is dit berg en wat kan je ertegen doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loncocacola, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Mijn zoontje heeft sinds een paar dagen rode plekken op zijn hoofd met witte schilfers. Ik peuter die schilfers weg met mijn nagels en dan voel ik van die korreltjes. Is dit wat ze noemen berg? En welke producten helpen er tegen? Ik vind het er zo vies uitzien en kan niet van mijn zoontje zijn hoofd afblijven. Ik blijf maar aan die schilfers pulken.

2. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Klinkt mij inderdaad als een lichte vorm van Berg. Mijn zoontje heeft het namelijk ook, alleen zijn het bij hem echt de goudgele korsten geworden uiteindelijk. Het begon toen ook met rode plekjes en schilfertjes. Wat ik doe is z'n hoofdje goed insmeren met olie, dat laat ik dan een minuut of 20 inwerken, hoofdje inzepen met shampoo en goed uitspoelen, dan is het ergste vaak al weg. De eventuele restjes schrap ik zachtjes weg met een pinpas. Werkt perfect!

3. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Gewoon lekker laten zitten. Het gaat vanzelf weg!

4. 4days

4days Niet meer actief

Die rode plekken komen DOOR het pulken! Als je er vanaf blijft zijn het alleen schilfertjes. Je mag er echt niet aan peuteren, dan kan het gaan ontsteken! Als je de berg echt storend vind moet je het insmeren met olie, laten intrekken, en dan voorzichtig eraf wrijven. Maar nooit gewoon pulken!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C had het ook in die lichte mate. Wat schilfers. Ik heb speciale berg-pads gekocht. Geloof van de etos. Daar zit olie in, die breng je aan op de hoofdhuid. Daarna kammen, of uitspoelen, en dan was het ergste wel weg.
    En vooral niet te vaak zijn haren nat maken. C had er veel meer last van als we zijn haren vaak wasten (ook zonder zeep).
    Het is na een maandje of 2 vanzelf weer weggetrokken. Al heeft hij nog steeds af en toe last van schilfers in zijn haren. Vooral als hij vaak nat haar heeft gehad.

Hij heeft verder ook een droog huidje, dus dat zal daar wel mee te maken hebben.

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy heeft er ook last van gehad.
    Ik heb olie gekocht en haar daarmee ingesmeerd en met een kam het voorzichtig geprobeerd eraf te halen.

Nou dat was 1x en nooit meer.
    Haar haren bleven een paar dagen vet en haar haar zat helemaal onder de stukjes berg.
    Ben er gewoon vanaf gebleven en nu is het zo goed als weg.

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    en dat is dus niet altijd waar! Bij mijn zoon moest ik er ook vanaf blijven, nou die had op een gegeven moment echt hele bergen berg op zijn hoofd.
    Olie er op en afschrapen met een kartonnetje hielp wel.

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    nee mijn dochter heeft ook nog steeds licht gele korsten.. vind het er maar vies uit zien maar heb er ook nog niet alles aan gedaan om het weg te krijgen.. ze wil niet dat ik aan der hoofdje zit haha.. moet toch maar eens proberen met olie

9. melanie faber

23 dec 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Van zwitsal heb je ook 'bergpads', stinken wel, maar helpt goed.
    Jasmijn heeft veel haar, dus ik laat het lekker zitten, anders blijft het in dr haartjes hangen, helemaal geen gezicht.

Ook niet veel het mutsje op, lekker laten luchten helpt!

10. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Hier vanalles geprobeerd, maar echt weg ging het met Zarqa haarlotion. Werkt echt geweldig, ik kan het echt iedereen aanraden. Gewoon elke dag opdoen en het verdwijnt snel. Van de Zwitsal haarlotion wordt het juist erger, is iig mijn ervaring.

11. Baby olie in het haar, een kwartiertje laten intrekken en daarna haartjes wassen werkte hier perfect.

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse had het ook in lichte mate, maar ik kon het nog makkelijk wegkammen (wel voorzichtig).
    Maar omdat hij een hoofd met krullen heeft, zie je het toch niet. :D

13. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Jayden heeft het ook, goudgele korstjes, ik laat het gewoon zitten het is niet zo erg bij hem , ik smeer wel olie in zij haar en ik heb het pas geleden voorzichtig met een fijn kammetje wat weggehaald.

14. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Liam kreeg toen hij een paar maandjes oud was ook berg. Het ging rap weg toen ik zijn hoofdje ging wassen met baby zwitsal shampoo (was niet het eerste wat ik probeerde), verder niets op zijn hoofd gesmeerd. Ik gebruik nog steeds die shampoo en hij heeft nooit meer berg gehad.

Deel Deze Pagina