Loopfiets 4 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Miss Appletree, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Onze dochter wil graag voor haar vierde verjaardag een loopfiets. Ze heeft al een gewone fiets. Ze durft/kan hiermee nog niet zonder zijwieltjes. Voor haar gevoel van balans lijkt het mij dus wel prima om een loopfietsjes erbij te nemen. Alleen die loopfietsjes zien er allemaal zo klein uit. Zijn er nog wel loopfietsjes voor 4-jarigen? Ik zie wel loopfietsjes voor 3-6 jaar maar bij de recensies van het product staat dan weer dat geschikt is voor 2-jarige? Heeft iemand hier op het forum er ervaring mee?

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier een loopfiets, maar nu met haar 4,5 jaar wordt ie wel echt te klein, alhoewel ze het nog wel leuk vind. Om er nu dus nog eentje te kopen? Ik zou dan eens kijken op mp, want een nieuwe kopen lijkt me nu echt zonde van t geld..

3. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Wij hebben een wishbone bike, onze 4 jarige rijd daar nog steeds met heel veel plezier op. En de fiets kan nog een stukje hoger gemaakt worden, dus voorlopig kan die nog wel mee :)

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Inderdaad. Loopfiets is sinds ze twee is volop in gebruik, maar nu er bijna vier is is hij ten eerste stilaan te klein, en ten tweede rijdt ze nu zonder wieltjes op een gewone fiets. Nu nog een loopfiets kopen lijkt me een beetje zonde van het geld. Kan je niet van iemand lenen?

Ik kan mij er eigenlijk niets bij voorstellen: geen loopfiets hebben. Dat ding is hier voortdurend gebruikt voor dagjes weg naar bijvoorbeeld een dierentuin of een stad. Geen idee hoe ik dat anders zou moeten gedaan hebben.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Je hebt ook de puky xl. Zit ik ook over na te denken, maar vindt hem nog best duur. Mijn zoontje zit namelijk nog heel veel op zijn eerste puky.

6. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Mijn oudste van 5,5 maakt nog regelmatig gebruik van haar puky. Het is niet de kleinste variant maar de middelste (3+). Ze fiets ook op haar gewone fiets zonder zijwielen maar vindt de afwisseling leuk. Ze is trouwens niet erg lang (1.08/110 circa), maar het zadel kan nog omhoog! Ze past er op vanaf circa 95 cm.

De jongste heeft de kleine puky en past daar met 97 cm nog prima op, ook daar kan het zadel nog meer omhoog..

7. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn dochter van 6,5 zit nog regelmatig op haar puky loopfiets (ze is 110cm). Vanmiddag de oudste naar school gebracht, beide kinderen op de loopfiets!

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hmm, mijn dochter Van nog geen vier jaar oud is al 108 cm. Dus tja, het zal dan wel erg afhangen van de grootte van je kind :)

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bedankt voor de reacties! Zo te lezen moeten we maar op zoek naar een ander cadeau voor haar. Ze heeft aangegeven anders een skelter of een skateboard te willen ...... Euh.;)

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een step misschien?

11. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Heeft ze al, wel eentje met drie wielen. Maar over eentje met twee wielen is ook een optie.

Deel Deze Pagina