Wat duurt dat lang tot die 1e echo....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik mocht met 7 weken op intake gesprek bij de verloskundige.
    Het was heel leuk verder en hele aardige vk.
    Maar de echo-monitor stond er ook en we hebben gelijk een afspraak gemaakt voor de 1e echo.
    Maar WAT had ik al graag gekeken of alles al goed was!!!!!
    Nu moet ik wachten tot 10 weken en 3 dagen:$.
    Zo'n drie weken nog.
    Wat duurt dat lang!!!

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    jaaa Dot, ik weet het, de dagen kruipen dan echt voorbij hè.. ik moest wachten tot 12 weken, was helemaal jaloers op mensen die hem wel al standaard eerder kregen (zonder medische indicatie bedoel ik dan hè) en het leek wel een eeuwigheid.. maar het moment komt er echt, en vanaf 10-12 weken krijg je ook een heel mooi eerste beeld van je kindje te zien dus het is het wachten waard :)
    gefeli met je zwangerschap!

3. Lady85

Lady85 Actief lid

8 apr 2011
    102
    0
    0
    Reisadvisuese
    haarlem
    ik vind het nu al langer duren. Ik weet sinds donderdag dat ik zwanger ben en ga maandag vk bellen. MAar ben nu denk ik 5 weken en 2 dagen. Dus ik moet nog ff wachten..... pfff

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier ook zo ongeduldig!! Weet sinds 25-3 dat ik zwanger ben, en heb pas 22-4 een afspraak bij de verloskundige. Het is dan een intake en ze vertelde me gelijk al dat ze dan niets ging beluisteren of wat dan ook, dat doet ze de eker daarop... Ben benieuwd wanneer die afspraak dan weer is! Kan echt niet meer wachten!!!!

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wat duurt wachten dan lang he? Ik wist ook rond de 4 weken al dat ik zwanger was en moest ook tot 12 weken wachten. De tijd kroop voorbij. Maar als je dan de echo hebt, dan heb je ook hele mooie beelden. Voordeel van zo'n 'late' echo is ook dat als alles goed is, de kans erg groot is dat het ook goed blijft gaan.

6. Buddha30

Buddha30 Actief lid

14 okt 2010
    170
    0
    0
    leerkracht
    Almere
    Oh ja, dat herken ik ook wel...
    Man, wat duurde dat lang!!! Maar je kunt idd bij de 12 wkn echo dan wel echt een mensje zien...ook niet onbelangrijk en natuurlijk superleuk!:D
    Daarna gaat het wel n stukje harder moet ik zeggen...ben nu 17,5 week en het vliegt voorbij! Vergeet dus niet ook lekker te genieten ;)

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja, ik weet het! Dat duurde bij mij ook zooooo ontzettend lang!!! wist al met 3weken en 5 dagen dat ik zwanger was.. voor NOD posi test gehad. En toen moest ik 5 weken wachten voor de intake bij de VK. Toen kreeg ik met 7 weken een bloeding.. waar ik erg van schrok!, heb toen gelijk een echo gehad.. en alles bleek goed te zijn! Dat was een klein geluk bij een ongeluk! Toen volgde er nog 3 bloedingen en 3 echo's. Achteraf is het wel fijn geweest die extra checks elke x!

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Doordat we vorig jaar in de MMM gestapt zijn en 2 eerdere miskramen, en nu ineens spontaan zwanger hebben we besloten om de onderzoeken bij mijn gyn te laten lopen.

Ik krijg 22 april om 09:15 mn eerste echo, volgens mijn berekeningen ben ik dan 8+3 weken en om 09:40 heb ik een gesprek met mn gyn!

Maar het wachten duurt ook voor mij erg lang!!

9. Ospiri

Ospiri Actief lid

5 apr 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist ook al een paar dagen voor NOD dat ik zwanger was dus dan duurt de tijd erna nog langer inderdaad.

Bij m'n vorige zwangerschap hebben we 3 echo's gehad (waarschijnlijk bij 7, 8 en 9 weken maar tijd kwam niet overeen met het kindje) waarbij er steeds geen duidelijkheid kwam of het goed zat. Bij de laatste dus gehoord dat het kindje 'verdwenen' was.

Na dit hele gebeuren besloten om niet meer van die vroege echo's te willen, ik trek die onzekerheid niet goed.
    Dus met deze zwangerschap konden we ook bij 6 weken terecht maar ik heb bewust pas voor na de 8 weken een afspraak gemaakt. Weten we gelijk of het goed zit of niet. Natuurlijk kan er daarna ook nog wat mis gaan maar dan ben ik in ieder geval voorbij het moment dat het de vorige keer mis ging.

Maar om een lang verhaal kort te maken: ook ik wil de tijd wel even doorspoelen tot 23 april!:)

Succes met wachten meiden en ik duim voor alleen maar mooie echo's voor ons allemaal!

10. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Met 12 weken lijkt me nog erger!!!

11. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    we hebben 4 mei, op de verjaardag van mijn zoontje de echo! mooi kado voor hem toch..kan hij zijn broertje of zusje zien!

Ik had eigenlijk gewild voor 21 april, omdat mijn vader dan 60 wordt... maar dan was ik 9 wkn en was het toch echt te vroeg. Nu 4 mei, dus dan ben ik bijna 11 wkn. Dan zou het beeld wel erg goed moeten zijn..

Maar ik kijk er al naar uit!
    Vrijdag a.s. de 1e afspraak bij de vk... en dan volgende week de familie vertellen ! spannend...

Ik heb al echt een buik (de vorige keer ook) dus ik kan het ook echt niet meer lang verbergen..

12. myla

myla Lid

9 dec 2007
    80
    0
    0
    hier nog iemand die in de wachtrij staat. ik heb 29 april een afspraak bij de vk. ik ben nu 7 weken 4 dagen. de dagen schuiven langzaam voorbij maar het is waar hoe langer je wacht hoe meer je van je kindje kunt zien op de echo. dus allen.....nog heel even volhouden.

groetjes Myla

13. Rooss

Rooss Lid

9 nov 2010
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh wat spannend allemaal, ik heb afgelopen donderdag getest, en zwanger, dus nu 4 weken en 2 dagen. Ga morgen afspraak maken bij de verloskundige, maar oh wat ben ik benieuwd, en wat spannend toch allemaal..

14. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hier exact hetzelfde, op 1 dag na, even ver en zelfde datum!!!;)

Deel Deze Pagina