Niezen, hoesten > Flinke pijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tiraa, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiraa

Tiraa Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik zit met het volgende. Vaak als ik moet niezen/hoesten krijg ik zo'n ongelooflijke scherpe steek rechtsonder in mijn buik, dicht bij de lies misschien ook wel. Ik moet dan echt even door de knieën en heb dan zo'n 1 minuut helse pijn. Ik ben nu 12 week zwanger. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

2. chinwa

chinwa Lid

21 aug 2011
    99
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Geen idee, maar wel heel herkenbaar. Volgens mij is het niets om je druk om te maken. Heb het vanaf week 8 of 9 en beebje is helemaal in orde.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Chinwa

3. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha

Ik had dat ook heel vaak, is dat je baarmoeder nu groter wordt en die banden dan aanspannen en pijn doen zoiets. Geen zorgen hoort er helaas bij

4. Elleke74

Elleke74 Lid

20 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dat ook, al vrij vroeg in mijn zwangerschap maar later ook nog. Niet altijd, maar bij periodes. Hoort volgens mij gewoon bij bandenpijn. Niet fijn, maar niet erg gelukkig:)

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.240
    1.892
    113
    Vrouw
    Yep.. bandenpijn..

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ja dat zijn inderdaad de banden die trekken.
    Heb er nu nog last van.
    Als ik moet niesten dan ga ik al (of dat probeer ik) in een makkelijke houding zitten!
    Doet echt auwie hè! Hahaha

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad bandenpijn.

Hier hielp het iets om mijn buik vast te houden, eigenlijk dus te zorgen dat het niet zo hard kan gaan..

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat zijn inderdaad je banden.
    Wat helpt is om je knieën op te trekken zodat er minder spanning op je buik staat. Bij mij is het het ergst als ik plat lig. Als ik lig trek ik mijn knieën helemaal op en heb ik er geen last van.

9. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai Tiraa,
    Ik heb het exact hetzelfde als jij: ook rechts!

van de week even nagevraagd aan mijn gyn. Het moet haast wel bandenpijn zijn. gaat ook over blijkbaar.
    succes!

10. Giegel1989

Giegel1989 Actief lid

17 jul 2012
    350
    0
    16
    Opticien
    Drenthe
    Herkenbaar!!! Was vorige week flink verkouden met veel niezen en hoesten en af en toe voelde ik dan echt een flinke steek in mijn liezen, vaker links dan rechts... Bij mij was het wel heel snel ook weer over maar ik zit ook nog een stuk eerder in mijn zwangerschap, weet niet of dat er mee te maken kan hebben?

Erg vervelend in ieder geval maar gelukkig ben je niet de enige!

11. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Bandenpijn , hier ook gehad

12. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Het is inderdaad bandenpijn, wanneer je baarmoeder weer iets gaat groeien zijn je banden gevoeliger dus rond de 7e week, rond je 13e week, rond je 20e week en ga zo maar door.. ook met het ineens opstaan of onverwachtte bewegingen doen ze inderdaad pijn, heel erg vervelend maar het hoort er allemaal bij!

13. Tiraa

Tiraa Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden! :D

Toch de beroemde bandenpijn, auwts wat kan dat pijn doen zeg! Zal de bovengenoemde tips in gebruik nemen.

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina