ja ik heb een reiswieg. maxicosie en de wandelwagen...echt heel mooi en stevig... het was zo goedkoop omdat het een model uit 2006 was.. dat maakte ons niet uit... kijk maar bij mijn profiel en dan op onze website. daar staan er fotos van.
nee dames ik doe niet alles met de auto maar ik dacht alleen dat die reiswieg zo'n groot ding was. ik dacht je doet de baby in de maxicosi, dan op zo'n onderstel, dan ben je toch sneller klaar? natuurlijk zijn jullie argumenten dat de baby op visite in de reiswieg kan slapen zeer aannemelijk. ik sla jullie adviezen ook niet zomaar in de wind. ik ben alleen advies aan het inwinnen. als ik zo persee alleen een maxicosi had gewild had ik het ook gekocht en niet hier gevraagd. maar omdat ik de voordelen van de reiswieg wil horen heb ik dus mn vraag gesteld. ik sta open voor alle adviezen. nu hoor ik dat de maxicosi ook niet zo comfortabel is als ik dacht. das toch goed van een forum? informatie inwinnen.
van de baby dump... zag dat ze ze ook bij van asten in tilburg hadden... mischien staan ze bij babydump nog op de website
Zeker weten dat is het makkelijke aan een forum daar kan je informatie uit halen ... Dus ik hoop dat je er wat aan hebt aan onze adviezen
Hihi, ik denk dat we er wel uit zijn dat een bak echt super veel voordelen hebt, maar ik heb dus een kinderwagen (koelstra outdoor) waar niet echt een bak op zit, hij is recht en zacht en warm en verstelbaar in heel veel standen, maar ik kan niet een bak er afhalen zoals een wieg. Er zit een plank in het grootste deel, die ik er wel af kan halen en de voeing etc zorgt ervoor dat ukkie zacht zal liggen, maar stevige wanden zijn er dan niet. (beetje moeilijk uit te leggen) Heeft hier iemand een optie voor? Kon er niet echt een plaatje voor vinden, maar zo ziet ie eruit: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 9-15698-12 Ik heb em gisteren gewassen (groooot voordeel, hij kan helemaal uit elkaar) en binnenkort zet ik em helemaal in elkaar, dus dan kan ik pas goed zien wat er allemaal mee kan, maar ben wel even benieuwd of iemand dit ook heeft/ suggesties heeft.
Het is juist heerlijk om met die kleine lekker te gaan wandelen en dan is zo'n bak veel fijner. Ook als je een keertje naar de stad gaat of zo. Ga je iets verder dan moet je de reistijd namelijk al meetellen en dan hou je nog maar weinig tijd over voor te stadten. Ik heb gewoon een wat goedkopere combiwagen gekocht. Losse adapters erbij. Was voor 215 Euro klaar. Dan nog de maxicosi, toevallig voor de helft van de prijs (model 2006) 75 Euro. Dat was het. Om de prijs hoef je het dus niet te laten. En onze zoon heeft de eerste 6 nachten in zijn kinderwagenbak bij ons op de kamer geslapen. Dat doen ze tegenwoordig heel veel. Zelf dacht ik eerst, niks ervan hij gaat meteen naar zijn kamer. Maar toen hij er was vond ik dit veel fijner. Zeker omdat ik in het begin niet mobiel was. Dus door de bak, spaarde ik ook nog het geld van een wiegje uit. Veel mensen gebruiken hem ook de eerste weken in de box, zodat het kindje zich wat meer geborgen voelt.
Inderdaad heeft onze dochter ook de eerste week in de bak naast ons bed geslapen. Daarna een nachtje of twee met bak en al in haar ledikantje in haar eigen kamer, en toen zonder bak gewoon in haar eigen bedje. Ideaal.
ik vind wel dat je hem nodig heb je baby heeft ook frisse lucht nodig en een paar uur per dag naar buiten is erg gezond en ik heb ook een auto die ik vaak gebruik maar met practig weer zoals vorige week ga ik met mijn zoontje van 4 toch echt lopend boodschappen doen is echt lekker en niet alleen voor onze beweging maar ook als de baby er straks is dus ik vind laat die auto staan en ga wandelen
Wij hebben dus wel een wiegbak! Lijkt me ind. heerlijkom t ewandelen en wij gaan hem ook als wieg gebruiken in de slaapkamer de eerste week! Ook lijkt het mij erg makkelijk als je terug komt van wandelen en uk slaapt om u dan gewoon te laten slapen! En je hoort ind. veel over slecht voor het ruggetje etc.! Even een ander vraagje tussendoor dan.. Als onze uk +/- 4 maanden is, dan willen we een weekje met het vliegtuig op vakantie. Daar hebben we ook een auto, dus de maxi cosi moet sowiezo mee...ik zit er dan aan te denken om de wiegbak thuis te laten en alleen mijn wagenonderstel met maxi cosi mee te nemen... Uk is dan 4 maanden en zal dus de hele week in de maxi cosi zitten/liggen(als we op pad gaan dan..mijn ouders wonen daar dus we hebben gewoon een camping bedje etc. het gaat alleen om het op pad zijn!..Wat vinden jullie daarvan? Ik twijfel zo, ook omdat ik eigenlijk geen zin heb om een onderstel, maxi cosi en wiegbak mee te shouwen in het vliegtuig! (Hihi uk is nog niet geboren of ik twijfel erover..maar ookomdat we nog moeten boeken! hihi) kus miek
Volgens mij lopen wij even ver in de zwangerschap.. Ik ben 15 augustus uitgerekend. Tegen die tijd is het nog super mooi weer buiten, mijn oudste dochter is in september 2005 geboren en ik heb toen echt veel plezier gehad aan de wandelwagenbak. Ik had ook een maxicosi met een onderstel maar die heb ik veel minder gebruikt.. Wij gaan ook overal met de auto heen omdat we in een klein dorpje wonen, we hebben hier geen winkels.. Maardat wil niet zeggen dat een reiswieg dan overbodig is.. Als je van de zomer heerlijk buiten wil zitten of een terrasje wil pakken dan kan de kleine heerlijk in zijn wiegje slapen. nou, veel succes, ik zou het in ieder geval wel aanraden!
Na mijn vorige reactie had ik zelf al een beetje het gevoel alsof we jouw idee nogal debiel vonden met z'n allen en we hard ons best aan het doen waren om jou te 'bekeren' ofzo. Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest. Het is precies wat je zelf zegt: je vraagt gewoon advies. Ik denk dat je aan de reacties wel merkt dat er veel voordelen aan een reiswieg zitten. Maar maak lekker je eigen keuze! Veel succes met wat je ook gaat kiezen.
Jane heeft een autostoeltje die je idd helemaal plat kan maken zodat het dient ipv kinderwagenbak. Dat ding heet Matrix en is dus ipv maxicosi voor in de auto, en je kan je kleine er langer in laten liggen doordat ie ook helemaal plat kan. Ook wij gebruiken de bak nu heel vaak, Sam ligt hier thuis weleens in de bak te slapen (in de huiskamer), en als we op visite gaan dan gaat ze mee in de bak. (Onze bak mag in de auto)
een reiswieg erbij is echt handig hoor...Teun ligt er nu lekker in te spelen en slaapt er straks in en hij staat in de kamer en als je ga winkelen ben je in totaal toch langer dan 2 uur van huis, incl het na de stad toe rijden, want ja ze mochen er maar maximaal 2 uur achter elkaar in....wij hebben dan de traffeler van Mutsy daarvan kan de rugluning ook plat en dan kunnen ze er weer langer in...maar als wij gaan statten dan gaat de bak lekker mee.... suc6 met de keuze
Ik heb een quinny driewieler compleet met bak, wandelwageninzet en maxicosi + adapters op marktplaats gekocht voor 130 euro. Hoeft dus helemaal niet duur te zijn.
De lijn van Mutsy heeft eigen autostoeltjes zoals de maxi, die je kan verstellen. Eentje die in twee standen kan, maar ook eentje die helemaal liggend kan...misschien is dat iets voor jouw situatie? Zo ligt het kindje dus niet meer dan 2.5 uur hetzelfde, want je kan de rugzijde in drie standen zittend, half liggend en liggend zetten, tenminste, in de wagenombouw, niet in de auto, dan altijd veilig rechtop natuurlijk....
Neem je toch een goede draagzak mee? kan je ook nog op meer plaatsen komen. (is misschien wel leuk voor opa om mee te lopen) Omwille van je rug en schouders moet je dan wel een goede kopen met brede steun op de rug. Veel plezier, wij gaanz elf in september een weekje (of twee) weg maar blijven dan wel in Nederland. kinderwagen gaat dan dus gewoon mee. groetjes Femke