is dit dan raar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ellen291982, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkidinkidoe

23 nov 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Linne
    hier nog eentje hoor! We krijgen een meisje en ze gaat heten: FLOOR!

Klaar. Basta, geen geheimen! Kan ik toch niet bewaren! :D

2. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik ben nog niet eens zwanger, maar ik heb mijn moeder en schoonmoeder al wel de meisjesnaam verteld.
    Ik heb zelf erg lang aan die naam moeten wennen, toen ik het een paar jaar geleden voor het eerst hoorde vond ik het eigenlijk een rare naam, maar op de een of andere manier is ie blijven hangen, en nu 'past' het gewoon bij ons eventuele meisje.
    Vandaar dat we die naam met hun hebben gedeeld, om ze te laten wennen..en ja hoor, allebei hun reactie was "Hoe?"
    Maar nu een paar maanden later vinden ze het eigenlijk ook wel leuk, en hebben we het al over haar/hem.

Ik weet het...misschien komen ze wel nooit, maar ja hoop doet leven nietwaar? ;)

En het geslacht zou ik heel moeilijk voor me kunnen houden, ik zie mijn moeder elke dag, dat ga ik echt niet trekken.

Niks op tv, dan krijg je van die lange verhalen hier.....

3. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi,

Iedereen mag van ons weten wat het wordt, dat maakt ons niks uit. Maar de naam blijft echt voor iedereen een verrassing, voor ons nu ook nog want we komen er voorlopig niet uit, maar das een ander verhaal.

Ik vind het niet leuk om de naam te vertellen,er mag nog wel een verassing overblijven , maar das voor iedereen anders en dat moet iedereen ook zelf weten.

Wat ik veeeel irritanter vind, is de reacties van mensen nadat ze wisten wat we kregen, we hebben namelijk al een dochter en krijgen nu een zoon. Reacties: oh dan zijn jullie nu zeker wel blij! of: dat zal je man wel erg leuk vinden, een man erbij. Nou uiteraard zijn we blij, maar vooral dat de 20 wk echo er goed uitzag en dat het allemaal gezond is en goed groeit, je bent maar wat gezegend met een gezond kind, en jongen of meid, wij vinden allebei even leuk!

Lfs Manon

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

de laatste dagen van mijn zwangerschap noemde ik mijn zoon ook bij zijn naam, maar niet waar anderen bij waren. Ik vond het een mooie verrassing om de naam pas na de geboorte bekend te maken. ik snap wel je aandrang om de naam te willen vertellen, maar ik heb het niet gedaan. Tja wat is raar... ieder voor zich toch?

5. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Vond ik ook best raar. Iedereen wist wat het zou worden en de naam was voor/van ons. En dan opeens, als de baby er is, zeg je de naam steeds hardop, de naam die al zo lang 'bekend' was maar niet volop gebruikt...

6. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Wij zouden beiden niet vertellen, geslacht en naam niet. Maar na de 20-wekenecho voelde ik toch zo'n aandrang om het mijn moeder te vertellen dat ik dat maar gedaan heb. Daarna besloten om het iedereen maar te vertellen. Alleen de naam houden we geheim. Mijn vriend zei al dat ik de naam er per ongeluk toch wel uit zou floepen, maar dat heb ik nog niet gedaan. Hij wel, twee keer achter elkaar zelfs tegen zijn zusje. Gelukkig had ze het niet gehoord, omdat zij zelf toen iets ergs had meegemaakt en er gewoon niet bij was met haar hoofd.
    Nu ben ik ze een beetje aan het teasen. Ik heb verteld dat het 5 letters zijn (waar), een begin letter tussen de f en t (waar), eindigend op een a (waar) en tegen de vriend van mijn schoonzus dat het met een s begint (niet waar). Dat het niet met een s begint, weten ze nu en nu zijn ze aan het raden. Mijn schoonzus kwam gisteren met tanja, dat is het dus niet. Ze noemt die naam, puur om mijn reactie te zien.
    Maar goed, het is een meisjesnaam en er zijn nog zoveel mogelijkheden.

7. Tirety

Tirety Lid

7 okt 2008
    29
    0
    0
    Sneek
    Ik vind het niet raar. Het is jullie eigen keus. Mensen kiezen er vaak voor om het geheim te houden tot de baby geboren is, maar als jij nou de naam meteen al bekent wil maken is dat toch ook prima? Niks raars aan!

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha is niks mis mee hoor! ik ben gewoon te nieuwschierig en kan het echt niet volhouden. Dan zijn 9 maanden opeens heel lang. En we wilden gericht shoppen. Het viel me op namelijk dat er bij ons veel blauw of roze is en weinig voor allebei.

gelukkig zijn de meiden die zwanger zijn korter zwanger dan mij en eentje is langer maar die krijgt een jongen dus die kan de namen al niet afpakken en die staat ook ver van me af.
    ik vind het altijd zo vals om namen af te pakken.

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wij hebben een probleem!
    Ik wil graag weten wat het is, mijn vriend niet. En als we het dan wel weten, wil hij dat niemand anders het weet! Ons geheimpje, zeg maar.
    De namen hou ik wel voor me, die vertellen we sowieso nog aan niemand.

Maar ik denk dat het veel praktischer is dat mensen om ons heen wel weten wat wij in de maak hebben! Inderdaad, niet geheel onbelangrijk, om de cadeaus. En als wij het wel weten dan is het duidelijk aan de babykamer te zien wat het wordt! Dus dan mag niemand d3e babykamer zien totdat ons kleintje er is! :(

Ik denk dat ik er nog maar even stevig tegen aan moet praten om mijn lieverd over te halen! :D

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Weet je,je loopt bij dit soort dingen altijd tegen andere meningen aan.

Mijn man wilde het bij Ruben ook aan niemand vertellen,gewoon ook omdat dat niet 'hoort'. Mijn familie uit Spanje vond het maar raar. Die vroegen wat wordt het, hoe gaat hij of zij heten........Het is maar net wat je gewend bent.

Ik wil ook graag weten wat het word,en wat mij betreft mag iedereen het weten!

Maar ik kreeg ook wel te horen dat de verassing er af zou zijn.
    Alsof er niks meer aan is als je kindje geboren word en je weet al of het een jongen of een meisje is :D :)

Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich lekker bij voelt!

Deel Deze Pagina