Help! ons zoontje komt niet of nauwelijks in slaap wat we ook proberen, van pucababy tot rustgevende baby badschuim inbakenen help soms wie heeft er nog een andere oplossing voor ons. we hopen zo dat iemand nog wat weet
Even lekker bij je houden en in slaap wiegen. Als je kleintje dan slaapt lekker naar bedje brengen en hopen dat hij doorslaapt...!
Bij ons heeft het ook een tijdje geduurd voordat hij zelf wilde gaan slapen, maar na volhouden heeft hij nu een ritme! Als die moe wordt leg ik hem op bed, zijn muziekbeer aan, bij hem blijven (wrijven over zijn hoofdje, buikje) tot die ontspannen in bed ligt en dan weglopen... Soms hoor ik hem nog een beetje mopperen, loop ik even langs om zijn speen terug erin te doen, maar zeg niks, dat kan soms meerdere keren zijn, soms helemaal niet. In het begin krijste meneer het behang van de muur, maar na een aantal dagen hetzelfde over en over te herhalen herkende meneer het en nu valt die zelf rustig in slaap! En overdag lukt het ook steeds beter! Regelmaat en rust, het werkt echt!wel volhouden , hoe moeilijk het soms ook is... ik heb ook wel is om 12 uur snachts staan janken boven de wieg: "Slaap aub''! , maar geloof me het komt!
Ik liep eerst ook steeds met me baby tot die in slaap viel en als ik hem neerlegde werd die wakker....
hier hadden we precies hetzelfde! Net als wat kleintje 86 al zegt, ook hier krijste ze volop als e haar niet uit haar bedje haalde. Ze wil nu ,na het bekende " rust en regelmaat" te hebben gehanteerd, zelfs graag naar haar bedje om te slapen, en ze is zoveel vrolijker op ijden dat ze wakker is!
maar als we hem in zijn bedje leggen (wakker en moe) dan gaat hij huilen, halen we hem er na 15 min uit rustig maken en weer hetzelfde maar na 4 keer herhalen een nog onrustigere gijs en heb ik geen moed meer en mijn man ook niet. bij ons op de borst slaapt hij wel. dus dat doen we nu maar. vind het dus moeilijk om regelmaat te maken s avonds.
Het boekje van Ria Blom over rust en regelmaat zegt dat je je kindje absoluut niet uit bed mag halen. Dan geef je hem/haar het idee dat hij bij jullie mag zijn en dan wordt hij alleen maar onrustiger als hij weer terug in bed moet. Wij leggen Sara sinds ze 4 weken oud is wakker in bed (als ze aangeeft moe te zijn), lieten haar huilen, na 15 minuten huilen een keer kijken / tutje geven / troosten. Maar niet oppakken, niet praten, geen licht, geen prikkels. Eerste dagen is even afzien, want ze huilde gewoon door, maar nu slaapt ze gewoon in en weet dat bedje slapen betekent. Soms huilt ze niet eens meer. Het biedt gewoon duidelijkheid voor een kindje. Ik zou het echt proberen, hoe moeilijk het ook is om je kindje te laten huilen. Een baby kan je niet verwennen, maar wel gewennen. En als jij hem eruit blijft halen, weet hij "ik huil nog even door en dan komen ze wel weer". Succes
Probeer anders dit boekje eens te bemachtigen via het CB of bestel het. Ik vind het top en zag zelfs op TV dat haar werkwijze een algemene werkwijze wordt voor CD en kraamzorg. http://www.debakermat.nl/regelmaat.html
Hier hetzelfde probleem gehad en inderdaad wat al is gezegd, je moet een cirkel doorbreken, want je kindje moet leren dat je in een bedje slaapt als je moe bent. Het is inderdaad even doorbijten in het begin, en ik weet niet of je kindje binnenkort prikjes moet? Dan zijn ze meestal vermoeid daarna en kun je het best beginnen. Baby's hebben dondersgoed in de gaten dat ze worden opgepakt als ze huilen. Ik had een boekje van het cb te leen gehad (rust en regelmaat of zo) misschien ook wel van Ria Blom dan, dat weet ik niet. Maar wat ik er in las was precies mijn zoontje. Misschien voor jou ook een tip om hem te lezen? Ik kan nu mijn zoontje gewoon in bedje leggen, soms jengelt hij nog een beetje maar dat heeft hij dan even nodig om in slaap te komen, maar niet meer totaal overstuur. Hij zit ook veel lekkerder in zijn vel door de regelmaat en rust die IK hem heb gegeven.
voel me een beetje een slechte moeder dat het niet lukt en kan gijs echt niet langer dan 15 min laten huilen we hebben gepprobeerd om hem te laten liggen en dan over zijn koppie aaien en zijn tul geven maar echt niet dat hij gaat slapen maar misschien houden we het niet lang genoeg vol
Ik kreeg net mijn meisje ook niet in slaap... uiteindelijk heb ik haar in haar bedje laten liggen met licht aan en een speeltje boven haar. Na drie kwartier is ze vanzelf in slaap gevallen, terwijl met het licht uit ze steeds lag te huilen. Dus nog niet moe genoeg. Ons meisje slaapt veel minder dan een gemiddelde baby, en het heeft dan weinig zin om haar op bed te leggen als ze niet moe genoeg is. Misschien heeft jou baby ook niet zoveel slaap nodig als een gemiddeld kind.
Je bent echt geen slechte moeder hoor! Misschien is het voor jou verstandig om contact op te nemen met het cb, zij kunnen jou misschien juist advies geven welke bij je kindje past. Wij zeggen ook alleen maar wat bij ons werkt maar misschien werkt het bij jou niet. @demi123: Het probleem met niet in slaap vallen is, hoe vermoeider ze zijn hoe moeilijker ze in slaap vallen. Dus als ze lang blijven huilen hoeft het niet te betekenen dat ze nog niet moe zijn. Maar goed nickyz, je bent absolluut geen slechte moeder, je wilt het beste voor je kindje. Troost jij je kindje maar lekker hoor! En zoals ik al zei, misschien heeft het cb een goede tip voor jou!
als je de kleine gaat troosten en je pakt hem/haar uit bed, leg dan een kruikje op het plekje. anders ga je eerst troosten en liggen ze lekker warm op je arm/buik en als ze slapen of bijna slapen moeten ze terug in ee koud bedje, dat vinden ze natuurlijk niet leuk.. en wij hebben altijd een nachtlampje aan
Gijs slaapt na al deze adviezen hebben wij weer moed gekregen we gaan ervoor en zijn daar nu mee begonnen er brande altijd een lampje die staat nu om t beginnen uit en we praten ook niet tegen hem alleen maar over dat bolletje aaien en die tul gegeven en we hebben na 7 keer nu resultaat we gaan dit volhouden bedankt voor jullie tips
Ik had hetzelfde probleem als jij. 's nachts ging het goed, maar overdag weigerde hij te slapen in zijn bedje terwijl hij zo moe was. Op een gegeven moment moest ik hem eerst 20 minuten in slaap wiegen, voorzichtig in bed legen, dan met z'n speentje naast hem zitten (hield 'm niet zelf in) en na een half uur/uur sliep hij hopelijk een half uurtje. Op een gegeven moment dacht ik bij mezelf 'waar ben je nou mee bezig!' Vanaf toen ben ik begonnen met inbakeren (de pacco) en de rust en regelmaat. Ik legde hem wakker weg en de eerste weken ging het ook nog echt moeizaam. Maar elke week ging het ietsjes beter. Het inslapen ging nog steeds soms wat moeizaam, maar hij sliep wel een stuk langer. Zo'n 2 uur per keer. Sinds drie weken zijn we gestopt met inbakeren en nu leg ik hem wakker weg, stop hem strak in en geef hem zijn speentje en doekje. Nog een dikke kus en ik lop weg. Binnen een minuut slaapt hij. Had dit nooooit verwacht., het inslapen gaat nu zo makkelijk. Want ook ik was de wanhoop nabij. Heb wat uren gefrustreerd naast z'n ledikantje gezeten... En wat iemand hierboven ook al schreef, je moet die cirkel doorbreken. Het is moeilijk, maar je moet echt doorzetten! Ik raad je dus ook af om hem in slaap te blijven wiegen. Zo leert hij niet zelf in slaap te vallen. En op een gegeven moment had ik gewoon een soort van polsblessure omdat hij zo zwaar werd. Succes!
weet niet of dit nou toeval is maar hij heeft van 2 tot 7 geslapen heerlijk!ik denk puur geluk maar goed we zetten door!
Dat is hardstikke mooi . Als je bezig bent met het regelmaat zul je zien dat het steeds makkelijker wordt. Rond 3 a 4 dagen krijg je wel een terugval dag, dit komt omdat ze dan helemaal uitgerust zijn. Je moet dan wel doorzetten anders kun je weer helemaal overnieuw beginnen.
Wat goed meid! En nou echt doorzetten hoor. Zoals Bloem al zegt: je krijgt nog een terugval, maar dan ff doorbijten en volhouden. Over paar dagen/week ben je er heel blij mee en hebben jullie je avond terug.