Mijn dochtertje eet sinds een paar weekjes 's avonds een groentehapje (meestal uit een potje). Eerst een paar hapjes, maar nu hapt ze meestal 1/3 tot een 1/2 potje weg. Nou lijkt haar poep de volgende dag wel verdacht veel op de groentehap van de dag ervoor... Zo hadden we gisteren de andijviestampot van Olvarit en de poep die er vandaag uit kwam had zo uit het potje kunnen komen.... Neemt ze dat spul nou niet goed op of is het normaal dat die poep er zo uit gaat zien als ze meer bijvoeding krijgen? Ze heeft overigens verder geen problemen met poepen, komt dagelijks, soms 2-3 keer per dag en is meestal vrij soepel.
Haha geweldige onderwerp omschrijving.... Hier sinds de vaste voeding naast de gebruikelijke "brij" ook vaste drolletjes. Deze zijn wat groeniger dan de gele "brij" van de flessen. Ik herken het dus niet maar ik durf je niet te zeggen of het wel of niet normaal is....
Ik met mijn gezonde "hollandse boeren" verstand denk dat dat normaal is. Als ik spinazie heb gegeten kleurt mn poep ook anders dan dat ik rode bieten heb gegeten. Als ze goed blijft groeien en geen hongerige indruk maakt en/of buikpijn heeft zou ik me er niet te druk om maken als ik jou was.
Ik geef eigenlijk alleen maar verse groenten, dus heb alleen met spinazie en worteltjes weleens dat de ontlasting een beetje groener of oranjeachtiger als normaal is. En kiwipitjes, die komen er heel doorheen Maar nu heb ik haar toevallig gisteren zo'n fruithapje uit een potje gegeven, en vandaag had ze een totaal andere ontlasting! Het leek precies op die gemengde fruitsoorten uit het potje. Ik denk dat er toch veel kleurstoffen inzitten en dat ze dat ook uitpoepen.
Het is inderdaad groener, vandaar waarschijnlijk mijn associatie met de andijviestampot van de vorige dag En het is ook vaster, soms echt van die klodders die aan haar billen blijven plakken. Ze laat overigens ook veel meer scheten overdag, echt van die hele harde. Dan denk je dat haar broek vol zit maar nee hoor! En dan moet ze er zelf om lachen soms
heel herkenbaar, als ik potjes geef heeft viktor dat ook bij vers eten is dat minder. ik zeg ook vaak oh dat is een .... luier. kiwi, mandarijn, wortels ed. is erg goed te zijn trouwens.
Haha ja scheten worden hier ook meer gelaten. Alhoewel hij dat ook al best veel deed met alleennflesvoeding. Hem wel t idee dat hij ook meer boert..... Ja echt vast is de ontlasting. Het gekke is dat er hier steeds een klein drolletje uit komt (paar keer per dag soms) en 1 keer in de 2/3 dagen komt de "flessenbrij"
Hier gisteravond geprakte worteltjes gegeven. Kwam er idd precies hetzelfde uit als dat ik het gegeven had. Denk dat de spijsvertering voor vaste voeding nog niet helemaal op gang is oid. Maak me er niet druk om, uiteindelijk zal hij het goed gaan verteren.
Wortels en pompoen kwamen er hier ook hetzelfde weer uit. Broccoli zorgde voor enorme "groene pitjes" billen en mais en doperwtjes, die werden heelmaal niet verteerd.. Is niet ongwoon dus
Heel normaal, darmpjes zijn nog lang niet klaar met ontwikkelen dus verteren ze nog niet alles even goed. Daarom blijft melk nu ook nog zo belangrijk, dat levert nog steeds de belangrijkste voedingsstoffen.
Oke, niks geks dus. Tja haar flesje melk is ook nog met stip favoriet hoor... Hoewel pap een goede nummer 2 is geworden (bambix met appelsmaak)
Ons mannetje poepte zelfs watermeloen er weer in stukjes uit En nu kan ik ook nog zien dat hij worteltjes of tomatensaus heeft gegeten de vorige dag.
Wat het ook kan zijn is dat er tandjes aan zitten te komen, bij onze dochter word het dan meestal groen of het komt eruit zoals het er in kwam. Ook hier veel scheetjes maar dat komt volgens mij doordat ze niet zoveel boertjes laat, en het lucht moet er toch ergens uit hihi
De darmen van de baby kunnen nog niet alles goed verteren. Daarom vind je het vaak ongeschonden terug in de luier. De darmen kunnen er nog vrij weinig mee. Daarom is het ook maar bijvoeding en blijft melk de belangrijkste bron van voedingsstoffen
is inderdaad heel normaal dat het goed te zien is wat er de vorige dag ingegaan is. Ik moet zeggen dat mijn zoontje het nu wel goed verteerd en ik een stuk minder kan zien wat hij gegeten heeft