Ik voel me zoooo dom

Discussion in 'Zwangerschap' started by Patruusje, Feb 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Hoi dames, komt dit jullie ook bekend voor?
    Op m'n werk voel ik me zooo vreselijk dom, ik vergeet dingen, controleer ze niet of half, maak gewoon domme fouten, begrijp dingen niet die mensen vragen...

M'n manager helpt ook niet echt, maar ik vrees dat die het inmiddels ookw el een beetje zat aan het worden is. Ik dacht eerst het valt toch wel mee, maar ik ben er nu op aan het letten en het is gewoon echt zo.

Kan iemand mij vertellen of dit een kwaal is die bij zwangerschap hoort, of verlies ik gewoon hersencellen?

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Nope, ik word ook echt met de dag dommer.
    Ik vergeet waarom ik ergens naartoe ben gelopen, kan niet uit mijn woorden komen en moet dingen 4 keer lezen in de hoop dat ik besef wat er staat.
    Daarnaast ben ik ontzettend traag en laat mijn motoriek me compleet in de steek! Gisteren liep ik knalhard tegen de deurpost aan, de deur stond gewoon open.
    Dan draai ik me om en zie ik mijn vriend met een bezorgde blik naar me kijken. Vorige week liet ik een brandende lucifer op het kleed vallen om vervolgens ook niet in actie te komen maar dromerig naar het kleed te staren. Reden voor mijn vriend om de lucifers om te ruilen voor een aansteker. Als die valt blijft ie niet branden.

Ergens is het hilarisch maar ik voel me ook onwijs dom af en toe.

3. NYmama80

NYmama80 Actief lid

Apr 16, 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha herkenbaar! Ik vergeet dingen, ben traag van begrip en luister de laatste tijd slecht (dromerig). Volgens mij komt het wel weer goed na de zwangerschap. Zwangerschapsdementie heet dat toch?

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Yes idd hier ook hoor!

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier ook, hoewel het bij mij ook wel komt omdat ik door de zwangerschap heb moeten stoppen met adhd-medicatie, dus dubbel hahaha. In het begin was er wel begrip, werd het nog geaccepteerd, maar ik merk ook dat de ergernis stijgt bij de omgeving. Afgelopen weekend weer de hele aanrecht onder de rijstkorrels, vervolgens glipt er een pak yoghurt uit mijn handen "Flats" op de grond. Ik zuchten, want bukken wordt steeds lastiger omdat mijn buik klem komt te zitten. Vriend zegt op boze toon: "ja, ik doe het wel weer, ik loop hier toch voortdurend alles op te ruimen wat op de grond beland". En op mijn werk heb ik de bijnaam "schaapje" omdat ik dingetjes vergeet en foutjes maak en tegen deurposten opknal.

Hoe dan ook, het is moeilijk om er tegenop te boksen af en toe. Snap wel dat mensen zich soms ergeren, maar ik merk zelf, hoe meer je probeert om geen foutjes te maken en niks te vergeten, hoe meer het juist gebeurd.

6. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik heb op mn werk veel te maken met IQ testen en heb voor de grap toen ik ongeveer 20 weken zwanger was van de eerste een IQ test gedaan. Resultaat, IQ 15 punten lager ;). Tja, van zwanger zijn worden we helaas geen Einsteintjes, maar daar moeten we deze maanden maar gewoon even mee leren leven. Je weet waar het aan ligt, dus probeer het niet teveel effect te laten hebben op je zelfvertrouwen. En je collega's en baas moeten gewoon maar accepteren dat je voorlopig even niet op je Paasbest bent :p.

7. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Je verliest hersencellen. Dit komt ook nooit meer goed!

Hahaha... da's wat mijn vriend me wijsmaakte! Inmiddels weet ik ook wel beter, maar... hoe herkenbaar!

8. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Heel herkenbaar, hopelijk gaat het over hahaha..

Ik schijf alles op, en vergeet er soms nog op te kijken xD

9. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,249
    228
    63
    Leiden
    Haha hier nog 1.. Volgens mij word dit zwangerschaps dementie genoemt?:p

10. San99

San99 Actief lid

Nov 25, 2013
    182
    0
    16
    Wat fijn dat ik niet de enige ben! Ik heb hetzelfde! Vroeg me ook al af of het normaal is hahaha. Normaal vergeet ik zelden iets, maar ik begin op mijn werk echt vergeetachtig te worden en heb ook het idee dat ik minder goed functioneer. Op de een of andere manier ben ik ook nog best lamlendig, niet vooruit te branden en is de motivatie op mijn werk ver te zoeken. Zo ben ik normaal helemaal niet! Volgens mij merkt niemand het, maar schaam me er wel voor...nouja hoort erbij zullen we maar zeggen. Succes!

11. akaper

akaper Actief lid

Aug 5, 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha ha, wat een herkenning!!!

Ik heb het dus ook, kom niet uit me woorden ben vergeetachtig, warrig, traag van begrip enz enz...

Bij me vorige zwangerschap ook wel en dat is daarna wel weer beter geworden maar niet 100% herstelt.. hi hi!

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Deze zwangerschap heb ik daar ontzettend "last" van... Ook sta/zit ook regelmatig te dagdromen en heb dan ook totaal niet gehoord wat iemand zei ofzo :)

13. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik ook! Vergeet ook echt belangrijke dingen enzo!

14. Esjes

Esjes Lid

Aug 30, 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar kunnen we niks aan doen, komt door de hormonen. Volgens mij de verhoogde hoeveelheid oestrogeen.
    Ooit een stukje over gelezen in de quest.

15. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

Jan 21, 2013
    1,291
    192
    63
    Female
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    O hilarisch dit!!! Net of ik alles zelf geschreven heb....

Normaal is mijn vriend degene in huis die niets kan vinden, hij zoekt ook echt met zijn neus! En alles kwijt is...
    Laatst Appte hij me een foto Vd trapkast omdat hij toch zeker wist dat het bakpapier er niet lag.... Terwijl ik t zo gevonden had, via de foto..

Alleen de laatste tijd is het dus andersom. En hij lacht hij er heel hard om.... Ach wisselt wel weer over een paar maanden!

16. laura123

laura123 Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    1,111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heeeeeeel herkenbaar.. pff met alles ;)

17. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    1,149
    774
    113
    Female
    Haha ja herkenbaar !! Gelukkig werk k op een school waar dus zo ongeveer iedereen zwanger is geweest. ;) moet ook alles opschrijven anders vergeet k het gewoon ..

18. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

Oct 23, 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Heel herkenbaar, schaam me soms dood.

19. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,054
    2,554
    113
    Limburg
    Ik had het voor de zwangerschap, tijdens de zwangerschap en nu nog steeds ;)
    Maar mijn korte termijn geheugen is echt flut. Tijdens de zwangerschap was het wel echt erger. Toen was ik ook nog eens verstrooid. (theedoeken in de koelkast zoeken, cola in de vriezer stoppen, dat soort dingen)

20. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Wow wat een reacties :D ben super blij dat ik niet alleen ben hierin. VL vind die hele zwangerschapdementie maar onzin geloof ik. Maar dan zit ik een kwartier tegen een naam op te hikken die ik heus wel ken en hij laat me ook gewoon worstelen :( hij lacht zich een ongeluk af en toe!

Share This Page