Over een paar weken gaan wij op schoolreis. En nu begin ik toch heel sterk te twijfelen of ik wel mee moet gaan, het is namelijk echt bijna de hele dag lopen. (We gaan naar een dierentuin, dus ik kan eigenlijk alleen zitten tijdens het eten of als de kinderen even in naar de speeltuin gaan.) Tot nu toe heb ik eigenlijk relatief weinig klachten. Ik heb een tijdje wat bandenpijn gehad tijdens het lopen, maar dat is nu wel weer weg. Ook heb ik soms wel - soms niet last van mijn onderrug. Ik wil natuurlijk gewoon heel graag mee. Maar ja, als ik er eenmaal ben kan ik niet meer terug. Ik kan op de dag zelf mijn groepje ook niet meer aan iemand anders overdragen. Dus het is òf een hele dag meesjouwen, òf thuisblijven. En eigenlijk moet ik ook niet te lang meer wachten met de knoop doorhakken, zodat we bijtijds aan de klassenmoeder kunnen aangeven dat zij mee kan. 't Is mijn eerste zwangerschap (althans... die zo ver komt) dus ik vind het enorm moeilijk om in te schatten wat wijsheid is. Wat is de ervaring van dames die al eerder zwanger zijn geweest of die al een stuk zwanger zijn. Is een hele dag lopen en staan nog vol te houden? (Ik weet dat het voor iedereen anders is... maar als 9 van de 10 vrouwen dezelfde reactie geeft, heb ik in ieder geval een idee van wat ik kan verwachten.)
ik had weinig klachten heb enkele uren ervoor nog in de stad rond gesjokt... Maar, zoals je zegt iedereen is anders en klachten kunnen nog komen he? Zou denk ik toch hulp inschakelen voor de taken die moeten en zelf evt gewoon voor de leuk mee gaan? Kun je altijd op een terras ofzo gaan zitten..
Wij hebben ook een soort schoolreisje half juni naar de dierentuin! Ik ga overtallig mee! Zittend op een centraal punt ivm mijn bekken! Daar naar toe lopen is al meer dan genoeg, waarschijnlijk! Omdat het op mijn vrije dag is vraag ik waarschijnlijk of ik kan ruilen.......
Het valt voor mij ook op mijn vrije dag. Daardoor kan ik inderdaad zelf kiezen. Voorgaande jaren ben ik altijd meegegaan en ik wil het eigenlijk niet missen. Een extra persoon mee laten gaan is geen optie, omdat schoolreis wordt betaald uit de vrijwillige ouderbijdrage.
Ik zou niet mee gaan. het gaat om jou en de baby's gezondheid....klinkt overdreven maar denk aan jezelf! Als het niet jou werkdag is kan de andere het toch prima alleen. Volgend jaar ben je weer van de partij!
ik vond lange stukken lopen met 26 weken behoorlijk zwaar worden. Met name voor m'n banden. Als je al enige begeleider op een groepje bent, weet ik niet of ik het risico zou nemen... Als je groepje wat drukker is (logisch op zo'n dag) en je hebt pijn, dan is dat ook allemaal niet goed voor je humeur denk ik -en ook dát zou jammer zijn (voor jezelf én de kinderen!) .
Hey Tupp, ik heb tot 35 weken 40uur per week staand werk gedaan zonder klachten ( in de winkel). Maar ik heb ook de hele zwangerschap eigenlijk geen klachten, afgezien van dat vervelende maagzuur. Voor je bandenpijn en de pijn in je rug kun je missch zo'n anita band kopen die extra ondersteuning geeft bij het lopen. Die heb ik ook gekocht en had m altijd bij me. Als ik dan last kreeg, deed ik m ff om, meestal zakte deklachten dan snel. Maar zoals je zelf al zegt: iedere vrouw is anders en de een heeft sneller klachten dan de ander. Ik denk dat je ook moet bedenken wat die dag met je doet als de dag voorbij is: je zal waarschijnlijk 's avonds ontzettend moe zijn en de volgende dag missch toch wat rugklachten of dergelijke kunnen krijgen. Weet niet of je op een "normale" dag ook zoveel loopt en druk bezig bent? Missch kun je dan kijken wat je doet. En verder is het natuurlijk niet alleen maar lopen, maar ook opletten en steeds kijken waar iedereen is enz enz. Best zwaar denk ik zo. Denk er goed over na meid! xxx sas
Ik had het niet meer moeten proberen met 30 weken, maar mijn lijf is ook nogal krakkemikkig. Maar ik zou het niet doen i.i.g.
Tot 30 weken kon ik ook vanalles doen en daarna ging het heel snel minder Vooral voor je banden is het enorm zwaar, maar het ligt er ook aan of je gewend bent om veel te doen /lopen op een dag. En wat ik ook van anderen las het is natuurlijk niet alleen dat je moet ook opletten en begeleiden.
wij gaan altijd naar Parijs... (wat anders dan de dierentuin natuurlijk) maar ik mocht van mijn teamleider niet mee. was in juni en was half juli uitgerekend.
Ik zou niet gaan.. en anders overleggen of je mee mag gaan voor de gezelligheid maar zonder verantwoordelijkheid voor een groepje. Zodat je kan rusten wanneer dat nodig is.
Ik heb hier en daar nog even overlegd en natuurlijk jullie reacties gelezen. Normaal ben ik op woensdag vrij (werk dus vier dagen) Als ik meega op schoolreis krijg ik dus een werkweek van vijf dagen. Waarvan één erg vermoeiende dag, want dat is een schoolreis nou eenmaal. Normaal zou dat niet zo'n bezwaar zijn, maar... Een week of wat geleden heb ik toevallig ook een hele woensdag gewerkt vanwege een ander uitstapje. Toen heb ik toch wel veel last gehad van harde buiken in die dagen en nachten daarna. (Dat had ik gemakshalve maar even geblokt, maar mijn moeder was zo attent me daarop te wijzen. ) Nou ja, ik heb dus maar met pijn in m'n hart besloten niet mee te gaan. (Ik vind nee-zeggen tegen extra werk zó moeilijk. Ik vind namelijk alles leuk om te doen. En een schoolreis al helemaal!) Maar ik wil gewoon het risico niet nemen dat het op de dag zelf niet gaat en / of dat ik de dagen erna niet zou kunnen werken en dat er dan weer een vervanger voor de klas moet. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!
Ik denk dat je een verstandige keus hebt gemaakt. Zo heb ik 2e Pinksterdag ook iets meer gedaan dan gepland en daar ben ik nu dus al een week de prijs voor aan het betalen. Je weet gewoon (althans ik) niet goed wat je lijf nou wel of niet kan hebben en dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Niet leuk, wel verstandig!
Hey Tupp, altijd vervelend als je zulke leuke uitstapjes moet laten liggen! Maar misschien is dat wel het beste. Ik wilde nog voorstellen, zat ik later te denken, om te kijken of je niet in een rolstoel mee kan (vaak verhuren ze die dingen wel bij de dierentuin), maar ja dan zit je misschien wel erg te kijk zeg maar... en je moet iemand hebben die het leuk vind om de hel dag met je heen en weer te rollen. xxxx sas