Oh die vreselijke kriebels/jeuk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bezorgde, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Mijn dochter is nu bijna op de helft van de zwangerschap en wordt gek van de kriebels/jeuk.Het maakt niet uit waar ze zich mee wast of wat voor kleding ze draagt,gewoon nog altijd overal de kriebels.
    Wel ergens gelezen dat het een echt zangerschapskwaaltje is maar gaat dat tijdens de zwangerschap nog over?
    Bij een reformwinkel creme gehaald maar dat helpt toch ook amper.
    Iemand nog een idee wat er aan te doen is om het iets te verlichten?
    Het belemmerd haar nu zelfs om in slaap te vallen.

2. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    Wat vervelend die jeuk!
    Mentholpoeder / gel wil wel eens helpen om het wat te verzachten. En verder niet te warm kleden / douchen etc.
    Zelf heb ik gelukkig alleen af en toe last van jeukende borsten en daar helpt zwitsal mama borstencreme best goed tegen.

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij erge jeuk over het hele lichaam zou ik het iig bij de gyn/vk melden. Voor de zekerheid kan even naar leverwaarden gekeken worden. Het is heel vervelend, maar het schijnt wel een typische kwaal te zijn. Ik heb zelf alleen 'groei-jeuk', op de buik, dat is absoluut verdraagbaar en niet te vergelijken met wat je beschrijft voor je dochter.

4. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Inderdaad even je leverwaarden laten checken. Ik heb zelf ook enorm lst van jeuk gehad, mijn leverwaarden waren in orde, en ik had het meeste baat bij mentholgel (werkte vel beter dan de poeder).

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Jaaaa je bloed laten testen. zeg het even tegen de vk.
    Ik had er ook last van, gelukkig pas na 35 weken.
    Met 37 weken sliep ik 2 a 3 uur per dag. Mijn galzouten gingen door mijn bloed doordat mijn lever verdrukt werd.
    Ik moest na de gyn. ze hebben toen ook naar het kindje gekeken of die er geen last van had en zou met 39 weken een inleid-afspraak krijgen. Dit omdat je anders te vermoeid raakt en de bevalling niet aankan. Alleen 2 dagen ervoor melde meneer zich al.
    Dus echt even melden hoor!

6. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Oke djw allemaal voor de reacties! Het zou heel goed kunnen dat het van de lever afkomt aangezien ze zelf een aangeboren hartafwijking heeft en de lever vaak erg reageert daarop.
    11 januari moet ze voor de 20 wk echo en zullen het dan zeker melden!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Mocht het toch 'gewone' jeuk zijn (wat ik wel hoop voor je dochter; leverproblemen lijken me geen feestje)... ik heb in beide zwangerschappen heel veel baat gehad van Etos Buikbalsem. Is een beetje verkoelend en werkte bij mij veel beter dan andere smeersels om de jeuk onder controle te krijgen. Moet er wel bij zeggen dat ik alleen echte jeuk heb op de 'groeizones', dus buik en borsten.

sterkte!

8. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoihoi,

Hier ging het zelfde. Toch inderdaad leverwaarden laten nakijken en deze bleken flink van slag te zijn waardoor dus de jeuk ontstond. Bij mij liep het allemaal minder goed af, zal het je besparen maar heb uiteindelijk wel een lekkere gezonde knul in de box naast me liggen.

Maar ik zou ook zeggen; laat het ff checken voor de zekerheid!

Groetjes Marieke

9. MarielleS

MarielleS Lid

8 okt 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook begrepen dat jeuk te maken heeft met verwerkingsmoeilijkheden van je lever.

Hier helpt goed doorspoelen met water/ kruidenthee en groentesap goed.
    Van binnenuit dus, dat doet bij mij meer dan smeren.
    Gemberthee (van verse geraspte gember) werkt ook reinigend.

Deel Deze Pagina