Is dit astma?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn oudste dochter ademt heel luidruchtig. Ze kreunt, piept en haalt diepe zuchten tijdens het ademhalen. Regelmatig houd ze haar adem ook in om na een paar seconden piepend haar adem weer los te laten, dan kreunt ze ook hoorbaar. Haar amandelen zijn al eruit gehaald maar dit heeft niet geholpen bij haar ademhaling. Ik heb een nieuwe afspraak bij de KNO arts gemaakt om haar ademhaling te bespreken. Ik twijfel nu om ook een afspraak bij de huisarts te maken want als het wel astma is dan kan de KNO arts mij niet doorverwijzen of helpen toch?

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Dat kan,
    Mijn zoontje is dan wel wat jonger, maar die kreunde en roggelde erg,
    Ik ben bij de kinderarts geweest, en hij heeft een puffer wat hij 2 maal daags krijgt. Nu gaat het een stuk beter!!

Ik weet niet of de kno arts je door kan verwijzen??
    Ik zou dus gewoon even een afspraak maken bij de HA, die heeft mij toen ook doorverwezen naar de kinderarts;)

3. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Het zou inderdaad kunnen. Het vaststellen van Astma is trouwens pas goed mogelijk vanaf een jaar of 6 (als ze de testen goed kunnen doen). Meestal krijg je inderdaad met een jongere leeftijd bij de verdenkingen daarvan een puffer. Let wel op met de puffer dat dit (in veel gevallen) de werking heeft om de longen wat weeker te maken waardoor deze wat wijder komen te staan om meer lucht te geven. Ik zou het dan ook alleen echt geven als je kind echt benauwd is.
    Zou er wel even mee naar de huisarts gaan, de KNO arts kan daar inderdaad geen doorverwijzing voor geven.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.978
    113
    Officieel nog geen astma denk ik, maar als ze benauwd zijn kan een puffertje wel helpen. Alledrie de kids hebben die hier gehad op jonge leeftijd. Daarna zijn (in ieder geval) de oudste 2 erover heen gegroeid. De diagnose astma is dus ook nooit gesteld.

5. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Oja mijn zoontje krijgt flixotide vergeten erbij te melden!
    dit krijgt hij 2 x per dag in de ochtend 1 pufje en in de avond 1 pufje.
    Hier helpt het dus heel erg goed.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Aawh oke, en waren jullie kinderen ook de hele dag aan het ademhalen met een piepend geluid? Mijn dochter heeft het namelijk echt de hele dag, zelfs tijdens ontspanning.

Deel Deze Pagina