Ovulatietest vraag

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by DragonBerry, Mar 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Ik heb afgelopen maandag me spiraal laten verwijderen. en als ik me laatste gegevens terug pak van 2 jaar geleden en de symptomen die ik wel eens heb zou aankomende week mijn eisprong zijn. Al een aantal dagen geven de streepjes test een lichte streep aan. Sinds eergisteren ook de cb dubbele indicatie erbij en die knippert een smiley sinds gisteren. Nu vraag ik me af welke nu eigenlijk het betrouwbaarst is...... En of jullie wel altijd duidelijke streepjes hebben...

2. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    is je baarmoeder dan al wel weer "gezond" zo snel?
    omdat spiraaltje voor een ontstekingsreactie zorgt..

3. Koon

Koon Niet meer actief

Huh wat?

4. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Vanochtend had ik een gewone cb ovulatietest die positief was. Dus denk dat me lichaam het net als de vorige leer meteen wep weer redelijk op de rit heeft

5. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    De koperspiraal geeft een lichaamsvreemde reactie in het baarmoederslijmvlies (het endometrium), wat versterkt wordt door koper. Dit is een ontstekingsreactie zonder dat er sprake is van een infectie, die innesteling van het embryo tegengaat. Verder vermindert de beweeglijkheid van de zaadcellen.
    De Mirena bevat geen koper maar geeft een hormoon (levonorgestrel) af, waardoor de slijmprop, die van nature in de baarmoederhals aanwezig is, taaier van samenstelling wordt. Daardoor wordt het binnendringen van zaadcellen in de eicel geremd en bevruchting voorkomen.
    Daarnaast wordt ook de opbouw van het baarmoederslijmvlies verminderd. Hierdoor kan het baarmoederslijmvlies op den duur atrofisch worden en kan de menstruatie (grotendeels) wegblijven. Verder vermindert de beweeglijkheid van de zaadcellen.

6. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    het is dan alleen koperspiraal die deze reactie geeft maar lijkt me dat na mirena de bm ook niet binnen een paar dagen weer "goed genoeg" voor innesteling is..

dat je dan wel een ei kan krijgen maar dat het slijmvlies niet genoeg opgebouwd is om innesteling te krijgen?

7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Ik ben geen fan meer van die dipsticks om eerlijk te zijn. Na mn bbz vorige maand gaven de dipsticks een paar keer aan dat ik een knaller had, maar de clearblue kwam pas een week later.
    Lekker verwarrend. Ik zou afgaan op de clearblue, maar dan zonder de knipperende smiley, dus die andere.

8. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Die had ik nu ook en die gaf nu ook positief aan. Ben met de ovulatietest begonnen omdat ik zo op zie tegen mijn hevige menstruaties, beval nog liever. Ga er vanuit dat het niet meteen raak is zoals bij de vorige. Maar leer zo weer even mijn cyclus kennen

9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Welke dipsticks gebruik je?
    Zelf gebruik ik ze van zwanger en kids, ditmaal voor de 3e ronde en tot nu toe tevreden over. Beide keren mijn eisprong gevonden denk ik. Eerste maal met steeds sterker oplopende testjes, die ook weer lichter werden na afloop. Tweede keer ineens een knaller, die dagen erna weer lichter werd. Beide malen ging dit samen met mijn slijm. Deze ronde ook weer aan het speuren ;)

Share This Page