Is dit dan een driftbui?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sennavt, Mar 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sennavt

sennavt Actief lid

Feb 18, 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af, is het volgende wat ik omschrijf nou een 'klassieke' driftbui of toch wat anders?

Dochter (15 maanden) wil met de huistelefoon spelen, dit mag van mij niet omdat ze eerder al eens iemand aan het bellen was (moest er wel om lachen maar is niet de bedoeling :D). In eerste instantie moppert ze, daarna wordt ze stil. Na een halve minuut gaat dit weer over in mopperen. Vervolgens probeert ze het nog eens en wederom mag het niet. En dan gebeurt het.. Uit het niets volle bak volume krijsen! Niet zomaar krijsen, nee oorverdovend. Ik denk dat de hele buurt het horen kan! Niks kan haar kalmeren, een knuffel niet en negeren werkt evenmin. Dit houdt ze zo'n 15 minuten vol tot paars aanlopen, trillen en met haar voetjes over elkaar wrijven (hard!). Het lijkt een eeuwigheid te duren eer ze tot bedaren komt en na wat gemopper en gekreun is het weer over.

Deze/soortgelijke situatie heeft zich al meerdere malen voorgedaan deze week en het valt ineens zo op. Ook heeft ze zich al enkele keren krijsend te gronde geworpen om daar met haar armen over haar hoofd te liggen schreeuwen. Vanmiddag was het dus weer raak alleen dit keer hield ze het bijna een half uur vol, en begon ik me toch een beetje zorgen te maken omdat ze er bijna in leek te blijven :(

Ik vind het zo moeilijk haar zo te zien en niks te kunnen betekenen voor haar. Ze wil gewoon niks van me weten :( Als ik haar vast wil pakken duwt ze me weg of wil ze me slaan, maar als ik wegloop is het niet veel beter. Rustig tegen haar praten heeft geen zin, hoort ze toch niet ;) Boos worden heb ik soms neiging toe maar dat schiet helemaal niet op natuurlijk.

Ze heeft het er, merk ik, nog een beetje moeilijk mee dat ze nu niet meer alle aandacht heeft sinds haar broertje geboren is. Daar probeer ik zo goed mogelijk mee om te gaan door haar veel te betrekken overal bij en ook proberen regelmatig alleen tijd met haar te hebben. Dit lukt niet altijd. Zou hier de oorzaak (kunnen) liggen?

Ik vind het lastig om hiermee om te gaan en weet niet zo goed hoe ik haar hierbij kan helpen en ook kan zorgen dat het minder vaak voorkomt (nu zo'n 2 á 3 keer per dag) of in ieder geval minder heftig. Ze heeft best een pittig karakter maar dit heb ik niet eerder bij haar gezien :$ Ze lijkt wel helemaal in zichzelf gekeerd te zijn op zo'n moment.

Tips zijn welkom!

Share This Page