Is dit buikgriep?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Wilma, Apr 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb de halve nacht wakker gelegen van de steken in mn darmen en het gevoel alsof ik of n flinke scheet (sorry) of wat anders kwijt moest. Ook de hele tijd t gevoel alsof ik moest boeren.
    En smorgens kwam het er dan op de wc uit.
    De steken zijn nu nog maar heel af en toe te voelen (doen wel flink pijn!) en ik zit om t half uur op de wc.
    Ben mn vk aan t bellen om gerust te worden gesteld maar die is nu (12:17) natuurlijk net lunchen :rolleyes:
    pff voel me allerminst lekker :(

2. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    hoop het niet en wel voor je...

buikgriep is wel erg vervelend, maar kan volgens mij geen kwaad,
    hopenlijk krijg je gauw de verloskundige aan de lijn!

groetjes bambie

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Klinkt idd als buikgriep, is vervelend maar idd niet schadelijk voor je kleine zolang je maar genoeg vocht binnenkrijgt en houdt....

strekte!

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    hmm vervelend..
    als ik buikgriep heb loop is juist heel de dag over te geven......
    hopelijk kan je vk je straks te woord staan en je een beetje geruststellen...
    wel veel blijven drinken he! anders droog je straks nog uit....

5. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    hoi dit klinkt bekend. Ik had het gisterenacht. Heel veel buikpijn en krampen. Sóchtends aan de dunne en nog steeds veel buikpijn. Rond een uur of 12 op mn werk gespuugt en ben daarna naar huis gegaan. De hele middag liggen slapen, sávonds 2 beschuitjes met suiker en veel water drinken, en vanacht was het ineens over. De kleine springt nu ook weer vrolijk in mn buik rond, die was de afgelopen 24 uur ook wat stiller. En nu nergens meer last van. Schijnt een kort buikgriepje te zijn geweest. hopelijk is dit het ook bij jou.

6. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Pff krijg de vk niet te pakken.
    Krijg n bandje en n telefoon nr voor noodgevallen...maja...eeuwen oude vraag...is dit n noodgeval?
    Dus de huisarts gebeld... "telefonisch spreek uur is over 15 minuten mevrouw" zucht... Wil naar mn bed!

Maar als t nou n bacterie ofzo is hoe weet je dat dan? Hoelang duurt buikgriep normaal?

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou we houden t maar op buikgriep. Heb ik dat ook n keer mee gemaakt.
    Heb anderhalf uur op n telefoontje van de ha gewacht. Ze moest even kijken of een bepaald spulletje nu mag nu ik zwanger ben en zou terug bellen tussen 2 en 3...die belde maar niet en toen kwam mn vriend thuis en die heeft hij de ha maar weer gebeld omdat t al half 5 was....assistente: "tja ze heeft meer te doen natuurlijk heh, maar ze zal zo snel mogelijk terug bellen" :rolleyes:
    Het spulletje wat als piramide klinkt mag ik, maar liever niet....mn diaree is al bijna weg en als dat zo blijft blijf ik mooi van dat spulletje af. En moest ors hebben...weet ik ook hoe dat smaakt (heb t mn kinderen toen ze klein waren wel eens gegeven als ze diaree hadden)
    Verder heb ik nu overal pijn omdat ik op de bank lag te wachten op de telefoon en die eigenlijk niet geschikt is om op te liggen.
    Maar voel me gelukkig al stukkie beter :)
    Vriend lief is nu ors, avond eten en beschuit aan t halen, eene zoontje is mee en andere brengt mij steeds als ik mn glas leeg heb nieuw water.
    Heb ze goed afgericht heh! :)

8. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    en hoe is het vandaag?

Hopenlijk voel je je wat beter, als ik buikgriep heb ben ik meestal 2 dagen aan de dia, maar daarna gaat het vaak wel wat beter..

heb je ook koorts? want die moet je wel even in de gaten houden als je zwanger bent hé..
    groetjes
    bambie

9. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Dankjewel voor de interesse bambie :)
    Ik ben weer redelijk de oude, gek genoeg.
    Gister avond nog erg zwabberig en moe. Dus van 5 tot 9 geslapen en toen van 11 tot 10 weer. En nu voel ik me wel lekker eigenlijk.
    Heb zelfs honger.
    Maar als mama er niet is loopt het hier toch in de soep...dus er is geen brood... vriendlief is dit nu even halen. Heb al 2 beschuitjes op en die doen niet vervelend dus brood zal ook wel gaan.
    Die ors smaakt maar raar eigenlijk...is net zoete bollion alleen mis je dan t vet en de groente smaak :)
    Had verwacht dat t viezer zou zijn eigenlijk.
    Ben iig blij dat ik van die vreselijke krampen af ben zeg...pff

10. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    het schijnt te heersen hé die buikgriep,
    gelukkig voel je je wat beter :)

ik hoop dat de buikgriep mij overslaat, ben al misselijk genoeg zonder buikgriep :), de verloskundige zei me van de week dat het rond de 16de week beter zou moeten gaan met de misselijkheid en vermoeidheid.

wat is ors eigenlijk, ik heb er nog nooit van gehoord..

groetjes bambie

11. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    ORS is n poedertje met glucose en zout. Word vaak gegeven aan mensen die uitgedroogt zijn of dreigen te raken. Zorgt er voor dat je vloeistofjes weer aangevuld worden (je moet t oplossen in gekookt en afgekoelt water) en beter vast gehouden worden.
    En dat beter gaan kan zomaar elk moment komen nu hoor. Ik weet niet meer precies wanneer t bij mij was...geloof zo rond de 13 a 14 weken. Ineens niet meer zo duizelig en misselijk. Moe nog wel af en toe. Heb ik er van die dagen tussen zitten dat ik wel heel goed geslapen heb maar me nog vaatdoek voel. Zal er wel bij horen. Maar is beter te doen als je niet meer duizelig en misselijk erbij bent.
    En hopelijk blijf je idd van de buigriep verschoont...mensen wat een pijnlijke krampen zeg...Die wil ik noooooit meer hebben :confused:
    Heb mezelf maar op n armbandje getrakteerd op de braderie hier (naja...5 kraampjes martk rommel en n vietnamese loempia kraam...braderies zijn niet meer wat het geweest is :p) Vond ik wel verdient hebben ;)

12. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

Sep 16, 2007
    637
    0
    0
    aaah halo allemaal dan plaast ik even ook mijn symptonen! als het buikgriep is...Oh
    - vlindergevoel in mijn baarmoder (van buiten af venusheuvel)
    - steekjes van die scherpe steekjes (baarmoeder)
    - verhoogde temp. 37.2 / 37.4
    - lage ruppijn een soort spierpijn rechts onderin...!

gr. mij

Share This Page