Dag allemaal. Maanden lang hebben wij onze zoon van nu 7 maanden om de 3 uur nog een fles moeten gegeven, toen hij 6 maanden was zat hij nog op 6 flessen per dag. Hij melde zich steeds en dronk ook 'genoeg'. Als hij een groentehapje had gehad wou hij na een half uur alweer een fles die ook leeg ging. Ineens van de één op andere dag is het helemaal omgeslagen. (is trouwens gebeurd nadat we over zijn gegaan naar de opvolgmelk) Als hij 's morgens om 6 uur een fles krijgt en zich om 13:00 nog steeds niet gemeld heeft voor een fles en ik hem tóch één aanbied drinkt hij maar de helft leeg. Hij is altijd al een slechte drinker geweest. Nou moeten ze minimaal 500cc melk per dag drinken. Hij komt dagelijks gemiddeld op 420-480. Hij laat zo ineens écht uren tussen een fles. Zal hij nu zelf hebben aangegeven dat hij een ander ritme wil? Is het niet erg dat er 8 uur tussen een fles zit overdag? Hij eet nog steeds geen brood of een rijstewafel want dat krijgt hij niet weg. Dan begint hij bijna over te geven en wil daarna echt niks meer. Thee, water en sterk verdunde diksap gaat er ook niet bij hem in. Dus de extra vocht díe hij krijgt is fruithapje en groentehapje. Herkenbaar bij iemand?
Hier ook perioden met minder drinken... Wij gaven op die dagen extra pap en yoghurt. Vind 8 uur tussen flessen wel erg lang, maar meer dan vaker aanbieden kun je niet doen denk ik?
Opvolgmelk verzadigd idd meer. Ik zou zelf toch proberen om een ritme in te bouwen mbt de flessen en voedingen overdag. 8 uur tussen twee flessen is idd wel erg lang. Ik zou max 4 uur aanhouden. Succes
Met 7 mnd ging mn dochter ook na 3 flessen over. Dat is heel normaal ! Met 9/10 mnd gaan veel babies over naar 2 flessen. Rond 7 uur krijgt mn dochter haar eerste fles en rond 2 u pas de tweede en soms later als ze lekker aan het slapen is. En dan rond 20u de laatste. Maar hier zijn de flessen wel "groot" 180/6. Geen zorgen maken hoor ! Als extra kan je yoghurt geven zodat je kleine genoeg zuivel binnen krijgt.
Als je 4u max ertussen houdt kom je nooit van die kv af. Als de bijvoeding goed gegeten wordt kan dat echt wel hoor 3 flessen per dag. Als groentes en fruit goed gaan en dan yoghurt als tussendoortje aan bieden komt het wel goed ! Brood etc gewoon blijven aanbieden er komt een dag dat het gegeten wordt.
hier ook 180/6. meer krijg ik er niet in. als hij 3 flessen van 180/6 leeg drinkt heeft hij genoeg. alleen de flessen gaan niet echt leeg. iemand zei net dat ik max. 4 uur tussen de fles moet laten. dat zou juist betekenen dat hij weer naar 5 flessen gaat. en ik kan hem wel om de 4 uur een fles geven maar dat drinkt hij niet leeg. soms wil hij hem helemaaal niet na een paar uur na de vorige fles. dus dat lijkt me niet echt een optie minimum is dus 500cc per dag. hij komt rond 450. hij is nooit zo'n drinker geweest. ik bied de fles nu wel wat vaker aan. maar ja, als hij niet wil dan wil hij niet. kan hem moeilijk dwingen natuurlijk vind het zo bijzonder dat ineeeeens alles is omgegooit. voorheen na 3 uur alweer een fles. en nu meld hij zich nog niet na 6/7 uur overdag.
haha. ja dat bovenste viel mij ook op yoghurt is nog wel een idee. inderdaad voor de zuivel. gewoon magere yoghurt? of volle? fruit en groentehapjes gaat prima. daar krijgt hij genoeg van binnen en hij vind het heerlijk. brood / rijstewafel blijf ik dagelijks aanbieden. komt niks van terrecht maar ja, als ik het achterwege laat leert hij het natuurlijk nooit. ik moet zijn fruit ook altijd mega glad pureren. als het ook maar iets te dik is wil hij het niet hebben.
Je kan het beste griekse of turkse yoghurt halen. Is een vol product en niet zo zuur en ook lekker stevig. Dus glijdt niet zo van het lepeltje af. Een vriendin van mij geeft als ze op bezoek is bij ons roosvicee vanaf een lepeltje zo gaat er toch minimaal 50 cc naar binnen per keer. Misschien kan je dat ook nog even doen. En als het lang zo aanhoudt dat er geen stukjes zou je denk ik hulp in moet schakelen. Geen zorgen maken 3x180/6 is voldoende hoor en je kan inderdaad niet dwingen.
Onze zoon is ook 7maanden en drinkt al weken maar 3 flessen, natuurlijk ook fruit en groente en soms een broodkorstje tussendoor. Wij hebben er zelfs moeite mee om er 3 flessen in te krijgen, het liefst eet hij "vaste" voeding. yoghurt gaat er soms nog wel eens in maar ook lang niet altijd. Verder drinktie wel graag water uit een beker. Voor de melk hebben we hier ook vanalles geprobeerd: -andere merken -andere speen -uit n beker -van een lepel -door de groenre mengen -als pap ofdoor de yoghurt geven Niets hiervan heeft geholpen, geef em nu extra vitamine D en blijf gewoon vanalles aanbieden, verder rustig blijven en wachten tot de fase weer voorbij gaat
Rond die leeftijd werd het hier ook minder op zijn aanvraag, maar meer met ons ritme mee. Dus ontbijt(papfles)-tussendoortje (fruit)-lunch (fles/brood)-tussendoortje (fruit/babykoekje/fles)-avondeten-tussendoortje(fles).
Ik heb begrepen dat het in principe geen probleem is als je kindje minder dan 500cc opvolgmelk drinkt, maar dat je dan vitamine D bij moet geven. En aanvullen met ander zuivel inderdaad.