Eet ik nou wel voldoende?

Discussion in 'Gezondheid' started by horselover, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik ben nou bijna 26 weken zwanger en ben zo enorm gegroeid. EN mijn voeten begonnen op te zetten.
    Dus leek het mij geen slecht idee om de tussendoortjes maar te laten staan en verantwoord en gezond te gaan eten.

Maar ik ben nou vanaf maandag bezig en ben al 3 kilo kwijt?
    En ik vraag mij af of ik wel genoeg eet, want het moet niet zo zijn dat de kleine tekort komt.

Ik eet op een dag:

4 sneetjes volkoren+ beleg (kaas, smeerkaas,kipfilet.pindakaas)
    (soms ipv 4 sn. 3 sneetjes en dan een knackerbrod,beschuit)

3 fruitsoorten (kiwi, mandarijn, appel, sinaasappel, druiven, peer of banaan.)

2 volkoren biscuits

Aardappelen+ veel groente + een stukje vlees+ Biogarde

En zowieso 2/3 glazen ,melk

Dit is wat ik op een dag krijg.
    De ene keer neem ik nog een stukje fruit extra en soms een biscuit extra.
    Maar volgens mij is dit heel normaal toch?

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik vind dat een mooi schema, vind het knap dat je je daaraan kan houden.
    Ik eet ook wel gezond maar ik snoep ook echt veel te veel :(

Voor je opgezette voeten moet je groene thee drinken. Is vocht afdrijvend wat ik begreep.

3. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Tinkerbel80: Oh groene thee krijg ik ong. 3 koppen van op een dag. Dus dat is wel toevallig. Vind ik gewoon erg lekker en dan die met de cranberry.
    Ja ik neem verder geen suiker in de thee meer.
    En drink alleen melk, thee ,water, vers geperste jus. En 1 glaasje vitaminedrank.

Ja ik vind het ook erg knap van mijzelf.
    Want oh wat heb ik wat afgesnoept in de zwangerschap.
    Maar ik ben zo enorm gegroeid in die 26 weken, wat ik nou toch echt verstandig moet zijn!
    Want het moet er na die tijd ook allemaal weer af.

4. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    ziet er goed uit volgens mij! en idd knap van je, ik snoep nu ook echt veeeel te veel haha

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat ziet er goed uit.. Ongeveer het schema wat mijn dietiste me aanraadde (ik at te weinig/rommelig).
    Ik at alleen 's ochtends brinta of muesli (telde voor 2 bammen). En dan 2a3 boterhammen tussen de middag.

En proberen zo'n 2 liter vocht per dag binnen te krijgen.

6. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Emma en deepfreeze:
    Fijn te horen dat jullie het er goed uit vinden zien!
    Dus de dieetiste heeft jou ongeveer hetzelfde voorgeschreven.
    Dat geeft mij een goed gevoel!

En Emma: als je er niet teveel van groeit dan zou ik zeggen lekker genieten :D .
    Maar ik kwam echt mega aan! In 26 weken 25 kilo! Dat was ongeveer een kilo per week! Moet wel zeggen dat ik voor mijn zwangerschap ong. 16 kilo was afgevallen door een crashdieet.Dus die kilo's zaten er natuurlijk zooo weer aan!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    oja, ik moest 's avonds wel een koekje bij de koffie ;) Of een bakje nootjes ofzo. Zodat ik 's nachts ook nog wat te verteren had..
    Eigenlijk 6 maaltijden ontbijt-tussendoortje-lunch-tussendoortje-warm eten-tussendoortje. Die tussendoortjes waren dan fruit/koekjes/nootjes/cracker of soms een boterham, als ik ze bij de lunch niet opkon.

Ik ben uiteindelijk maar 7 kilo aangekomen. Maar ook alleen op mijn buik, verder niks..

8. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Oke ! Zo kun je zien dat het dus verstandig is om het te verdelen over de dag.

9. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Dat is wel fijn dat je zo weinig bent aangekomen!

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

het ziet er prima uit dat lijstje.. evt. naarmate je er behoefte aan krijgt s avonds nog een/twee botherham.. Dat vult meer voor de volgende ochtend als bijv. chips of koek.

ik heb echt meer nodig tegenwoordig.

begin met 3 botherhammen,
    om 10 uur fruit, musli, brood of vla ofzo
    tussen de middag 3 a 4 boterhammen
    om 3 uur fruit, musli, brood of vla ofzo
    s avonds goed bord vol eten
    rond 20.00/21.00 dubbele botherham
    soms voor het slapen gaan nog een muslireep.
    ong.1 liter kruidenthee (zonnatura), halve liter melk (met chocopoeder, haha) en nog een bakkie koffie en wat sapjes.

ik ben nu bijna 8 kilo aangekomen, dus ik gebruik echt alles.
    even als voorbeeld dat soms je lijf ook echt meer nodig heeft..

11. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Mimi: Dat is keurig toch?Het hangt erook vanaf hoeveel je dagelijks doet en verbrand.

Ik zit al vanaf juli thuis ivm scheur in knieschijf. En dat is nou weer aardig goed gekomen. En nou vermoeden ze dat ik symfysiolyse heb., Dus rust en weinig doen..
    Dus je kunt wel na gaan dat ik niet zoveel kan gaan eten als iemand die werkt of actief bezig is.

En dat was voor mij een hele omschakeling.
    Aangezien ik altijd actief was , sochtends ong 7 u de deur uit aan het werk. daarna direct te paardrijden en was ik ong. 22.00 savonds weer thuis.
    Dus ik kon best veel eten.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zat al ruim in het vet.. Dus daar hoefde ik niet echt iets extra's van.. Maar ben daar dus niet bewust mee bezig geweest.

Maar als je inderdaad een heel ander leven gewend bent, dan is het wel erg wennen. Ik had dat ook toen ik bevallen was. Ik was zo gewend aan die 6 voedselmomenten, waarvan de meesten op de klok.. En toen de kleine erwas, kun je niet meer met die klok werken. Dan moet je in dat ritme mee. Dat was dus ook omschakelen.

Ik hoop voor je dat je knie weer opgeknapt is voordat de kleine zich aandient!

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik eet ongeveer hetzelfde op een dag, maar kom wel aan hoor!
    Afvallen mag niet als je zwanger bent, ook niet als je niet lijnt maar gewoon gezond eet. Gewoon proberen op gewicht te blijven. Bij afvallen komen er afvalstoffen vrij in het lichaam en die passeren de placenta.

Groene thee onttrekt vocht aan het lichaam omdat er cafeine in zit. Beter is brandnetel- of lindebloesemthee te drinken. Beiden niet echt lekker, vrij smakeloos, maar brandnetel + pepermunt is erg lekker.

PS: Op je laatste foto vind ik je nog steeds erg slank hoor, maak je geen zorgen over je gewicht! ;)

14. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Zogelukkig:

Ik weet idd dat afvallen niet gezond is in de zwangerschap.
    Maar ik moest mijn eetpatroon wel veranderen.
    Op de laatste foto lijk ik idd nog wel aardig slank.
    Maar ik ben dus van de 65 naar de 90 kilo gegaan.
    En dat in 26 weken!
    Dus dat kon zo niet.
    Ik denk dat ik beter zo gezond door kan gaan dan dat ik weer ga snaaien.

Im moet zeggen dat ik er dus ook wel wat overin want ik wil dus absoluut niet dat de baby te weinig krijgt./
    Dus vandaar ook dit topic.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dit lijstje komt van het voedingscentrum:

De onderstaande basisvoeding is gemiddeld per dag nodig tijdens de zwangerschap:
    Brood: 6-7 sneetjes (210-245 gram)
    Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4-5 stuks of 4-5 opscheplepels (200-250 gram)
    Groente: 4 opscheplepels (200 gram)
    Fruit: 2 stuks (200 gram)
    Zuivel: 450 ml melkproducten en 30 gram (1 1/2 plak) kaas
    Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 100-125 gram (gaar gewicht)
    Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 30-35 gram (5 gram per sneetje brood)
    Dranken: 1,5-2 liter (inclusief melk)

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Whoopsie, 25 kilo! Ik ben nu 10 kilo aangekomen, gaat wel harder na de 20 weken, vind ik.

Maar je eet genoeg en gezond, maak je daar maar niet druk over, maar geen honger gaan lijden hoor! ;)

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

Inderdaad gewoon eten wat je lijf je vraagt..

En heel even vor de duidelijkehid ik heb bijna volledige bedrust! eet nu iets minder denk an de tussendoortjes wat kleiner maar dat is het verder eet ik die hoeveelheden met bijna rust :(

Ik moet , anders val ik af.. :confused: belachelijk he.. de reden van mijn bedrust is half verstreken/klein beetje open baarmoeder mond , dit is gekomen door 1 dag hele dag harde buiken en indalen baby.
    de gyn. vermoed dat mijn lijf het gewoon zat is en aan het opgeven is.medisch is er verder geen reden.

Dat opgeven van mijn lijf kan dus de reden zijn dat ik veel moet eten, maar dat weten we niet, daarvoor had ik en actief leven en at ik eigenlijk nog meer.. zeker 4 sneeen brood en 2 x extra tussendoor.anders hield ik het niet vol. :)

Feit blijft : luister naar je lijf. en neem liever een boterham/ appel als snoep.. en dan gewoon eten waar je zin in hebt.
    Natuurlijk hoef je de snoep en koek niet te gaan afzweren.. doe je in het normale leven ook niet lijkt me.. :) :)

18. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    @deepfreeze: dank je wel voor het lijstje!
    Volgens het lijstje moet ik dus net even een boterhammetje meer gaan eten.Verder doe ik het zo te lezen goed.

@zogelukkig: Ja ik ben pas maandag begonnen met gezond eten... Daarvoor at ik dus net iets teveel tussendoortjes. Ipv een cracker of fruit pakte ik liever wat lekkers...Iets tveel lekkers.
    10 kilo vind ik nog niet zo raar hoor.

Mimin: zo dat is ook wat nou al bedrust! Lukt het liggen wat hele dagen?
    Goh kun je nagaan dat je dus ondanks de rust best wel wat kunt eten.
    Mag ik vragen wat jij zoal op een dag krijgt?

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dit dus ongeveer, alleen nu na een dikke week bedrust worden de tussendoortjes minder in grotte zeg maar.
    Ik kan/mag gelukkig nog wel wat scharrelen in huis en wat lopen.. maar verder breng ik laptoppend, lezend, slapend, tv kijkend en visite ontvangend de dag door. leuk is anders maar het is niet anders

voordat ik bedrust had moet je dus bij het lijstje 4 sneeen brood en nog 2 tussendoortjes optellen :) :confused:

20. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

Jan 15, 2009
    2,196
    0
    0
    Ik eet het volgende per dag:

ontbijt:
    2 sneetjes volkoren / waldkorn brood met kaas & komkommer / vlees

tussendoor:
    1 glas vifit drink met extra vitamientjes

lunch: 3 sneetjes volkoren brood met beleg
    1 beker cup-a-soup

Tussendoor: een koekje of een stuk fruit

Avondeten
    Gewone normale portie avondeten, ik kook nu wel meer aardappels rijst en groenten dan vantevoren, wil zo veel mogelijk gekookt en gezond eten, dus minder frietjes enzo :)

Na het avondeten:
    soms een bakje pudding of vifit drink

's avonds
    Soms een lichtgewicht cracker met kaas en komkommer of een handje cashewnootjes

Drank:
    water, water, water, cola light, thee, water....

En elke dag foliumzuur tabletje en een multivitaminen pil

Groetjes
    mamatoB

Share This Page