN voorbode op een miskraam. Ik heb heel internet na geplozen en kan er niks over vinden. Grootste onzin dus. Het komt echt van de zwangerschap dat zie ik overal staan. In het ziekenhuis zeiden ze dat ook toen ik daar was voor een spoed echo. Je hele lichaam staat op zn kop. Maar is ontzettend vervelend dat wel. En ja het maakt je onzeker. Maar niet teveel stressen..dat is al helemaal niet goed voor je kindje
Het engst vind ik de krampen zonder dat ik naar de toilet hoef. Ik had tijdens mijn menstruatie ook altijd darmkrampen daardoor associeet ik het daarmee. Maar ik probeer me eraan vast te houden dat het erbij hoort en icm pds dubbel is.
Ook ik heb last van diarree momenteel ! Bij mij gingen er eigenlijk niet echt alarmbelletjes rinkelen ik ging er gewoon vanuit dat dit ook een van de symptomen was..?
Krampen kunnen ook groeipijnen zijn. Of wat beginnende bandenpijn. Het hoort erbij. Ik denk dat het goed is om je niet te druk te maken om allerlei dingen. Stress is echt niet goed, niet voor jou en niet voor de zwangerschap. Tuurlijk, een miskraam maakt je onzeker, maar de zorgen die je hebt kunnen niets veranderen aan hoe alles zal verlopen. Na 12 weken mag je best wel wat geruster zijn. Vergeet niet te genieten, het is zo voorbij.
Tijdens de eerste weken kan diarree idd één van de symptomen zijn. Je darmen reageren op de hormonale veranderingen. Meestal krijgen vrouwen dan verstopping. Diarree kan ook gebeuren, het komt alleen iets minder vaak voor.
Hoi dames Ik probeer te bedenken dat ik al vanaf het begin steeds wat buikpijnen heb. Toch is de echo tot zover prima. De laatste op 28dec. Zit met smart te wachten op mijn angelsound.. Wat is eigenlijk het percentage miskramen na de 13 weken?
ik ben ook pas net zwanger (zie banner) en ook al dagen aan de diarree. Naast grotere borsten en wat meer vermoeidheid is dat eigenlijk het enige wat ik van mn zwangerschap voel, en maak me zorgen of alles wel goed gaat allemaal... moet toch nog een paar weken volhouden tot mn eerste echo (ga maandag bellen voor en afspraak). Dit is mn eerste zwangerschap en vraag me af of ik er niet meer van zou moeten merken; ben ook totaal niet misselijk ofzo... en de enige buikpijn die ik heb komt door mn darmen...
Ik heb verder ook geen symptonen, alleen diarree, ik heb gelezen dat de een heel veel symptonen heeft en de ander geen of weinig volgens mij hoef je daar niet druk om te maken, en Diarree is ook een symptoon ; kun je vergelijken met misselijkheid, komt ook door de hormonen, Het is wel lastig maar eigenlijk een goed teken