ervaringen met friso voor spugende baby's?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by angela24, Dec 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angela24

angela24 Actief lid

Jan 28, 2006
    409
    0
    0
    Mijn dochterje Liz spuugt erg veel. Daarom ben ik al vrij snel begonnen met de johannesbroodpitmeel. Ik gebruik nu de kruidvatvoeding en ben hier erg tevrden over. Hij is ook bijna de helft goedkoper!
    Deze week kwam ik een andere moeder tegen die heel tevreden was over de friso voor spugende baby's en zei dat haar dochtertje helemaal niet meer spuugde sinds ze dit ging gebruiken. Hebben jullie hier ervaring mee?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,346
    36,201
    113
    Hoi Angela,

Mijn zoontje heeft verborgen reflux. Hiervoor gebruikten wij ook friso comfort (de voeding tegen spugen), maar dat was hier niet genoeg. Wij moesten hier alsnog extra schepjes jhbm aan toevoegen. Je hebt trouwens ook een comfort voeding van kruidvat hoor.

We zijn toen overgestapt op kruidvat gewone voeding, met 5 schepjes jhbm erin, bevalt hier prima. Waarom meer betalen als het goed gaat op de kruidvat.

Als je kleine heel veel spuugt is alleen comfort misschien ook niet genoeg. Wij voegden aan de comfort nog 3 dikke scheppen jhbm toe.

3. angela24

angela24 Actief lid

Jan 28, 2006
    409
    0
    0
    Oh wist niet dat kruidvatmerk deze ook had.
    De friso is inderdaad duurder maar met de nutriton bij de voeding betaal ik ongeveer nog evenveel. Zal morgen wel eens kijken naar de kruidvat comfort.
    Thankx voor je reactie!

4. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,278
    2,978
    113
    Wij hebben voor onze dochter Friso comfort gebruikt. Ze had erg veel last van spugen, zelfs 1,5 uur na een voeding! Toen we overgestapt waren naar de comfort ging het een heel stuk beter. Helemaal over was het niet, maar het scheelde me heel veel was!

Succes!

Groetjes, Lotte

5. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    Wij gebruiken kruidvat comfort,dat is voor het spugen met 4 extra scheppen jhp.....Ze krijgt ook zantac tegen het spugen,omdat enkel de voeding niet voldoende is......

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben je al naar de huisarts geweest vanwege het spugen?
    He tis beter om eerst te kijken wat de oorzaak van het spugen is. Sommige kinderen hebben last van een slecht werkend maagklepje, waardoor er maagzuur omhoog komt (reflux). Dan is het vaak beter om ook medicatie te krijgen, omdat het maagzuur de slokdarm kan beschadigen wat erg pijnlijk is.
    Maar sommige kinderen spugen gewoon. Omdat ze een beetje te vol zitten bijvoorbeeld. In dat geval heb je geen spuugprobleem, maar een wasprobleem. Dan is het echt niet nodig om naar duurdere soorten voeding te grijpen, maar gewoon een kwestie van handdoeken bij de hand en truitjes verschonen.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Jarissa heeft ook een hele periode Friso Comfort gehad. Hielp hier erg goed tegen het spugen. Is wel lichtverteerbaar dus ze kreeg op een gegeven moment sneller honger. Even uitvogelen en proberen en bij haar was de ideale mix een fles met half Normaal en half Comfort.

Share This Page