Er leuk uit willen zien maar eigen kleding te strak en positiekleding te groot!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Felice88, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Hoi dames,

Ik ben even benieuwd hoe jullie het doen/deden in de periode dat je buik begint te groeien, maar nog niet groot genoeg is voor alle positiekleding....?!

Mijn eigen broeken krijg ik allang niet meer dicht, heb nu wel van dat elastiek gekocht dus dat is al een goede oplossing. Heb ook 2 zwangerschapsbroeken, maar die zitten zo laag (en de stoffen buik die eraan vast zit is ook weer nét te groot....).

Maar nu beginnen m'n t-shirts ook tot mn navel te kruipen! Ik met vriendlief de stad in, maar wat denk je: die positie t-shirts zijn dan weer (veel) te groot! Heb nu wel een t-shirt in een maat L gekocht, maar dat zit ook niet echt je-van-het.

Vind het ook zonde om nog weken in wijde kleding te moeten lopen haha hoe lossen jullie dit op ;)?!

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik paste op den duur inderdaad niet meer in mijn eigen kleren maar ook nog niet in positiekleding..
    Eerst werkte het elastiekje voor je knoopsgat wel, maar ook dat word op den duur vervelend, Toen toch maar die (iets) te grote zwangerschapsbroeken aangetrokken, het is af en toe wel hijsen maar het zit echt veel confortabeler.
    Daarnaast droeg ik voor de te korte t-shirts/truien al buikbanden, die kun je ook onder je gewone kleding doen.
    Van de H&M heb je ook van die langere singlets, t-shirts en longsleeves die draag ik ook altijd onder mijn gewone trui voor toch die extra verlenging :)
    Ondertussen passen bij mij de zwangerschapsbroeken nu wel goed, maar de shirts nog niet..

Je kan trouwens leuke buikbanden vinden op
    De Website voor buikbanden - ontwerp hier ook zelf

Succes :)

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    ohja, jurkjes en leggings zijn ook wel heel erg fijn!

4. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik heb het inderdaad opgelost met jurkjes en leggings:)
    Maar als het goed is (zie dat je nu 18 weken bent) gaat je buik binnenkort ook een groeispurtje maken. Dus grote kans dat je over twee of drie weken al beter in positie kleding past?
    Maar jurkjes zijn echt ideaal tot die tijd:)

5. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Bij mij zaten positiebroeken al vanaf week 12 heel goed.. Al gaan die nu wel wat te strak zitten aangezien mijn buik aan de onderkant heel erg groeit waar de spijkerstof dus al zit.. Maargoed, aan het begin droeg ik vooral mijn eigen shirts met een lang topje eronder :) en idd, elastiekjes door de knoopsgaten maar dat gaat op den duur ook giga irriteren.. (2 weekjes gedaan ofzo)

6. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Jurkjes en leggings zijn echt de oplossing. Wat betreft de bovenkleding, de basisshirts/hemdjes van Only zijn vrij lang en lekker elastisch, en dan combineren met sjaals, vestjes en jasjes.

7. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jurkjes en leggings vind ik inderdaad ook een uitkomst! Ik draag nu nog steeds jurkjes van voor de zwangerschap ( rekt wel mee ) en mochten positieleggings nog te groot zijn dan kan je ook je eigen leggings aanhouden en de rand onder je buik 'vouwen'

8. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij waren ook al snel mijn shirtjes te kort en ik draag er nu vaak een buikband onder. Ik heb gewoon via internet effen zwarte en witte gekocht, ideaal.

9. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik droeg al vrij snel positiebroeken. Vanaf een week of 11, toen mijn eigen broeken niet meer lekker zaten, maar ik ook nog geen echt zichtbare buik had. Toch zaten de positiebroeken al lekker.
    Had er ook een van de H&M, die heeft geen band maar een wat hogere elastieken broekrand zeg maar.

En verder jurkjes inderdaad. En wat langere shirts met een leuk (lang) vast erover en een mooie ketting.

10. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Bedankt voor de snelle reacties :)!

Ik heb inderdaad ook al 2 positiebroeken ingeslagen en die zitten echt heeeerlijk (kan me niet voorstellen dat ik ooit nog anders wil hihi). Heb inderdaad alle lange t-shirts weer naar voren gehaald in de kast en nu maar hopen op een snel groeiende buik en ook niet onbelangrijk: goed weer zodat we ermee kunnen pronken ;)

11. Ior

Ior Niet meer actief

Ik heb een broek van de c&a, heerlijk zit ie, bovenin zit elastiek, zodat het stof mooi blijft zitten en ook de broek zelf heeft elastiek die je zelf strakker of losser kan maken. Zo groeit ie mooi met je mee.
    Afgelopen vrijdag mijn 1e positieshirt gekocht bij prenatal. Een basic shirt met lange mouw en een printje erop. Past ook wel met een klein buikje. Volgens mij is het shirt van mamalicious. :)
    en inderdaad, hopelijk word het snel mooi weer

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier het zelfde probleem, heb nu wel wat positiebroeken online besteld en een buikband.

Verder veel jurkjes dragen inderdaad. Doe ik nu ook steeds. Wel al zw leggings gekocht omdat de gewone leggings te hard op m'n buik drukken.

Ik hoop dat je wat leuks kan vinden!

13. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Hier ook vooral leggings ( een maatje groter dan normaal) en lange truien, vesten en shirts aangehad en eigenlijk nog steeds zit dat het lekkerste, ondanks dat ik nu wel in echte positiekleren pas.

14. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Jurkjes en leggings inderdaad.
    Of een buikband over je net te korte shirt aan en de knoop met een haarelastiekje vast zetten
    Zo heb ik het tot de 24e week kunnen redden hihi

Deel Deze Pagina