Mijn zoon is eigenlijk heel makkelijk, alleen de laatste week is het helemaal mis. Steeds als ik hem in bed leg, is hij volkomen overstuur. Ontroostbaar eigenlijk. Elke avond is hij tegen me aan, in slaap gevallen, anders was hij niet rustig te krijgen. Als hij wakker is, is hij vrolijk. Alleen het in bed leggen is een ramp. Hij is echt schor van het huilen. Zo zielig! Hij had ook nog de pech, dat hij woensdag zijn inentingen moest hebben. Hier is hij ook niet lekker van geweest. Vanmiddag ga ik even naar de ha om zijn oortjes na te kijken. Ik ken hem zo helemaal niet. Het kan ook nog zijn dat hij er aan moet wennen dat mama weer werkt (2 weken geleden begonnen). Kan het ook nog de 4 1/2 maanden sprong zijn? Hoe waren jullie kindjes bij deze sprong?
Huilt hij alleen als je hem 's avonds in bed legt of ook overdag? En als je hem in de box legt, huilt hij dan ook? Lune zit volgens mij al weken in een sprong, ze leert van alles de laatste tijd en is flink van slag. Vooral 's avonds is het huilen, huilen en nog een huilen Ook is ze aan het 'mieren' met haar flesjes en is snel chagrijnig. Het is hier dus al een tijdje heel gezellig :-s Ik zou idd uitsluiten dat er iets medisch aan de hand is en verder gewoon lekker bij je pakken. Het kan ook heel goed een combi zijn van de dingen die je opnoemde. Gaat vanzelf weer over, lekker vertroetelen! Hoop dat je kleine man snel weer zichzelf is! Dat scheelt bij jou ook weer een hoop onrust en onzekerheid (lastig soms he..)
Het is vooral 's avonds. Maar ook als ik hem in bed leg voor een middagslaapje. Ook drinken doet hij minder goed. Eerder gingen alle flessen leeg, nu laat hij soms behoorlijk wat staan. En inderdaad miemelen (oftewel mieren0 met de fles. Het komt wel erg overeen, met wat je schrijft. Als hij eenmaal slaapt, slaapt hij goed. In de box huilt hij niet. Laten we dan maar hopen, dat het snel weer overgaat.
Denk dan toch echt een sprongetje.. Als hij last zou hebben van zijn oortjes of nekje ofzo dan zou je denken dat hij ook in de box zou gaan huilen. Daar ligt hij tenslotte ook plat. Een dezer dagen gaat je kleine man vast laten zien wat hij allemaal heeft bijgeleerd Niet om je te ontmoedigen, maar Lune zit al weken in deze sprong. Maar ze leert ook steeds een beetje bij, het arme kind Hoop wel dat het snel over is, kan zo frustrerend zijn.. Geef je hem voeding op verzoek of op schema? Ik zat met Lune op een redelijk strak schema waar ze het goed op deed. Maar nu niet meer, dus geef meer op verzoek. Dat helpt wel, ze drinkt ietsje beter en komt 's nachts niet gelukkig. Ze huilt ook soms tijdens het drinken en hapt raar naar de speen. Naja, gaat vast wel weer over. Succes met je man!
Hahaha, dat zijn bemoedigende woorden. Dankjewel dames! Net van de dokter terug, inderdaad niets aan de hand. Dan zal het toch wel echt het sprongetje, wat zeg ik: DE SPRONG zijn. Dus we kunnen onze lol weer op vanavond. Joehoe, ik heb er nu al zin in. (not). We hadden inderdaad een vrij strak schema. De voedingstijden zijn verder onveranderd, maar de rest wel. Hij is eerder wakker en is op rare tijden moe. We gaan er maar in mee, anders kan ook haast niet. Nou, extra knuffelen dan maar!
Ik moet zeggen demi heeft er neit elke dag last van. Ze heeft een paar dagen gehad waarop ze zo nu en dan ontroostbaar was, momenten dat we duidelijk nieuwe dingen zagen aan haar, nieuwe vaardigheden. En nu vd week drinkt ze weer een paar dagen slecht. Dus het lijkt hier in etappes te gaan.
Amber heeft deze sprong juist helemaal nergens last van, ze heeft alleen weer een hele grote stap in haar ontwikkeling gemaakt. Ze is juist vrolijker en slaapt beter! Hoop dat ie niet alsnog komt!
Heel herkenbaar! Sanne is ook opeens eerder wakker als anders, ze zit erg te meiren met haar flessen, drukt steeds de speen eruit en is heel snel afgeleid. Ook is ze chagarijniger als anders.
Damani huilt dus elke keer in de maxi cosi in de auto, heb al een paar keer moeten stoppen en hem langs de weg eruit moeten halen om te troosten ! Zweet droop van 'n rug... En daarbij had hij dinsdag z'n prikken en was hij strontverkouden, afgelopen vrij en zat sliep hij bij mijn ouders en hij heeft ook heel veel gehuild ! Zo zielig... Maar vandaag is hij best aardig opgeknapt en slaapt hij goed! -x-x-x-
Hier ook. Begon met doorkomende tandjes, toen griepig (hoesten, verkouden), maar niets ernstigs. En nu nog steeds 's avonds een drama. Dus een sprong neem ik aan (hij is 2 weken te laat geboren, dus komt het eerder)
Mijn zoon is ook 2 weken te laat geboren. Ik denk ook dat het de sprong is. Vandaag ging hij zonder morren slapen. Heerlijk!
Pfff...ik kan er helemaal over meepraten dit keer. Al lijkt Sam erg vroeg voor haar 4 1/2 maand sprong. Ze is 3 weken te laat geboren, kan dus misschien. Ik herken haar helemaal niet meer. Ze is altijd een enorme slaapkop geweest, sinds een krappe week is dit helemaal voorbij. Alleen nog maar hazeslaapjes, ook is ze een stuk stiller en lijkt ook afwezig. Ze is aan het vechten tegen haar vermoeidheid, dit gaat gepaard met gillen/huilen en brullen. Erg sneu voor dat kleine meisje! Ik hoop dat het snel overwaaid en dat ik lekker mijn vrolijke meid terug heb! Hoe lang duurt deze sprong ongeveer? Dan kan ik vast aftellen.... Succes iedereen!
dr is ook een sprong ronde 12 weken, dus daar kan jouw kindje ook in zitten. En hoe lang ze duren is per baby verschillend