Wauw, een jongen!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JinxieWeasel, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Vandaag hebben we de 20 weken echo gehad. Alles is in orde en..... we krijgen een zoontje.
    Het is ons tweede kindje. We hebben al een dochtertje. Zij is nu 21 maanden oud.

Nu voel ik me heel gek (in positieve zin), en ben benieuwd of er dames zijn die dit bekend voor komt...

Het zit namelijk zo. Ik voel me een beetje onzeker door het feit dat we een jongen krijgen. Het was mij echt om het even hoor. Het maakte me niets uit of we nou een jongen of een meid zouden krijgen. Maar nu we een jongen krijgen, lijkt het net alsof ik voor het eerst is dat ik zwanger ben:p en voel me een klein beetje verloren. Het is onbekend terrein. Ik ben helemaal geen jongens gewend. Ik heb zelf nooit broers gehad, maar een zus. Mijn zus heeft een meid. De meeste mensen om me heen hebben ook meiden. Dus ik weet helemaal niet hoe dat gaat met jongens.... Hahahaha... het komt zo knullig over mijn verhaal. Mijn vader is ook jong gestorven dus echt een mannenrol in mijn leven heb ik ook nooit gehad. Dus hopelijk doe ik het een beetje goed bij die smurf;)

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Het is echt heeeeeeeel spannend!!!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Je hebt je man toch?

Maar ik snap je wel hoor. Ik moet denk ik ook erg wennen mocht de baby in mijn buik een jongen zijn.

Maar goed, ik heb wel heel vaak gepast op jongens baby's.

Het verschonen is wel makkelijker, ha ha. Beter schoon te maken.

3. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Jouw verhaal zou de mijne kunnen zijn....:$
    Ik heb ook zelf 1 zus, en ben mijn vader op jonge leeftijd verloren.
    Helemaal geen mannen/jongens gewend dus.
    Toen onze derde een jongen bleek te zijn moest ik ook wel even 'wennen'.
    Nu soms nog wel eens. Hij heeft echt jongensgedrag (klimmen, springen, rennen etc) en dat vindt ik soms echt 'vreemd'.
    Maar, hij is net zo lief als de andere twee hoor!;)

4. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Wat superleuk!! Gefeliciteerd!!
    Wij verwachten ook een jongen en zijn er erg blij mee.
    We hebben geen andere kinderen maar veel mensen in m'n omgeving hebben jongens en ik werk zelf met kinderen en kan je vertellen dat vaak jongens makkelijker zijn dan meiden op heel veel gebieden. :D
    snap je gedachten best maar het komt helemaal goed joh! En inderdaad, je hebt een man/vriend! ;) Die weet ook wel wat toch?
    Geniet er stras maar lekker van. Je zal zien dat het reuze mee valt en helemaal niet eng is.
    Het is wel heel leuk om de verschillen te zien en dat kun jij straks helemaal ervaren. Een nieuwe uitdaging!!!:)

5. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hier een jongensmama (één spring-in-het-veld en eentje in de buik :D) en het is echt supersupersuperleuk!!! Begrijp je heel erg goed, voor ons was het ook om het even, maar er ontsnapte ons een lichtelijk opgeluchte zucht toen deze ook een jochie bleek te zijn hhahaa! Mijn broer heeft 3 jongens, wij al eentje en ik heb maar 1 broer... Dus was een meisje ook even een enorme omschakeling geweest (maar net zo welkom ;))
    Het gaat vast helemaal goedkomen en ook daar ga je weer van alle capriolen genieten! Lekker ravotten, LEO gedrag (Lomp En Onbenullig :D), blauwe plekken... zooo leuk, haha!!
    O ja, vwb verschonen: met plassen is het wel eens wat lastiger hoor, hahaha! Damiën heeft ons vaak genoeg helemaal ondergepiest of hij pieste in een grote boog over zichzelf heen :D

6. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    gefeliciteerd!!!
    ik heb ook een zoon helemaal geweldig!!!
    ik heb zo meteen de 20 weken echo en dan horen we wat het geslacht is... dus ben zeer benieuwd wat het is...
    maar maak je niet druk... het komt wel groot;)

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey meid, ik heb hetzefde, alleen dan omgedraaid :) ik heb al een heerlijke zoon van 19 maanden. en een dochtertje op komst. vind het allemaal erg eng! heb zelf 3 broers en een zoon altijd met jongens omgegaan enzo dus meiden is iets helemaal nieuws voor me! ik vind het echt raar, het idee dat ik straks een pamper open maak en geen piemeltje zie! zo raar dat ik daar zelfs over droom :D ook vind ik het best eng, hoe moet ik zo'n muisje nu schoonmaken... ik weet dat ik altijd van voor naar achter moet vegen maarja, tkruipt er wel eens tussen denk ik dan... echt heel moeilijk lijkt me dat! :D bij jongens kan je overal goed aan! en geloof me tis echt heerlijk om een zoontje te hebben!!
    ik kijk er wel naar uit om haar straks aan te kleden en te tutten, der haartjes te doen en later lekker met der te gaan shoppen enzo :D

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gefeliciteerd! Ik heb zelf ook een zoontje en ik vind het heerlijk.
    Met een meisje was ik ook enorm blij geweest hoor, had me niets uitgemaakt.

Mijn zus werd na twee jongens zwanger van een meid en ze vond het zo'n verschil. Haar dochter zet altijd gelijk een enorme keel op als ze iets wil en de jongens begonnen veel rustiger te huilen.

En hier ook regelmatig verschoon probleemje gehad. Dan denk ik: oh, ff gauw niets erop leggen dat lukt wel en juist dan gaat ie plassen. Haha sneu hoor, want hij heeft wel eens in zn oor geplast.

9. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Ha!
    Wij wilden eigenlijk niet weten wat het zou worden totdat meneer had besloten op de laatste echo heel prominant in beeld te komen. Natuurlijk helemaal geweldig maar er schieten van allerlei gedachtes door je hoofd. Het is nu voor het echie zo te zeggen en dat maakt je onzeker. In plaats dat je een kindje verwacht waarvan je het geslacht nog niet weet, krijg je nu ineens een zoon. Heel bizar gevoel is dat. Nu zijn we een paar weken verder, maar betrap me erzelf nog steeds op dat ik onzeker ben over de meest rare dingen: zal ik de luier wel goed om doen zodat alles goed op z'n plek zit, hoe hardhandig/zachthandig moet ik zijn met verschonen/wassen. etc etc etc. We gaan ons best doen en we zullen er ook wel uitkomen. Als ik deze post over een paar maanden terug lees zal ik er waarschijnlijk hard om moeten lachen. Waar je je allemaal wel niet druk om kan maken.. Tot die tijd...... :)

10. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ook hier een zoon na 2 dochters...
    Ik ben wel heel erg blij het verschil mee te mogen maken tussen dochters en een zoon...
    Ik had deze keer geen voorkeur, maar toen ik het hoorde dat het een jongen was voelde ik een opluchting omdat ik het verschil evt mee mag maken...

Verschonen maak ik me geen zorgen om, wel lijkt het me lastig met evt plassen tijdens het verschonen... Maar ook daar zullen we wel wat op vinden...

Geniet ze allemaal,

Catheleine

11. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Gefeliciteerd!!
    Onze eerste is ook een jongen en wij wisten het niet tot de geboorte maar ons gevoel zei een jongen. Dus toen ik nog zwanger was zei ik ook tegen m'n moeder (ik ben enigkind): Wat moet ik nou in hemelsnaam met een jongen? haha! Maar het is een schatje eerste klas en daar rol je vanzelf in. Ook ik vind blokken bouwen en auto's leuk. Toch kon ik het in de winkel niet laten om naar die leuke meidenkleren te kijken, en zie hier, de tweede wordt een meid!

12. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Het gevoel gaat niet over het feit dat ik niet weet hoe je hem moet verschonen. Of blokken bouwen en auto's niet leuk zou vinden. Mijn dochter is juist een enorme rouwdouwer, die erg veel klimt, ravot een ook graag met auto's en treinen speelt, maar het is meer het idee dat ik me onzeker voel of ik een goed "rolemodel" ben, omdat ik zelf geen mannelijke voorbeelden heb ik mijn leven... Ik weet het klinkt heel raar, maar ik moet wel toegeven dat de laatste paar dagen mijn gevoel wel veranderd heeft hoor, en dat ik me niet meer zo onzeker voel;)

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hier ook een jongens mama :D
    Wij wisten niet wat het werd, maar ik dacht altijd een meisje, dus toen Roan geboren was moest ik echt wel ff 2 keer kijken, maar goed t maakte me echt niet uit wat het zou zijn!
    Moet zeggen mijn zoontje is wel super lief en lacht altijd en naar iedereen!
    Een echte charmeur! hihi
    Ons 2e wondertje is op komst en ik weet t geslacht al, maar ik houd het nog even geheim ;)

Deel Deze Pagina