Lieve allemaal, ik ben ontzettend onzeker over mijzelf sinds ik zwanger ben en begin nu oook heel ernstig te twijfelen aan mijn relatie. Ik weet op dit moment echt even niet meer wat ik moet doen, probeer al zo'n 3 maanden een antwoord te vinden maar kom er gewoon weg niet uit. Een jaar geleden ben ik gaan samenwonen met mijn vriend, hij woonde 200 km verderop dus ik heb letterlijk alles achter gelaten, vrienden, familie, werk enz. om samen voor onze relatie te gaan. Inmiddels heb ik wel een leuke kennissenkring opgebouwd, maar zoals jullie begrijpen heb ik het hier even heel erg moeilijk gehad. Inmiddels ben ik bijna 29 weken zwanger en ben sinds 3 à 4 maand zo onzeker als het maar zijn kan. Vanaf het begin van de zwangerschap zijn mijn hormonen al heerlijk bezig, resultaat naast de extreme stemmingswisselingen zijn bijvoorbeeld puistjes, maar ook dat ik nergens meer fut in heb/had. Nadat mijn buik zichtbaar begon te worden maaktte mijn vriend me wel eens uit voor dikkertje, walvis, whatever, als het beestje maar een naam heeft. Vaak gezegd dat ik het niet waardeerde en hij zou het voortaan laten. Maar uiteraard is dat nog niet alles. Door de vermoeidheid waar ik extreem veel last van heb gehad ben ik pas sinds 2 weken weer een beetje op orde, heb me energie weer redelijk terug. Waardoor ik weer echt grote klussen in huis aanpak, daarvoor deed hij bijvoorbeeld de badkamer een grote beurt geven of deed ik het maar dan deed ik er ook letterlijk 3 dagen over. Hier zijn ook de nodige woorden in het verleden over gevallen efin... Het afgelopen jaar ben ik achter een aantal dingen gekomen voor mij enorm schokkend, het begon met eerst mailen met andere meisjes, wat tot foto's uitwisselen draaide waar sommige half naakt zelfs opstonden. Zijn Facebook en hyves account staan vol met vrijgezelle mooie dames, ik ben overtuigd dat hij niet vreemd gaat, maar momenteel ben ik enorm onzeker, hij ontwijkt vragen als ik die stel bijvoorbeeld waar ken je die van, of hij liegt over het feit dat hij met 1 contact heeft gehad terwijl ik zelf de berichtjes gelezen heb, gelukkig niets schokkends maar waarom erover liegen. Mijn jaloezie is momenteel helemaal om over te janken, ik kan niets meer hebben qua andere dames dat weet ik, maar alles bij elkaar maakt me heel erg onzeker. Daarnaast komt erbij dat we bijna geen sex meer hebben, ligt aan zijn kant, en als we dan sex hebben dan komt hij niet meer klaar, is het even snel een vluggertje. Inmiddels is het al 10 weken geleden dat hij voor de laatste keer klaar kwam. Dit alles bij elkaar maakt me super onzeker en ik weet ook niet meer of ik in deze relatie wil blijven, vanavond heb ik hem erover aangesproken en hij vindt dat ike en drama om niets maak. Hij begrijpt me niet eens en uiteindelijk zijn er weer woorden gevallen vanuit zijn kant. Wie o wie kan me ajb helpen zodat ik me a) beter ga voelen in me relatie en b) niet meer zo jaloers wordt om elke vrijgezelle dame.... Ik hoop snel wat van iemand te horen want zit er echt ontzettend mee in me maag.
Ik vrees dat ik niet ga zeggen wat je wilt horen, maar volg je intuïtie. Als ik het zo hoor was ik ook paranoia geworden. En de dingen die hij tegen je zegt vind ik compleet respectloos. Ik had mijn spullen gepakt denk ik... Sterkte meis!
Je wordt dadelijk mama, een grote zorg extra. Ik denk dat je dit er dan niet bij kunt hebben. Je hebt hem dan nodig om je te steunen en hij moet er dan zijn voor jou en de kleine. Heb je het al eens met hem over zijn verantwoording hierin gehad? Snapt hij wel wat een kind krijgen inhoudt? En wil hij die verantwoording nemen? Daar past het flirten(netjes uitgedrukt) met andere meiden echt niet tussen. En meid dit ligt echt niet aan jou, ik snap je onzekerheid en jaloezie, ik zou precies hetzelfde hebben en mezelf afvragen of ik in deze situatie gelukkig wordt en het gevoel heb een team te zijn. Want dat moet je toch wel zijn als je ouders wordt.probeer nog s met m te praten en vraag m hoe hij het voor zich ziet en het allemaal normaal vind zo. En als je hier niet uit komt meid, denk ik dat je andere keuzes moet maken ik zeg ook volg je (moeder)gevoel denk dat dat wel klopt. hoop dat je iets meer duidelijkheid voor jezelf kunt creeren.
Hm ik vind het altijd maar rare verhalen van mannen die extreem veel contact met andere (vrijgezelle) vrouwen. En dan ook nog eens foto's bekijken waar ze niet eens alle kleding aan hebben..... En er vervolgens ook nog over liegen. Dat zou niet nodig moeten zijn. Ik weet niet wat ik zou doen, maar echt helemaal goed klinkt het niet....
Ai ik ben het hier helemaal mee eens... Jeetje zeg...zijn vriendin is zwanger...waar zit hij met zijn gedachten?? Niet bij babytjes.. Mijn man maakt ook vaak grapjes hoor over mijn omvang nu. Zo van daar komt mijn zeekoetje, maar hij zegt het vol liefde en plaagt me maar.......hij geniet als ik dan hap... Poeh ik zou er absoluut niet tegen kunnen als hij naar half naakte vrijgezelle vrouwen kijkt en dan nog liegt ook..Zou m villen. Mijn man heeft op zijn hyves alleen dezelfde vrienden als ik erop staan...onze vriendengroep plus familie.
@ spidertje Ik ben bang dat dit niet is wat je wilt horen en ik snap dat het makkelijker klinkt dan dat het zou zijn maar als mijn vriend zo respectloos tegen me zou praten steeds en zoveel contact zou hebben met andere meiden waarvan hij half naakte foto´s heeft kon hij zijn spullen pakken... Dat is niet gezond in een relatie, en het feit dat hij je vragen ontwijkt als je over die meiden begint is toch ook geen goed teken? Misschien toch een goed gesprek aangaan en ik zou sowieso eisen dat hij facebook en hyves verwijderd en evt nieuwe account aanmaakt waarop hij alleen jullie gezamelijke vrienden, familie heeft.. Jullie krijgen nota bene een kindje!! Pff.. ik kan hier heel veel neer gaan zetten, dit heeft geen zin maar ik kan me je twijfels over je relatie heel goed voorstellen en hoop voor je dat je er saampjes uitkomt meid!! Succes
ja... lastig... ook ik vind het redelijk respectloos dat hij zijn heil nu bij andere halfnaakte dames gaat zoeken... Ik bedoel, hij word pappa van jullie kind. Hij zou je "op handen moeten dragen"! Ontwijkende reacties zou ook me enorm argwanend maken, zelfs achterdochtig... Nu, maar ook voor mijn zwnagerschap. lastig, ik zou je graag helpen je er wat beter onder te voelen.. maar voelt voor mij zelf niet goed om dat te doen...
Klinkt als: wegwezen. Ik zou dat echt niet kunnen waarderen als mn lief allemaal dames op hyves toevoegde en erover loog. Maar die naaktfoto's...waarom stuurt iemand in vredesnaam een naaktfoto...juist...je weet het zelf wel denk ik.