Is dit de 6 maanden sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mommy83, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wie o wie kan mij vertellen waar we nu weer beland zijn....

Mijn zoontje (5 maanden en een week, maar 10 dagen te laat geboren) is sinds een aantal dagen weer uit zijn doen. Hij drinkt zijn flessen niet meer leeg, slaapt slechter in (overdag ). Maar normaal gesproken, na de fles van 19.00 (die we soms al om 18.15 uur geven) slaapt hij makkelijk in, en maken we hem om 22.30 uur wakker voor zijn laatste fles. Vervolgens kun je hem daarna ook weer makkelijk in bed leggen en gaat hij de nacht in (wordt nog wel eens wakker voor 't speentje). Maar gisteravond was het echt drama! Hij lag vanaf 19.30 uur steeds te gillen (krijsen) in bed, en soms echt niet te troosten met zijn speen (dit lukte voorheen wel altijd). Het lijkt net of hij in paniek is ofzo. Heb hem er uit gehaald, tegen me aan getroost (op zijn kamer), toen weer terug gelegd. Vaak ging hij dan weer even slapen, maar na 30 minuten begon het weer. En zo de hele avond. Uiteindelijk maar om 22.00 uur de laatste fles gegeven, maar zelfs daarna hield het niet op! Heeft nog wel een uur gekrijst, voordat hij ging slapen. Ben er wel steeds heen gegaan om te troosten/speentje te geven, maar had het idee dat dit niet echt hielp....
    Wie komt dit bekend voor, en kan me vertellen hoe jullie er mee om gingen? Vind het ook echt zielig voor hem, hij wil wel slapen maar kan het niet lijkt het wel. Angst/dromen?
    Hij heeft 2 keer een week in het ziekenhuis gelegen i.v.m. koemelkallergie, kan het daardoor komen? Of toch die sprong?

2. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

Heel herkenbaar! Mijn zoon is sinds een week ook uit zn doen. Huilerig en hangerig overdag. Ook weinig tot bijna niet slapen overdag! S'nachts slaapt hij wel goed. Wordt wel eerder wakker en valt moeilijker in slaap. Maar gemiddeld slaapt hij van 19.30-06.30 uur. Verder kreunt hij meer, kwijlt, bijt overal op en heeft twee dagen diarree gehad, dus ik denk dat het hier de tanden zijn icm de 6 maandensprong. Voel echter nog niets in zn mondje. Verder drinkt hij zn flessen ook niet leeg. Soms laat hij wel 60 cc staan. Verder moet ik hem Overdag flink bezighouden, anders is het huilen geblazen. Toevallig was ik voor mijzelf bij de ha deze week en heb ik het even gevraagd. Zij dacht ook aan een sprong. Belangrijk om altijd in de gaten te houden : blijven drinken/ eten, plas/poepluiers, temperatuur en alertheid. Ik las in het oei ik groei boek dat de sprong zich vaak in week 23 al aankondigd.
    Of het bij jullie aan de kma ligt weet ik niet. Wat je moet proberen is het te accepteren en hem lekker vertroetelen. S'avonds ga ik even vroeg naar bed zodat ik de volgende dag weer genoeg energie heb, want het is best pittig. Als hij toch even 3 kwartier slaapt doe ik snel wat huishoudelijke taakjes. Hoe is jullie zoon overdag?

3. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Overdag gaat het goed. Slaapt soms wat korter, maar dat heeft hij altijd gedaan. Tussendoor best tevreden. Ik denk zelf niet dat het iets lichamelijks is, dat dacht ik voordat hij die andere voeding kreeg wel. Zoiets ´voel´ je gewoon aan. Ik weet alleen niet wat ik ´s avonds moet doen. Gisteravond steeds erheen geweest, veel geknuffeld, maar ik had het idee dat hij daardoor te moe werd en helemaal niet meer in slaap komt....Tja, weet het ook niet....

4. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2 weken terug het sprongetje gehad en had precies hetzelfde.

Ik heb haar eigenlijk 1 week lang ook gewoon die extra aandacht/troost etc... gegeven dus normaal legde ik haar in bed en viel ze vanzelf in slaap maar nu kon dat dus niet dus ik wiegde haar in slaap, duurde soms best lang maar ja.

Na die week dacht ik het is nu wel goed zo, en heb de cirkel weer doorbroken door haar toch in bedje te leggen en elke keer even te troosten.

Nu is het gewoon klaar

5. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je hem bij je houdt, wordt hij dan wel rustig? Ik laat mijn zoon wel huilen, maar niet krijsen. Dan raakt hij overstuur en dat wil ik niet. Ik haal hem er dan uit en hou hem dan lekker tegen mij aan en ga dan boven rondjes lopen. Ik zeg dan meestal niets. Als ik merk dat hij gekalmeerd is probeer ik hem weer in bed te leggen. Meestal lukt dit wel. Doe je hem ooks'avonds in bad? Dat werkt bij ons altijd erg goed. Het is toch een beetje uitproberen. Een gouden tip heb ik niet voor je. Elke baby is anders en bij ons elke dag ook :)
    De laatste paar weken sliep mijn zoon s'ochtends maar 3 kwartier. Nu slaapt hij al vanaf negen uur vanmorgen;)

6. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ja, drie kwartier, heel herkenbaar!
    Hij wordt wel stil als ik hem tegen maar aan houdt, maar zodra ik hem terug leg, begint het weer. En in slaap wiegen lukt niet bij hem. Ik ga er tussendoor wel steeds heen, maar soms brult hij met zijn speentje in. En ik merk dat als ik hem er steeds uithaal, hij steeds vermoeider wordt....Dan lukt het in slaap komen ook niet! Moeilijk hoor. Vrees dat we er even door heen moeten...?

7. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Oja, in badje was hij gisteren ook geweest. Daarna lekker rustig zijn flesje gedronken. Dus dat hielp ook niet. Maar bedankt voor de tip?
    Meer ervaringen?

8. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Gelukkig herkennen jullie het ook....Nog meer ervaringen?

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier zitten we ook al een aantal weken in de 6 maanden sprong, al moet ik zeggen dat ie tot nu toe goed te doen is.. Ik hou nog even een slag om de arm ;)
    's Nachts gaat nu weer goed, maar afgelopen weken werd ze af en toe wel één of twee keer wakker. We hoefden er alleen nooit uit. Het was een huiltje, een gilletje of een beetje mummelen en dan was het klaar. Het onrustige slapen was vooral overdag, veel huilen tussendoor, heel licht slapen ook. Dat slapen gaat nu weer goed.

In het boek staat dat tussen de 30 en 35 weken het weer beter zou worden, we hebben dus nog even ;)

Ik merk wel dat ze heel gefrustreerd is. Ze wil zo graag kruipen ofzo, of omhoog, ik weet 't niet. D'r beentjes gaan onder het buikje en ze komt ook wel iets vooruit, maar niet genoeg natuurlijk, ze wordt dan heel boos en gaat hard gillen.
    Als ze niet snel genoeg eten krijgt gaat ze kreunen en mopperen, het prinsesje :D

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Trouwens, naar bed brengen vond ze ook niet tof. Als we haar neer legden begon te ze al te piepen en als je er niks op deed begon ze zelfs te huilen. We willen haar altijd met een lach naar bed laten gaan, of in elk geval neutraal.
    Zodra ze dan begon te piepen maakte ik 'psss pss psss' geluiden met m'n mond. Dan vergat ze helemaal dat ze verdrietig moest zijn en was ze helemaal geconcentreerd op de geluidjes en mijn mond. Het bedritueel is dan altijd wel korter, ik doe altijd 2 soorten "hoge kusjes" en het liefst een paar keer, vindt ze te gek. Die periode dus niet, dan moet ik het echt kort houden.

11. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Nog meer ervaringen?

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier zitten we er ook midden in! Slapen is voor baby's...niet voor onze dochter ;)...

Huileriger/jengeliger, 's nachts vaker wakker en overdag niet willen slapen. Ze "roept" net zo lang tot er iemand komt kijken. Volgens mij heeft ze ook last van aankomende tanden ofzo, want ze stopt de speen steeds omgekeerd in haar mond, zodat ze er op kan bijten.

Eten doet ze wel goed, als altijd! Onze little buddha heeft nog bijna nooit een fles laten staan :D

Nieuwe vaardigheden: ze rolt sinds 2 dagen van rug naar buik en ze probeert te zitten.

Hoe gaat het nu bij jou Mommy?

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Uhm, ik denk al 2 dagen, wat is onze kleine man aan het spoken. Ik denk dat ik even meelees. Hij is volgende week 5 maanden.
    Is overdag wel gezellig, als hij mij maar kan horen of zien.
    Maar 'snacht wordt hij rond 3/4 uur wakker en is dan gewoon klaar wakker. Kletsen, wat langzaam mopperen wordt en dan jammeren tot mama komt kijken. Ik wordt heel enthousiast onthaald als ik zijn kamer in kom en niets werkt behalve hem weer in slaap wiegen.
    Is dit het begin van de 6 maanden sprong????? Ook hier veel kwijlen, op van alles kauwen dus er broeit misschien ook een tandje in zijn mondje.

14. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Het is hier vandaag helemaal drama! De hele dag jengelen, jengelen, jengelen....En net in bed ontroostbaar huilen. Heb vandaag twee keer getemperatuurd en hij heeft wel verhoging/koorts, vanmiddag 38.9 zelfs. Zojuist weer een zetpil gegeven en nu slaapt hij eindelijk (voor hoelang?). Heel zielig voor hem, frustrerend voor mij....

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hmm Mommy, dan toch geen sprongetje lijkt me? Maar ziekjes? Zielig hoor!!! En idd dat soort dagen zijn ff doorbijten.. Sterkte!

16. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Update van mij: gisteravond is mijn man naar de huisartsenpost gereden. Dokter vond dat hij rochelde, iets op de longen....Hij kreeg ab kuur. Maar daarna hield het krijsen niet op, hij was echt ontroostbaar! Om 1.30 uur ben ik weer met hem naar de hap gegaan, ik vertrouwde er niks van. En wat bleek? Keelontsteking!!! (er heeft nu een andere arts naar gekeken). We zijn er voorlopig nog mee aangemaakt, ik heb welgeteld 1 uurtje geslapen afgelopen dagen (de nacht ervoor had ik namelijk 'troostdienst') dus ben helemaal op!!! Die antibiotica moet eerst aanslaan.... En wat een ellende heeft ons kereltje. Het enige wat we nu nog kunen doen om hem te laten slapen is rondjes rijden, terwijl hij in de maxicosi zit. Maar zodra we stilstaan is hij weer wakker! We zijn ten einde raad...

17. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Bekend verschijnsel, rustig als je je baby vasthoudt, terug in best weer huilen. Wat hier goed hielp was baby in bed leggen en een hand op het voorhoofd houden, net boven de ogen, met een beetje druk. Werd ze rustig van en viel weer in slaap. Uit bed helpen werd ze alleen maar wakkerder van en ging ze nog harder huilen zodra ze haar bed weer in moest.
    Succes en hopelojk duurt het niet te lang!

18. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Sterkte mommy, een ziek kindje is helemaal niet leuk. Zielig keelontsteking, je zou het dan zo van je kleintje overnemen hè. Hopelijk slaat de kuur snel aan en hebben jullie allemaal weer wat rust.

Deel Deze Pagina