We krijgen een jongetje! Superleuk, maar een leuke jongensnaam vinden vind ik zo lastig! We willen graag iets korts en Hollands/ Fries. Daarnaast vind ik het zelf belangrijk dat het een naam is die je niet al te vaak hoort en die ook leuk is als je ouder bent. We hebben nu een paar opties: - Roelf - Tjibbe - Wout Ik vind ze alledrie leuk. Roelf het meest bijzonder, maar ik twijfel of de uitspraak lastig is. Tjibbe heb ik beetje last van de associatie met Joustra... maar goed dat soort dingen verdwijnen ook wel En Wout is volgens mij wel populair aan het worden. Dus ben erg benieuwd naar even wat objectieve meningen!
Ik vind Wout het leukst! Inderdaad de meest bekende naam uit het lijstje maar het voordeel daarvan is dat hij nooit zijn naam zal hoeven te spellen. Verder ken ik weinig "Friese" namen dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik dacht wel meteen aan Sven...ook erg leuk! Of Jens!
Leukste Wout. Roelf is wel een beetje een tongbreker. Nog wat opties: Jente Jelte Jurre Noud Rolf of Roef
Roelf vind ik leuk maar ik denk dat veel mensen de o zullen missen of toch zullen uitspreken als ze de naam zien staan en er dus Roelof van maken. Roef of Roel lijkt me dan praktischer. Tjibbe vind ik leuk, ik moet dan alleen wel denken aan Tsjêbbe Hettinga (dichter), Joustra ken ik niet En het klinkt misschien een beetje als 'chippen'. Tibbe vind ik nog net wat leuker en klinkt ook mooier, vind ik. Wout vind ik ook tof maar wat minder interessant, Walt is de Friese oorsprong van die naam, die vind ik dan leuker. Andere ideetjes: Abe, Abbe Aldrik Alger Are, Arre Auke Bent Berre Dieuwe, Dieuwer, Dieuwert Djurre Doede Douwe Eelke, Eelko / Eelco Ese, Esse Falke, Falko, Falk Fedde Feie, Feike Fen, Fenne Folke Friso Gerlof Gjalt Habe, Hebe Hadde, Hedde Halle Hedser, Hedse Heike, Heiko Helmer Hidde Ibe, Ibbe, Ibbo Ibele / Iebele Ico, Ivo Ide, Idde Ids Ige / Iege, Igge Ime / Yme / Ieme, Imme Ine, Inne, Inno Jebbe, Jibbe, Jippe, Jip Jeije Jeldert, Jildert, Jillert Jelger, Jeljer Jelle, Jelke Jelmer, Jelmar, Jolmer Jelt, Jelte, Jeltse Jerre Jetse / Jetze, Jitse Jile, Jille, Jilke Jilles Jimme Jisse Jorrit, Jurryt Jouke Jurre, Jorre Kanne Keije Lieuwe Loetse Meint, Meinte, Meine Nanne, Nanning Nisse Oele, Ollo Onne, Onno Pelle Pike / Pyke Rein, Reint Reitse Rense, Rinse, Rintse, Rintje Riemer / Rimer Rien, Rients Rienk, Rink, Rinke Ritsger Rodmer, Rudmer / Rutmer Roemer Romme Ronne, Roan Sabe, Sale, Sape, Sake Sarre, Samme Seije / Sije Selle Seppe, Sepke Siard, Sierd Sibald, Sebald, Sibold / Sibolt, Sibbelt Sibe / Siebe, Sibbe, Sibbele Side, Sido Sieds / Siets Sier, Sieger Sies, Sieze Sietse / Sytse / Sietze / Sytze / Siedse Sieuwe, Sieuwerd Sil Sipke, Sippe, Sipe Tabe, Tiebe, Tibbe, Tjibbe Teije / Tije Tidde, Tide / Tiede Tjalling, Tjalle Tjeerd Walt Wessel Wibe / Wiebe / Wybe, Wibo Wibren / Wybren / Wiebren Wietse / Wytse / Wietze / Wytze Wimer / Wiemer Wobbe, Wubbe, Wubbo Ykle, Ikele Ynse, IJnze Ynte, Yntsen Ype, Ypke
Ik vind ze alle 3 niet echt leuk. In elk geval niet mijn smaak Maar uit deze namen zou ik kiezen voor Roelf. Tjibbe doet me denken aan het geluid wat een bepaalde vogel maakt Wout zie ik een oude man voor me Wouter vind ik dan wel weer leuk
Roelf maar liever Rolf of Roel! Wout vind ik geen naam maar een afkorting van Wouter Tjibbe niet mooi
Dank voor jullie reacties, dat is echt fijn! Roelf bleek een oude familienaam van mijn man kwamen we achter, dat vind ik nog een extra leuk tintje. Maar de uitspraak is ook echt iets. Djurre vind ik ook leuk, die gaat op het lijstje erbij! Is in combi met een korte achternaam die erg sprekend is, daarom valt snel veel af. En dochtertje heeft een naam die eindigt op -ke, dat heb ik liever niet nog een keer. Lastig hoor die namen!
Roelf vind ik de leukste van dit rijtje, maar leuker nog Rolf (of Wolf ). Tjibbe is iets te Fries naar mijn smaak, klinkt voor mij als Rotterdammer een beetje raar. En Wout vind ik persoonlijk erg hard.
Wout vind ik leuk, hoorde laatst ook Boet (al weet ik nog niet wat ik daarvan vind), maar Hidde vind ik ook erg leuk. En Tjibbe is "te" Fries zeg maar.
Bedankt allemaal! We hebben al een Boet in de familie... Gaan er ff goed over nadenken, gelukkig hebben we nog even
Zelf heb ik Tibbe als grote kanshebber op mijn lijstje staan. Tjibbe heeft voor mijn gevoel een letter teveel. Tjeerd en Tjerk vind ik trouwens wel leuke Tj- namen die goed in je rijtje passen.