Snachts wakker en Overdag slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeanney3, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeanney3

jeanney3 Niet meer actief

Hallo Meiden,

Wie herken dit en wat kan ik eraan doen?

Weet nu eigenlijk pas 1 dag dat ik zwanger ben, maar kan al 3 dagen snachts niet slapen. Maar wil overdag de hele dag slapen, wat natuurlijk niet kan. Heb kids van 5 jaar en 2 jaar 9 mnd.

Is er iets aan te doen? En waar kan ik meer informatie over krijgen?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb daar geen ervaring mee dat ik 's nachts niet kan slapen! Ik sliep in het begin van mijn zwangerschap bijna 24/7 :)
    Het is natuurlijk niet gek dat je overdag zo moe als de pest bent. Een tip is misschien dat op het moment je je heel erg moe voelt, en het liefst wil gaan slapen, je een leuke activiteit doet met de kids? Stukje wandelen, kinderboerderij, knutselen o.i.d.
    Als je dan overdan weinig tot niet slaapt, slaap je 's nachts als een roosje!

Succes!

3. jeanney3

Ja kan ik wel proberen. Kijken hoe het gaat. Want ben overdag zo moe. Dan ik de hele dag op bed of bank lig. Kan het ook te maken met bloedarmoede? En zo snel al? Want ben net zwanger.

4. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Van binnen zitten wordt je erg duf misschien is dat het gewoon.

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik herken het wel van het begin van mijn zwangerschap. Toen zat ik 's nachts ook geregeld beneden TV te kijken omdat ik echt niet kon slapen. En tja, overdag natuurlijk bekaf.
    Ik zou idd adviseren overdag de frisse lucht een beetje op te zoeken en je dag-/nachtritme weer terug proberen te draaien.

6. jeanney3

Oke dus wel herkenbaar gelukkig. Ik dacht heel eventjes dat ik aparte geval was.

Hey succes he straks met bevalling

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb het ook al sinds het begin van mijn zwangerschap, en helaas helpt het bij mij niet om overdag wakker en in beweging te blijven (ben ik nog 's nachts wakker en word ik alleen maar meer moe ;))

Ik kreeg btw de tip van de haptonoom om 's ochtends wel op tijd eruit te gaan, ook al slaap je pas heel laat in. En desnoods 's middags nog een uurtje te gaan liggen (niet langer, want dan slaap je weer vooruit en lig je 's nachts weer wakker)

Hoop dat het jou wel lukt om van dit probleem af te komen ;)
    Heb zelf vannacht weer van 3 tot 7 liggen spoken *zucht*

8. jeanney3

Ja ik hoop het ook dat het lukt. Het is nu 20 over 11. Maar ben sinds gisteren nacht 3 uur wakker. Niet normaal zeg.

Ik hoop dat het lukt voor volgende week. Dan is herfstvakantie voorbij. Dan moet ik weer stage gaan lopen bij een kinderdagverblijf.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Probeer het jezelf ook niet teveel te verplichten.
    Dat werkt ook averrechts helaas :(

(dus ook niet teveel denken: het moet voor volgende week lukken! als het niet lukt.. tja, dan niet, het zij zo!)

10. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik heb daar ook last van hoor,
    Overdag loop ik half weg te spacen vermoeide ogen duizelig en savonds als ik dan ook echt naar bed moet ben ik zo fit als een hoentje haast hyperactief gewoon. En als ik dan in slaap val dan word ik hondereneen keer wakker lig te woelen etc. Wie weet heeft het idd hier mee te maken.

liefs
    Jet

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik was ook verschrikkelijk moe in het begin van de zwangerschap. maar mischien helpt het als je savonds wat vaste rituelen hebt. het kan natuurlijk zijn dat het nog te druk in je hoofd is.
    maar ook al lukt het wel het slapen snachts, je hebt best kans dat je die vermoeidheid overdag blijft houden de eerste maanden

12. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Ik heb er zelf geen ervaring mee gehad in het begin van mijn zwangerschap maar zo gek is het natuurlijk niet; er gebeurd van alles in je lijf. Echter nu sinds een paar weken slaap ik bar, bar slecht.... Zijn er meerdere die dit herkennen bij 28 wkn zwangerschap?

Liefs Eva

13. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik heb hetzelfde overdag erg moe, en al een paar nachten niet goed geslapen...

Deel Deze Pagina