Wat zou jij doen (baby vaak in het ziekenhuis, binnenkort weer moeten werken)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anne1985, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    #1 Anne1985, 8 feb 2011
    Laatst bewerkt: 8 feb 2011
    Mijn zoontje ligt momenteel al voor de 4e keer sinds zijn geboorte in het ziekenhuis. De eerste twee weken wegens vroeggeboorte (36 weken) de tweede keer een week wegens flinke oorontsteking en hoge koorts, de derde keer een week wegens een enterovirus (was kantje boord en momenteel met een heftig RS virus. Over 2,5 week moet ik weer gaan werken maar ik zie dat helemaal niet zitten. Alle andere keren is mijn zoontje zeker 1,5 a 2 weken ontroostbaar geweest na de opname. Hij kan heel moeilijk wennen aan het ritme thuis...

Het probleem is dat ik moet beginnen op een nieuwe stageplaat (studeer nog). Ik heb daar vorige week kennis gemaakt en mijn nieuwe manager vroeg hoe het met mijn zoontje ging. Omdat ik niet meteen al mijn problemen op tafel wilde gooien heb ik het bij 'goed' gehouden.. Ze denkt dus dat alles prima is verlopen tijdens de kraamtijd.

Ik wil eigenlijk vragen of ik nog 2 a 3 weken vakantie op kan nemen na mijn verlof, maar zie erg tegen dat (telefoon)gesprek op. De roosters zijn al gemaakt en ik ben al volledig mee geroosterd..
    Ik ben bang voor een negatieve reactie en dus een slecht begin van mijn stage.

Natuurlijk is zijn mijn kinderen het allerbelangrijkste en gaan ze boven alles, daarom zou ik graag nog wat weekjes aan mijn verlof vastplakken :(

Wat zouden jullie doen? Nog even afwachten hoe het gaat of alvast bellen en vakantie aanvragen?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou me, in jouw geval, ziekmelden omdat je het psychisch nog niet aankunt om te werken. Wat ook gewoon heel logisch is. Zolang je je aansluitend aan je verlof ziekmeld, krijgt je werkgever ook gewoon de vergoeding die geld voor het verlof, en krijg jij ook gewoon volledig betaald. Zou je bijvoorbeeld een halve dag gaan werken en het gaat niet, gaat die vlieger niet meer op en moet je werkgever het zelf betalen.

Sterkte!

3. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Wat een vervelende start maken jullie zeg, bah!
    Ik zou ook echt nog niet gaan werken hoor!
    Ik heb zelf nog 4 weken aan mijn verlof geplakt omdat mijn meisje het nog zo moeilijk had. Voelde me ook erg vervelend over, maar ja er zijn belangrijkere dingen op de wereld dan werk ;)!
    Heel veel succes en hopelijk kunnen jullie snel gaan genieten van elkaar!

4. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    ik zou echt nog even ziek blijven je bent er zelf nog niet aan toe is ook niet niks als je kindje al een paar keer in het ziekenhuis heeft gelegen en zou het verhaal wel ven uitleggen begrijpen ze het vaker wat beter en als je je nu ziek meld krijg jij gewoon betaald en hun krijgen het vergoed dus. maar wens je kleintje heel veel beterschap en jou heel veel sterkte

ik weet hoe het si mijn zoontje heeft er ook 2 keer in gelegen en is niet niks sterkte meid

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb zelf 3 weken onbetaald verlof opgenomen aansluitend aan mijn verlof omdat Irem net voordat mijn verlof was afgelopen in het ziekenhuis lag. Maar goed, in mijn geval wist mijn werkgever van de situatie en was er dus alle begrip. Jammer dat je 'goed' hebt gezegd op je stageplaats, je had niet meteen alles op tafel hoeven gooien maar je had ook kunnen zeggen dat hij een moeizame start heeft en dat het soms best zwaar valt.

Ik zou, als je toch extra verlof wil wat me heel logisch lijkt, zo snel mogelijk gaan bellen en de situatie uitleggen. Moeilijk, maar beter nu dan dat je een dag van tevoren instort of helemaal in de stress raakt omdat het dan zo dichtbij komt. Ziekmelden zou ik persoonlijk niet doen, bovendien krijg je dan waarschijnlijk de ARBO arts op de stoep en dan gaat hij voor jou beslissen wanneer je waar aan het werk zou moeten kunnen. Zou liever het heft in eigen handen houden.

Sterkte!

6. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hoi Anne,

Wat een vervelende situatie en zo naar, een ziek baby'tje!

Ik ben het eens met Eylem; hoe eerder je dit op je stage plek bespreekt, hoe makkelijker het voor hen is om een oplossing te vinden. Misschien kun je het ook met je decaan of studiebegeleider bespreken.

Ik zou me alleen ziek melden als je zelf lichamelijk/psychisch niet in staat bent te werken omdat je bijvoorbeeld heel slecht slaapt, veel stress hebt, concentratieproblemen hebt etc. Anders zal de bedrijfsarts oordelen dat je gewoon aan het werk kunt.

Als tussenoplossing zou je ook kunnen voorstellen om tijdelijk halve dagen of zo te werken. Dat je zoontje (en jij!) de tijd heeft om wat te wennen aan de situatie.

Heel veel sterkte!

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou toch een eerlijk gesprek aan gaan. En zelfs aangeven dat je het eerder niet gezegd hebt, omdat je niet wilde 'zeuren'.
    Geef je wensen aan en kijk wat erop gezegd wordt.

Ik kan me goed voorstellen dat je nog even verlof wilt hebben.
    Succes!

Deel Deze Pagina