help!! mijn enkels worden dikker terwijl ik pas op 20 weken zit en heb ook allemaal blauwe aders. volgens VK moet ik met de benen hoog maar ja beetje lastig als je ook nog werkt mmm?! naar de HA heb ik niet zo'n zin in maar nog 20 weken zo door wordt ook niks, iemand een gouden tip??
Steunkousjes Klinkt heel erg, maar de Hema heeft ze in beige en zwart - wel zijn ze behoorlijk ondoorzichtig - met een "leuk werkje" aan de bovenkant om het iets minder erg te maken haha. Maar goed, ik draag ze alleen onzichtbaar, met een broek erover of bij een rokje/jurkje met laarzen. Het scheelt enorm in de dikke enkels maar belangrijker nog, in de moeie benen! En werkt ook preventief tegen spataderen als ik het goed heb. Soms doe ik ze trouwens thuis pas aan, als mijn enkels toch wat dik zijn geworden, en loop (of zit) er dan een paar uurtjes mee. Ik heb ze ook wel een keertje 's nachts aangedaan trouwens, toen het zo heet was, vond ik heel lekker en 's ochtends konden mijn beentjes/voetjes er weer even tegen. Gewoon doen zou ik zeggen!
Zodra je thuis komt op de bank gaan liggen en je benen omhoog over de rugleuning, en zo minstens een half uur blijven liggen. Veel water drinken. Op werk kijken of je een voetensteun kan regelen? Ik doe administratief werk, dus zit hele dagen, leg mijn benen dan op een krukje.
Dikke enkeltjes......voeten omhoog..ook op je werk, extra stoel tegenover je zetten en je benen daarop, moet je werkgever gewoon akkoord mee gaan. Bij de Hema hebben ze voor zwangere vrouwen benencreme, heerlijk verkoelend...even insmeren 's avonds en de benen weer omhoog......laat je partner je benen en kuiten lekker masseren, dan blijft de doorbloeding goed op gang....succes
Wat voor werk doe je? Ik kan me voorstellen dat je bij een zittend beroep makkelijk je benen omhoog kan doen, maar bij een staand/lopend beroep kan dat natuurlijk niet... Toch insmeren en thuis met je benen omhoog. Eventueel toch kousjes dragen als je er last van hebt, voorkomt ook spataderen.
Lyanne Houd ook je bloeddruk goed in de gaten. Ik had ook al heel snel bizar dikke olifantenpootjes, maar kwam omdat mijn lichaam teveel vocht vasthield door zwangerschapsvergiftiging.