Is dit alleen bij mij ?(huishouden)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mv6, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Herkenbaar! We hebben beneden een werkkamer die we nu maar opgeofferd hebben als speelkamer. 's Avonds trek ik de deur daar dicht en plof ik op de bank in een nog redelijk opgeruimde woonkamer. Heerlijk! Als ik weet dat er visite komt ruimen we samen de speelkamer op, anders alleen aan het eind van het weekend. Dan is het in ieder geval nog enigszins netjes tot woensdagmiddag...

2. JenniferM

JenniferM Lid

24 nov 2010
    70
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster (kinderdagverblijf)
    Zuid-limburg
    Ik ruim ook altijd tussendoor op zonder lang resultaat.. Weet eigenlijk ook niet waarom ik het nog doe maar dan 's avonds is ook alles weer netjes tot het ochtend is haha

3. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    heel herkenbaar ! zeker nu ze vakantie hebben is het huis gewoon veel rommeliger dan wanneer ze op school zitten.
    De slaapkamer van me dochter was een bende en die haat opruimen pfff nou ja ik kijk daar dan maar even niet hahaha maar beneden moeten ze het elke dag zelf opruimen.
    Speelgoed mag gerust door de kamer liggen maar voor ze naar bed gaan opruimen.
    De keuken doe ik steeds als we hebben gegeten en stofzuigen nu in de vakantie in de late middag ..... ach ja met kinderen is dat nu eenmaal.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ja altijd....kon me er vreselijk aan irriteren en echt chago van worden...kan het laatste tijd wel wat beter relativeren...geniet Liever vd dag en ff lekker alles beetje op t gemak...ben ik toch wat gezelliger (denk ik;))

5. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Niet om op te scheppen maar dat is totaal niet herkenbaar hier :)

Ik heb serieus 2 kindjes die alles achter hun komt opruimen..

Zijn ze klaar met spelen? Ruimen ze het netjes op in de speelgoedkast.. Kast heeft 6 vakken en sorteren het ook nog per vak :) ( 1 vak muziekspullen, 1 vak knutselspullen, etc). Zelfs de jongste van 1,5..

Ook als er wat geknoeid is doet de oudste het op met een doekje wat hij zelf pakt :)

Maar mijn oudste heeft ook een problematiek waarbij hij extreem netjes/geordend is dus dat speelt ook mee ;)

Ook zijn kamer is altijd spik en span en opgeruimd en hoef nooit te zeggen dat hij op moet ruimen.. Ook op school is het een ruimkont en de jongste ziet dat natuurlijk ook van haar grote broer..

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Dit hebben wij op zolder
    :D

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier net zo.....:x Dan denk ik wel eens: was vanmorgen gekomen! Het is hier niet vies, maar er ligt ALTIJD wel wat. Heb ik de keuken opgeruimd, ligt er binnen een half uur weer van alles op het aanrecht. Van de jongste 2 is het alleen maar speelgoed, maar de oudste van 17 maakt er wel eens een potje van :x

Heb ik net alles gewassen, komt hij aan met zijn wasgoed. Staat de vaatwasser net aan, komt hij met zijn bordjes, en zijn glazen. Hij is ook enorm goed in flesjes bewaren, papiertjes naast de vuilnisbak te gooien en de badkamer rommelig achter te laten. Knettergek wordt ik er wel eens van.

8. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Denk dat iedereen met kinderen hier wel mee zit. Zelf ben ik altijd aan het bijhouden, bijhouden, bijhouden. Zijn we klaar met eten/spelen? Gelijk even wegwerken. Verder heb ik er een routine in wat betreft schoonmaken zodat elke kamer/wasgoed/klusjes gedaan worden.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

pfffff ik word

jaloers ;)

Waarom heb ik nu niet zulke kinderen???? :)

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Hmm, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de kinderen van jongs af aan al probeer te leren dat als ze ergens anders mee gaan spelen, ze het een moeten opruimen. Dus bijv Duplo; spelen ze ermee, en ligt heel de vloer vol geen probleem. Draaien ze zich om of gaan ze naar buiten? Eerst opruimen. (ik help ze dan wel even als het veel is, en ben ook niet pietluttig als ze wat vergeten uiteraard). Zijn ze erg moe, ben ik minder streng.
    Aan het einde van de dag ligt er altijd wel wat her en der, maar niet extreem.

Gaan we brood eten/weg/oid, eerst opruimen. Het is een gewoonte geworden. De jongste moet ik het wel bij zeggen maar de oudste doet het vaak uit zichzelf.
    Een vriendin van mij haar dochtertje is net zo, heel grappig als ze daar speelt vraag ik of ze gaan opruimen maar dat hebben ze dan "al gedaahaaannnnn."

(moet er wel bijzeggen dat mijn oudste erg prikkelgevoelig is en snel gedesorienteerd, dus het moet gewoon ordelijk zijn in huis anders gaat ze erg ongeremd doen)

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

trainen en trainen en nogeens trainen. Op de peuter of op school moeten ze ook zelf opruimen.

12. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    248
    43
    Vrouw
    aan de kust

hier hetzelfde...

krijg er wel eens commentaar op van ML. maar dan mag hij zelf maar eens de handjes laten wapperen hoor!

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb wel een aantal regels opgesteld om het een beetje geordend te houden. Sommigen vinden mij streng, maar het is écht om het een beetje leefbaar te houden (voor mijzelf) want ik word echt gek van troep en teveel spullen. Dan functioneer ik gewoonweg niet meer goed, dus mijn kinderen hebben daar uiteindelijk ook niks aan.

De regel is: met 1 ding tegelijk spelen, wil je met een volgend iets spelen dan ruim je het vorige op (vooral dit vind ik een belangrijk punt).
    Na het ontbijt proberen we ook e.e.a op te ruimen.
    Speelgoed staat i.p op de slaapkamer maar mag (mits in kleine hoeveelheden) naar beneden gehaald worden, beneden staat een speciale doos voor speelgoed. Na het knutselen gelijk de spullen opruimen.
    Eten doen we altijd zittend, dus ik heb geen kinderen die al koekjes etend rondrennen. Daardoor heb ik ook minder last van kruimels.

's Avonds ben ik zo moe dat ik echt niet nog ga puinruimen, soms doet mijn man het, maar als die dat is vergeten dan doe ik het de volgende ochtend. Mijn oudste houdt nogal van knippen en scheuren dus liggen er vaak ontzettend veel inimini papiertjes onder de tafel.

14. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Had ik kunnen schrijven

15. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik probeer zo veel mogelijk achter emma's kont op te ruimen om niet te struikelen, en als ze smiddags naar bed gaat, even alles weer terug op hun plaats. De afwas is hier voornamelijk een ramp.. dan heb je net afgewassen, en dan ga je weer eten en dan staat er weer wat. Met de was doen is t ook vervelend, denk je bijna alles te hebben gedaa, denk ik.. oh ja, emma haar kleertjes ook nog! (ligt bij haar in dr kamer)
    De salon tafel vind ik ook vreselijk, die probeer ik ook vaak maar mee opo te ruimen als ik naar de keuken loop, en de katten liggen of lopen er nog wel eens op waardoor t weer vol haren ligt.. pff ;)
    Vandaag is het zo goed als opgeruimd omdat ik een verjaardag gister had, dus alles is weer netjes haha.

16. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Speelgoed vind ik geen rommel, maar overal spullen zoals tassen, boeken, pennen, lege borden etc daar kunnen zowel mijn man als ik niet tegen

Mijn zoon mag lekker spelen, maar wel op ruimen als hij klaar is. Dat kunne we ook samen doen, soms is het zo onoverzichtelijk. Als hij een mooie treinbaan heeft gemaakt, mag hij deze laten staanaar, maar wel de losse treintjes aan het einde van de dag in de doos

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

en speelgoed van 3 kinderen dan ;)

18. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hier is alles aan het einde vd dag opgeruimd en netjes! En als je niet beter weet zou je denken dat er geen kinderen wonen ipv 3! Overdag is het wel 'rommelig' met speelgoed etc maar dat ruimen we op voordat we gaan lunchen en avondeten. Tuin is soms wel een mega zooi doordat er vaak 10 kids tegelijk aan het rommelen zijn

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik vind opruimen tijdverspilling. Ik kan voordat we naar bed gaan ook de boel gerust laten staan. Ook speelgoed enzo. Opruimen doen we 1x per dag even snel.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Als ze echt iets opgebouwd hebben van playmobil, lego of een trein, mag het wel een aantal dagen blijven staan.
    Zolang ze er maar mee spelen.
    En ja, dat betekent soms dat er van 4 kinderen speelgoed staat.
    Daar erger ik me niet aan.
    Ik heb mijn huis niet om mee te pronken. Er mag geleefd en gespeeld worden en je mag in mijn huis zien dat er kinderen wonen.
    Als het maar schoon is. Ik heb een hekel aan vies, dus ben hier eeuwig aan de poets, dat wel.....

Deel Deze Pagina