Hey meiden, Ik weet dat ik al vanaf vorig jaar kamp met een te hoge bloeddruk, ik heb daar ook medicatie voor. Maar toen ik zwanger werd ben ik gestopt met de medicatie.. het is goed gegaan tot afgelopen woensdag toen begon hij erg te stijgen. Enige wat ik jammer vond is dat ik weg moet bij de Verloskundige. Maar goed donderdag hadden wij een afspraak in het ziekenhuis, weer aan de medicatie. Ze ging heel even de kleine bekijken. Altijd leuk voor ons. Maar toen begon ze flink beneden te drukken op mijn buik en bij de kleine zijn/haar hoofdje... Mijn vriend keek mij al aan met een bezorgde blik en ik hem. ( als ik dit typ schieten de tranen weer bij mij in de ogen ) Toen zei er zit veel vocht... ik haal er een collega bij om verder te kijken. ik mocht van de tafel af en gingen weer op de stoel zitten. wij dachten nou ze zal haar collega zo wel halen dan. Nee dat niet wij moesten gisteren naar Leeuwarden naar het ziekenhuis. Wij hebben donderdag op vrijdag nacht helemaal niet geslapen. Helemaal op daar naar toe met heel veel zorgen. en nog niks wetende kregen wij bij de gynaecoloog daar te horen of wij wel wisten wat er aan de hand was. Wij zeiden allebei nou nee niet echt. Ja dat er ergens veel vocht zit. maar waar??? geen idee. Toen kregen wij te horen dat ze misschien dacht na 28 weken dat ons kindje misschien toch een waterhoofdje heeft.. er ging van alles door mij heen. ik mocht gaan liggen en de gynaecologe ging kijken. na 10 a 15 min de kleine te hebben gezien bleek er HELEMAAL NIKS aan de hand te zijn. Dus wij kunnen met een gerust hart naar huis en alles nog een laten bezinken van wat er in de afgelopen 24 uur gebeurd was. wat stond ons leven even op de kop zeg Over 2 weken moet ik weer naar de verloskundige in het ziekenhuis. mijn vraag is kan ik aan haar vragen of wij een andere gynaecoloog mogen hebben? Sorry voor het lange verhaal.
Ze zei dat ik altijd bij haar terug kom.. Afgelopen donderdag was ik daar voor het eerst. Ik hoefde nooit naar het ziekenhuis.
He, wat akelig! Gyn's hebben vaak een beetje ( veel ) moeite met normaal te doen tegen mensen, dit zal je wellicht bij anderen ook treffen. Natuurlijk hadden jullie zelf kunnen vragen wat er aan de hand was, maar als je zo overdonderd bent ben je dat ws vergeten. Ik zou zelf dus eraan denken voor een volgende keer: vraag wat je niet snapt, vraag om uitleg hoe wat waarom en wat zijn de gevolgen?
Wat vervelend dat het zo gegaan is. Ik heb juist een hele leuke gyn neemt tijd. Dus zal gewoon vragen of je een andere gyn mag je moet je wel goed voelen bij die persoon.
ik mag de afspraak altijd zelf maken aan de balie in het ziekenhuis en als mijn eigen gyn geen plek heeft moet ik soms wel eens naar een ander. Als jij er geen lekker gevoel bij hebt, moet je gewoon bij de volgene afspraak vragen om een ander. In mijn ziekenhuis hebben ze 12 gynaecologen dus er zit er altijd wel eentje tussen die je wel ligt. Van de andere kant, kan een gyn natuurlijk ook een fout maken. Hij of zij zal jullie echt niet onnodig ongerust hebben willen maken, maar waarschijnlijk echt gedacht hebben dat er iets was. en dan nemen ze altijd het zekere voor het onzekere. Werd er trouwens gezegd dat het relatie had tot jouw medicatie? Of heeft dat er niets mee te maken?
Je kan natuurlijk aangeven dat je bij een andere gyn onder controle wil komen, omdat je in deze geen vertrouwen meer hebt. Ik zelf zou toch ook nog een afspraak willen met die betreffende gyn die mij op deze manier doorgestuurd had. Om te laten weten dat we de hele gang van zaken als erg onprettig en onzorgvuldig hebben ervaren. Doordat hij ons zo in het ongewisse heeft gelaten.