mijn zoon krijgt weer tanden of misschien een kies.. nooit eerder luieruitslag gehad en nu.. ik smeer sudocreme, maar dit lijkt te prikken. wat smeren jullie, er is zoveel te krijgen en wil er zeker van zijn dat het niet prikt..
ja, dat smeer ik nu inderdaad, maar had het idee dat dat te "waterig" is, dus dat het niet goed afsluit. maar bepanthen is dus wel goed?
Heb je dan wel de zalf en niet per ongeluk de creme? Want voor luieruitslag moet je echt de zalf hebben en hier bevalt ie ook uitstekend.
sudocreme hielp bij mijn zoontje ook niet echt goed, maar ik gebruik nu de billenzalf van weleda en die doet echt wonderen! Na 2 luierwisselingen waren zn billetjes al niet meer rood!
zo, heb net inkopen gedaan. ik heb de weleda balsem genomen en een pot zinkolie. dat ga ik eerst maar eens proberen. verder weleda bodymilk (stond als tip op de site om daarmee eventueel de billen mee schoon te maken) en sensitive doekjes van pampers (kan ie morgen mee naar het kdv nemen). zo moet het vast lukken, bedankt voor de tips.
een katoenen luier onder zijn gewone luier helpt uitstekend heb de tip van mijn moeder gehad volgende dag was de uitslag weg
HAHA ik had hetzelfde probleem. Heb echt alle middeltjes geprobeerd niet normaal meer. (Zie topic help hardnekkige luieruitslag) Maizena werkt wel, het houdt de boel goed droog. Echter kan het droge huidje erg schuren. Dus onder het mom bakken en braden Billetje afdoen met doekjes besmeerd met JAWEL olijfolie. Zo krijg je de ontlasting er over het algemeen goed af en is de huid geolied... Beetje maizena in de luier voor extra vochtopname en je bent er zo van af. (In ieder geval bij ons...) Suc6
Wassen met water ipv die geparfumeerde billendoekjes, misschien nog met een watje met olie voor hardnekkige restjes. Dan billenzalf van Weleda en Nature care luiers van de Etos. Dat werkt hier het beste. Vaak wordt er alleen naar de zalf gevraagd, maar ik vind dat de luier ook een hoop scheelt.
Thijs heeft 2 weken terug ook enorme luieruitslag gehad, door inderdaad zure vieze broeken. Konden we haast niet tegen smeren. Sudocreme prikt inderdaad. Nu kwam oma met een geweldige tip: Schoonmaken met water en wat babyolie, geen zeep gebruiken of billendoekjes 2 keer per dag daktarin creme, s ochtends en s avonds (tegen schimmelinfecties) even kwartiertje in laten trekken dan zinkzalf erop. Bij ieder luierwisseling insmeren met zinkzalf. En voor de nacht een enorme laag uierzalf erop. Mocht hij dan poepen dan beschermd dit daar tegen zodat het niet nog erger wordt. Binnen een dag knapte het op en na twee dagen was het al bijna weg! Succes
Maizena! huis tuin en keuken middeltje ik weet et, maar et helpt uitstekend! Kreeg de tip van mn kraamhulp toentertijd.....
ga de maizena ook maar halen. ik heb gister met watjes en olie schoongemaakt en gesmeerd met weleda en daarover een laag zinkolie. zag er vanochtend beter uit (dus wel goede producten gevonden!). ging hij vandaag naar het kdv en wat denk je, open plekken op zijn billen vanavond. zo zielig. hoop dat de maizena wil helpen....