Loopt ze achter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bo20, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi!

Onze kleine Chloé is nu bijna 11 maanden, maar maakt totaal geen aanstalten tot kruipen, tijgeren of staan/ lopen. In haar loopstoel loopt ze wel het hele huis door en zitten kan ze ook zelfstandig, maar als het andere.. liever niet! Is ze laat hiermee? Moet ik me zorgen maken of eventueel op een bepaalde manier stimuleren?

Ik zie bij veel andere kindjes dat ze rond deze leeftijd toch enigszins wat beweeglijker zijn..

2. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik heb amy ook echt moeten stimuleren tot kruipen. uit haar zelf deed ze ook weinig. in het loopstoeltje wel dat vind ze geweldig. dus de loopstoel aan de kant gezet en haar meer op de grond gelegd. binnen een week had ze het door. maar ze kruipt ook pas sinds een paar dagen hoor. staan, zich optrekken en stapjes doet ze ook nog niet. ik stimuleer haar wel maar push dr nie. ze zijn nog jong zat. ze kunnen hun hele leven nog lopen :eek:

3. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken ieder kind doet het op zijn eigen tempo denk dat puschen geen zin heeft

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Hier precies hetzelfde. Noortje kan al vanaf 6 maanden zelfstandig stevig zitten en dat doet ze dan ook het liefst de hele dag. Als je haar op haar buik legt, dan zit ze in een mum van tijd weer op haar bips. Ja, dat kan ze wel, vanuit buik naar zitstand. Maar tijgeren, kruipen, staan: ho maar.. daar heeft deze dame nog geen zin in. Rollen vind ze ook niks. Ze draait wel om haar as heen als ze op haar buik ligt en gaat soms wat achteruit, maar daar houdt het dan ook mee op. Dus hier nog eentje die nog niet wil..

5. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    het kan ook goed zijn dat ze dat niet gaat oefenen doordat ze veel in de loop stoel zit en dan dus al aan de behoefte komt om zich te verplaatsen.
    zou me nog niet te veel zorgen maken.
    mischien die loopstoel even minderen.
    word ze mishchien wel gefrusreerd van maar daardoor gaat ze he tmischien zelf proberen.

6. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Niet druk over maken. Mijn dochtertje kroop met 11 maanden en heeft vantevoren niet een keer getijgerd oid. Twee weken later trok ze zich op tot staan en nu loopt ze rond te tafel. Het kan snel gaan als ze het door hebben. Zou haar zo min mogelijk in de loopstoel zetten en meer op de grond leggen. Geef haar de ruimte om te bewegen en zich te frustreren. Daar is niets mis mee want dan gaan ze dingen uitproberen.

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Goed idee! Ik leg Chloé nauwelijks op de grond! Ga het zeker proberen

8. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ieder kindje doet het op haar of hem tempo! Sophie deed ook heel lang niks,zitten en billenschuiven en toen ze 11-12 maanden was ging ze staan en met 15-16 maanden liep ze,sinds die tijd kruipt ze ook af en toe...

9. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier ook een die nog niet wil staan of kruipen. tijgeren wel sinds kort en ze gaat wel op haar knieen zitten maar zakt dan weer op haar buik. maar maak me er niet zoveel zorgen om, komt vanzelf wel. Zitten kan ze wel zelfstandig, ze kan alleen nog niet zelf vanuit ligstand gaan zitten.
    groetjes!

10. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Sanne kruipt sinds een paar dagen, maak je geen zorgen het komt allemaal echt wel ;)
    Ieder kindje op eigen tempo.

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou de loopstoel ook drastisch minderen.
    De volgende stap na omrollen is tijgeren en/of kruipen, dus lekker op de grond neerleggen en laten gaan, je kan bijv. net wat speelgoed buiten haar bereik neerleggen en het zo een beetje stimuleren.

En verder komt het allemaal vanzelf wel :D

12. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Niet teveel zorgen idd...
    Wat mijn zoontje heeft laten kruipen is een speelgoedje...

is van little tikes een soort ei op wieltjes met en is radiografisch bestuurbaar (met leuke geluidjes) ...mijn zoontje vond het zoooo boeiend dat ie het ding ineens keihard achterna ging kruipen:)

Idee misschien:)?!

13. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    Hier nog eentje die het rustig aan doet hahah
    vanaf 7 maanden tijgeren, vanaf 11 maanden kan ze vanuit tijgerstand zelf gaan zitten en nu pas trekt ze zich op tot ze op haar knieen zit en dan vind ze het wel weer genoeg.
    Volgens de fysio moet ik mij nergens druk om maken, als ze met 18 maanden nog niet staat of aanstalten maakt tot lopen moet ik aan de bel trekken. ( fysio ivm voorkeurshouding/helm etc)

14. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    oja, hier geen loopwagen op advies van de fysio, ik mag hem aanschaffen als ze zelf kan staan en zo nu en dan een pas neemt.... ik geloof haar maar, zij heeft tenslotte het fysio papiertje in haar zak en ik niet, overgens hebben wij heel veel aan haar gehad en tot nu toe is ook alles uitgekomen wat ze zei....

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, ik zou haar wel stimuleren en de loopstoel weglaten. Maar sommige kindjes interesseert het niet zoveel allemaal en uiteindelijk gaan ze allemaal lopen.

Je zegt dat je haar nooit op de grond legt, maar wat doe je dan, zet je haar altijd zittend neer? Of zit ze vaak in de loopstoel of wipper?

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik zou me niet al te veel druk maken hoor, ieder kind is anders en iedereen doet alles op zijn of haar manier... Ik zeg altijd dat je niet volgens
    '' het '' boekje kan werken want ieder kind is verschillend ....

Kyano was met lopen heel snel ( 11 maanden ) maar had bv pas met een maand of negen zijn eerste tandje, het is maar een voorbeeldje maar ik wil er gewoon nogmaals mee zeggen dat ieder kindje anders is ...

Maak je niet druk !

17. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Marit kruipt niet,
    ze staat niet
    ze tijgert niet
    ze loopt niet

Kortom een luie donder die kontschuifend overal komt..

ik liep zelf pas bij 22 maanden, en maak me er ook echt niet druk om...Ze weet dat ze benen heft, ze is alleen te lui om er wat mee te doen :D

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Dat hoor je wel vaker bij kindjes die in een loopstoeltje zitten.
    Sommige kinderen slaan het kruipen ook gewoon over, dat is niet erg. Maar als je wilt dat ze gaat kruipen, moet je haar misschien meer op de grond leggen, zodat ze niet in haar loopstoeltje van A naar B kan.

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars ging ook pas met 11 mnd kruipen

20. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Mijn ventje kuipt vanaf 9mnd terkt zich overal aan op vanaf 9 en een halve maad en rent sinds een dikke maand rond de tafel de hele dag, pakt uit zichzelf zijn loop wagen etc. etc De hele dag door dus echt actief met kruipen, stappen, optrekken ,spelen MAAR hij zegt geen woord, maakt soms geluidjes maar vaker niet dan wel :) Hij kan het best want hij heeft wel eens een kletsdag (1 a 2 dagen in de 3 weken denk ik :confused: ) en dan zegt hij ook gerust papa mama pama etc. dus hij kan het makkelijk maar vind er niets aan dus doet het ook niet.....

Zo zie je dat ze precies doen waar ze zelf zin in hebben, als ze het nu nog niet doet heeft ze er waarschijnlijk gewoon nog geen interesse voor maar wil het niet perse betekenen dat ze het niet zou kunnen.

Deel Deze Pagina