Zegt temp iets over je eisprong na een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mila, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Hallo...

Ik heb o 24-03-2006 een miskraam gehad..nu ben ik op 29-03-2006 weer begonnen met tempraturen...
    Ik heb elke ochtend een temp van 37,1 en vroeg me af of het weer tot normale waarde zakt als me lichaam weer klaar is voor een eisprong...
    Of dat het uberhaubt weer zakt om aan te geven dat je lichaam weer in staat is voor een nieuwe normale cyclus...
    Is er iemand die er ervaring mee heeft???

Alvast bedankt...
    Liefs..
    Mila

2. Cynthia

Cynthia Actief lid

6 sep 2005
    243
    0
    0
    Hoi Mila,

allereerst nog sterkte met het verwerken van je miskraam. Dat zijn geen leuke dingen...
    Op je vraag kan ik wel antwoord geven over hoe het bij mij is gegaan.
    Ik ben ook vrjwel direct weer begonnen met temperaturen en die was in het begin ook nog wat hoger. Ik denk dat het ook te maken heeft met de hormonen die nog in je lichaam zitten.
    Wat misschien wel handig is, is dat ik nog een temperatuurstaatje heb van die eerste maand, die staat hier.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Succes!

3. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Hoi Cynthia...

Bedankt voor je reactie...

Ik ben begonnen met tempraturen ongeveer 6 dagen na het begin van de mk...is de eerste dag van je mk ook de eerste dag van je cyclus???
    Als ik jou temp. curve zie dat lijkt het erop dat je (als je de eerste dag van je mk rekent als eerste dag van cyclus) na 3 weken weer een eisprong had??? Zie ik dat goed???
    Je bent ondertussen alweer zwanger...gefeliciteerd...gaat alles goed???
    Was je weer snel zwanger na je mk???
    Geniet ervan en hopelijk ben ik ook weer heel snel zwanger...was voor me mk de eerste poging gelijk raak....

Liefs...
    Mila

4. Cynthia

Cynthia Actief lid

6 sep 2005
    243
    0
    0
    Volgens de gynaecoloog was het feit dat ik weer menstrueerde ook een tekn dat ik een eisprong had gehad. Ik heb wel altijd een superregelamtige cyclus gehad, bijna tot op de minuut. Na de miskraam (curettage) was dat gelijk weer netjes.
    Ik heb netjes een menstruatie overgeslagen en was daarna direct weer zwanger. De eerste keer was ik ok direct zwanger, wat bijzonder is dat toch.
    En ja, alles gaat geweldig, lief dat je er naar vraagt. :)

5. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Nou indd heel bijzonder....
    Wij gingen het in januari maar een keer proberen en tot me verbazing was het in een keer raak....
    Niet verwacht want ik ben 35 en had er een jaar voor uitgetrokken...

Mijn cyclus is ook altijd super regelmatig geweest...ook op de dag af...daarom wist ik ook zeker toen ik een halve dag overtijd was dat ik zwanger was...zelfs na de pil (19 jaar lang) werd ik netjes 29 dagen later ongi....

Ik ben niet gecurreteerd kwam bij mij een week na het vaststellen van mk door echo vanelf op gang....vloei nog heel lichtjes, krijg volgende week een echo om te kijken of alles schoon is....
    En dan gaan we er weer voor!!!!!! wil geen ongi afwachten wil zwanger zijn.
    Mis het zo erg!!!!

Liefsss...
    Mila

6. Cynthia

Cynthia Actief lid

6 sep 2005
    243
    0
    0
    Erg is dat he? Dat gevoel had ik toen ook heel erg. Ik vond het zwanger zijn heel bijzonder en wilde dat zo snel mogelijk opnieuw.
    Voor mijn gevoel hoefde ik ook nog helemaal niet af te wachten, maar de gynaecoloog had het gezegd en mijn vriend vond dat toen wel belangrijk.

De eerste ker dacht ik ook: Ik ben 37 en had zal wel een jaartje duren. Mooi niet dus... ;)

7. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Zie je nou dat het niet moeilijk hoeft te zijn om zwanger te worden als je al wat ouder ben...
    Maar moet zeggen dat het wel het eerste was wat door me hoofd spookte toen ik die miskraam had...
    Maar de vk zei dat het er niets mee te maken heeft....
    Nou maar hopen dt het de 2e keer wel goed gaat....
    Lijkt me super spannend hoor de eerste 3 maanden....
    Krijg wel een echo al heel vroeg maar dat hoeft natuurlijk niet te zeggend dat het dan wel goed gaat...
    Maar voor je eigen gemoedsrust vind ik het wel bijzonder prettig moet ik zeggen....
    Heb jij ook een vroege echo gehad bij de 2e zwnagerschap???

Liefss....

8. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hoi mila,
    Heel veel sterke. Ik weet wat je doormaakt. Bij heoveel weken kreeg je de miskraam?

Ik heb bij 6 weken zwangerschap een miskraam gehad op 2 maart. Ben niet gecuretteerd. Bloeding duurde 8 dagen. Er is op de achtste dag een echo verricht en gynecoloog vertelde dat er sprake was van een complete abortus.
    Dat wil zeggen dat er geen resten van het vruchtje aanwezig is.
    Ik heb haar gevraagd of ik de datum van de miskraam kon beschouwen als de eerste dag van mijn menstruatie. Dat kon. En dat heb ik dus gedaan.
    Echter adviseerde zij mij wel een cyclus te wachten. Heb ik niet gedaan omdat het medisch niet is aangetoond waarom je een cyclus zou moeten afwachten.
    En ik ben meteen na een cyclus van 28 dagen weer zwanger.

O ja ik ook ik heb getemperatuurd na 8 dagen. Opvallend was dat mijn temp hoger was dan bij de vorige cyclus.
    Echter je moet een bifasische carve kunnen zien op je kaartje en dan is je eisprong een feit. 14 dagen na je eisprong komt je (N)OD.

Hou moed

Mieltje

9. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    He Mieltje....

Bedankt voor je reactie...
    maar even een vraagje...wat is een bifasische carve????
    Nooit van gehoord???
    Gefeliciteerd met je zwangerschap...super weer zo snel....hoop dat alles goed gaat deze keer meis!!!!

Ben nu nog licht aan het vloeien en zou dan je cyclus weer op gang komen als alles eruit is denk je???
    Me vriend moet 2 weken op oefening morgen (militair) dus hoop dat me ei niet al te snel komt...
    Hij kan gelukkig in de 2e week een paar keer thuis komen
    Heb wel ovutesten in huis en ga volgende week zondag beginnen met testen...ooooh hoop zo dat me ei nog niet geweest is.....

Liefs...

10. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Mieltje

Was 11 weken maar vruchzakje was in week 7 gestopt met groeien...
    vruchtje was nergens te bekennen....(windei)
    begon met week 12 te vloein nu al 10 dagen...loop nu op het eind en ga dindsag vk bellen voor een echo

Liefss...

11. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik denk dat het wel lukt. Bifasische curve wil zeggen dat je de eerste helft vna je temp.kaart lager is dan de tweede heft. En wanneer je temp met ongeveer 3/10 graad stijgt is je ovulatie geweest. Dus voor die tijd dansen in bed.'
    Het is natuurljk moeilijker al je vriend er niet is.

12. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo,

Je hebt inmiddels al wat antwoorden gehad, maar ik heb met precies hetzelfde gezeten. Ik heb op 13 januari een miskraam gehad. Ik had niet alleen een hogere temp na de miskraam, maar reageerde na een week ook nog positief op een zwangerschapstest (die wilde ik als "afsluiting" nog een keertje doen, misschien een beetje vreemd...). Anyway, mijn verloskundige vertelde dat het zwangerschapshormoon nog wel een tijdje in je lichaam zit. Clearblue zegt zelfs dat je binnen 8-9 weken na een miskraam niet helemaal op een (positieve) test kunt vertrouwen.

Wel heb ik gemerkt dat, toen mijn temp omlaag ging, ik iets meer dan vier weken later ongesteld werd (in totaal vijf en een halve week na de miskraam). Toen deden de hormonen het weer!

Overigens heb ik wel al een kindje van 19 maanden, dat maakt het geloof ik wel minder zwaar om met een miskraam om te gaan...

13. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Bedankt voor alle reacties

14. Stella123

Stella123 Nieuw lid

25 apr 2006
    1
    0
    0
    Hoi,
    Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik heb op 14 april een miskraam gehad na 6 weken zwangerschap. Het was de 1e x dat we er echt voor gingen zeg maar. Jammer, maar ik wil het gelijk weer proberen. Bij jullie lees ik dat je de dag van de miskraam mag rekenen als de 1e dag van de cyclus? Ik hoop dat het zo is, dan kunnen we weer aan de slag! Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen.
    Groeten,
    Stella

Deel Deze Pagina